Citat:
Ursprungligen postat av elizzza
Ingen som ens funderat på att hon blivit skrämd av något djur och sprungit till skogs??? Det finns vattendrag, mossar och tjärnar i omgivningarna. Nu har jag inte läst allt eftersom jag nyss kommit hem från semester men har man draggat i området t ex?
Kort stubin och punktlig med klockslag (eller hur de nu uttryckte det) - får mig att associera till t ex lätt autism eller liknande...
Alltså, det kan väl finnas både älg, rådjur, vildsvin och kanske björn i skogarna. Vad gör en liten tjej om hon möter ett sådant djur mitt på vägen? Jag antar att man springer in i skogen med cykeln för att sedan rusa vidare själv om man fortfarande är förföljd.
Att hon träffat på ett vilt djur (dock inte vildsvin) är väl möjligt, och kanske att hon blivit skrämd av det. Men sedan faller ju logiken. Låter väl väldigt osannolikt att hon träffar på ett vilt djur, blir rädd för det, och då först tar sig tid att dra med cykeln in i skogsbrynet, och sedan flyr till fots i skogen, som är det vilda djurets normala tillhåll, och där det säkert är mycket snabbare än en tioåring. Det enda normala att göra i en sådan situation är väl att i så fall fly på det snabbaste sättet, dvs vända och cykla åt andra hållet på vägen. Cykeln är ju det bästa flyktmöjligheten man har! Om man inte blir så förskräckt att man kör omkull och får panik, men då springer man väl bara iväg och lämnar cykeln?
Och sedan då? Hade hon sprungit vilse hade de väl hittat henne vid det här laget. Det är is på vattendragen, man har inte sett några vakar. Hade hon dödats av ett vilt djur hade man hittat spår av händelsen.