Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-16, 22:17
  #3445
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Vad är det som är så hemskt med dessa lägenheter (förutom pris/avgift)? Jag tycker de ser helt OK ut. Betydligt bättre än de äldreboenden jag sett.

Jag tycker också att de ser rätt okej ut. Inte jättekul, men inget större fel heller. Frågan är väl hur smidigt det är för russinen att bo på ett sånt ställe om de förväntas handla själva och sådär. Ingen över 70 stod det väl i och för sig och då klarar de väl sånt bra, men om de bor kvar längre kanske det blir lite långt till affären och vårdcentralen... Vilsamma omgivningar dock. Här såg det trevligare ut med utsikten också, den var galet trist i förra lägenheten.
Citera
2013-08-17, 00:24
  #3446
Medlem
Skidaddles avatar
Även om jag själv har ganska svårt för den där monokroma svart/vita stilen, så måste jag nog säga att det här är en ganska fräck renovering av ett ganska fräckt 70-tals hus.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-9r...gen-10-5539475
Citera
2013-08-17, 00:46
  #3447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Även om jag själv har ganska svårt för den där monokroma svart/vita stilen, så måste jag nog säga att det här är en ganska fräck renovering av ett ganska fräckt 70-tals hus.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-9r...gen-10-5539475
Även om det mesta av möblerna inte var något jag skulle köpa själv så var det väldigt fint komponerat och ett vackert hem.

Jag förstår dock inte att man inte någonstans vill ha gardiner. Det ger ett mer ombonat intryck, dämpar ljud, avskärmar sol, och går att förstärka eller tona ner färgintryck och förändra ett rum utan att måla om. Bara en enkel längd som går att dra ifrån fönstret om och när man vill. Kan det vara ett stylat hem, det kanske såg förskräckligt ut innan försäljning?! Det finns ju folk som gör det till buisness att totalrusta villor och sen sälja med vinst.
Citera
2013-08-17, 00:53
  #3448
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Även om det mesta av möblerna inte var något jag skulle köpa själv så var det väldigt fint komponerat och ett vackert hem.

Jag förstår dock inte att man inte någonstans vill ha gardiner. Det ger ett mer ombonat intryck, dämpar ljud, avskärmar sol, och går att förstärka eller tona ner färgintryck och förändra ett rum utan att måla om. Bara en enkel längd som går att dra ifrån fönstret om och när man vill. Kan det vara ett stylat hem, det kanske såg förskräckligt ut innan försäljning?! Det finns ju folk som gör det till buisness att totalrusta villor och sen sälja med vinst.

Hela huset är fullt av designerprylar. Skulle tro att dom som bor där är verksamma inom design/arkitektbranchen. Även om möblerna är kopior går nog bara dom loss på ett par hundratusen. Det tillhör ju trenden inom den branchen ha det naket, renrakat, och asketiskt. Och då åker gardeinerna. Med tanke på inredningen skulle jag tro att det är dom nuvarande säljarna som också har renoverat huset. Skulle tro att dom till och med köpte det för att dom såg en potential att kunna få fram sina stilideal. Personligen tycker jag dock att det där svart/vita ger för skarpa kontraster, det blir helt enkelt oroligt för ögonen att titta på en längre tid. Framförallt det där ofoget att måla fönsterramarna svarta.
Citera
2013-08-17, 01:03
  #3449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Hela huset är fullt av designerprylar. Skulle tro att dom som bor där är verksamma inom design/arkitektbranchen. Även om möblerna är kopior går nog bara dom loss på ett par hundratusen. Det tillhör ju trenden inom den branchen ha det naket, renrakat, och asketiskt. Och då åker gardeinerna. Med tanke på inredningen skulle jag tro att det är dom nuvarande säljarna som också har renoverat huset. Skulle tro att dom till och med köpte det för att dom såg en potential att kunna få fram sina stilideal. Personligen tycker jag dock att det där svart/vita ger för skarpa kontraster, det blir helt enkelt oroligt för ögonen att titta på en längre tid. Framförallt det där ofoget att måla fönsterramarna svarta.

Huset är fullt av designermöbler, men så mycket prylar var det inte. Man skymtar öppna skåp i köket och de gapar tomma så jag misstänker det är ett stylat objekt. Det som talar emot det är väl mängden möbler och tavlor som hänger uppe, böcker och blomkrukor utomhus......men jag vet inte, det ser för städat ut, barnrummen är asketiska och det ser obebott ut med tanke på att de flesta barn har drivor med saker och vill hänga upp egna tavlor och teckningar i sina rum.

Edit. Skumläste beskrivningen och kök och badrum är rustade i år.
__________________
Senast redigerad av lacrima 2013-08-17 kl. 01:07.
Citera
2013-08-17, 01:08
  #3450
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Huset är fullt av designermöbler, men så mycket prylar var det inte. Man skymtar öppna skåp i köket och de gapar tomma så jag misstänker det är ett stylat objekt. Det som talar emot det är väl mängden möbler och tavlor som hänger uppe, böcker och blomkrukor utomhus......men jag vet inte, det ser för städat ut, barnrummen är asketiska och det ser obebott ut med tanke på att de flesta barn har drivor med saker och vill hänga upp egna tavlor och teckningar i sina rum.

Jag är inte säker på att dom har barn. Dom mindre sovrummen ser ut som gästrum. Jag tycker det ser ganska typiskt ut för ett par i 30/35-års åldern, akademiker i övre medelklassen, och med yrken inom designområdet. Dom lever helt enkelt på det sättet. Det där rena och asketiska har säkert med deras personligheter att göra, folk av den typen brukar vara ganska skitnödiga.
Citera
2013-08-17, 06:18
  #3451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
http://www.hemverket.se/kop/show.php...5f2dbd7177489f

Ännu en lägenhet i Farsta Slott (i Gustavsberg, alltså):

http://www2.bjurfors.se/Bostad/Stock...a-Slottsvag-1/

Ser inte så kul ut... Använder de huset för att driva in folk på äldreboende? Ungefär "Inget kan vara värre än detta!"

Inte så kul ut? Det var fan en av de grymmaste ettor jag nånsin sett... Funderade på http://www2.bjurfors.se/PlaceImages/...M50OR_773.jpeg ett tag innan jag insåg att det är en bild från trapphuset (notera postboxarna)!

Hade jag varit ensamstående i den åldern och haft tillgång till bil och inte varit beroende av alltför lång pendling hade jag definitivt kunna tänka mig att bo där.
Citera
2013-08-17, 06:21
  #3452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag tycker också att de ser rätt okej ut. Inte jättekul, men inget större fel heller. Frågan är väl hur smidigt det är för russinen att bo på ett sånt ställe om de förväntas handla själva och sådär. Ingen över 70 stod det väl i och för sig och då klarar de väl sånt bra, men om de bor kvar längre kanske det blir lite långt till affären och vårdcentralen... Vilsamma omgivningar dock. Här såg det trevligare ut med utsikten också, den var galet trist i förra lägenheten.

Hmm, jag vet inte med dig, men min erfarenhet är att äldre om det inte finns synnerliga skäl normalt inte behöver hjälp från hemtjänst förrän 80-årsåldern... Alla jag känner i 50-60-årsåldern är aktiva och för sig ungefär som vilken 30-40-åring som helst.
Citera
2013-08-17, 10:35
  #3453
Medlem
http://www.bo-laget.se/objektvy.php?id=1563

12 miljoner för ett townhouse i Malmö på 180 kvadrat. Rätt saftigt. Känns dessutom som ägarna har läst ett "shabby chic"-reportage för mycket..
Citera
2013-08-17, 13:53
  #3454
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
http://www.bo-laget.se/objektvy.php?id=1563

12 miljoner för ett townhouse i Malmö på 180 kvadrat. Rätt saftigt. Känns dessutom som ägarna har läst ett "shabby chic"-reportage för mycket..
Verkligen! Typiskt att de där tanterna som är inne på "romantik" och "lantlig" stil alltid ska gå till överdrift och genomföra stilen i varenda vrå. Undrar om deras män känner sig lika hemma...
Citera
2013-08-17, 15:15
  #3455
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Verkligen! Typiskt att de där tanterna som är inne på "romantik" och "lantlig" stil alltid ska gå till överdrift och genomföra stilen i varenda vrå. Undrar om deras män känner sig lika hemma...

Pricken över i var korkarna i vinkällaren...
Citera
2013-08-17, 15:34
  #3456
Medlem
Krösus Sorks avatar
Vad sägs om följande objektt
7,2 mille för ett hus som påminner en hel del om en godtycklig sportstuga och dessutom ligger mitt ute i ingenstans. Nog för att jag gillar trä, men det är lite väl mycket av den varan, sen tycker jag kanske inte att det gifter sig sådär väldans bra med vita dörr- och fönsterkarmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in