Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-26, 08:37
Medlem
Det ligger på SVTplay istället.
Citera
2019-05-04, 00:08
Medlem
Yngve är nog den läskigaste karaktären, tycker jag - stirrigt psykfall som ser ut att kunna spåra ur totalt precis när som helst.

En kul grej med de onda karaktärerna i den här serien är ju också att de i regel är väldigt mänskliga;
de är inte bara ett gäng genomonda galningar utan några som helst mänskliga sidor, utan de har sina ljusa stunder ibland också.
Björn ger ett artigt intryck inför passagerarna och säger ifrån när personalen gör fel, Jussi slår ned sol-och-våraren som försöker stjäla pengar ifrån Lisa, och Yngve räddar Pirjo från Pekka och har en nära familjerelation till Yvonne, Lina och Junior.
Citera
2019-05-04, 12:46
Medlem
Det verkar vara ganska många av de senare skådespelarna som medverkade i mindre roller mycket tidigare än vad många tror.
Det här är vad jag har hittat hittills fram till och med det 4:e avsnittet av 2:a säsongen (fick för mig att notera det eftersom jag ändå har börjat kolla igenom serien igen):

Gaby Stenberg (Beatrice Dahlén) - Elinor Dahlén - säsong 1, avsnitt 1
Carina Lidbom (Alexandra Remmer) - polisen Katrin Karing - säsong 1, avsnitt 5
Karin Bjurström (Jeanette Wester) - flickvän till kapten Fridell - säsong 1, avsnitt 18
Johan H:son Kjellgren (Viktor Remmer) - sol-och-vårare - säsong 2, avsnitt 1
Per Graffman (Joe Gardner) - skurken Bogdan - säsong 2, avsnitt 3
Senast redigerad av Peter_18 2019-05-04 kl. 13:02.
Citera
2019-05-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Det verkar vara ganska många av de senare skådespelarna som medverkade i mindre roller mycket tidigare än vad många tror.
Det här är vad jag har hittat hittills fram till och med det 4:e avsnittet av 2:a säsongen (fick för mig att notera det eftersom jag ändå har börjat kolla igenom serien igen):

Gaby Stenberg (Beatrice Dahlén) - Elinor Dahlén - säsong 1, avsnitt 1
Carina Lidbom (Alexandra Remmer) - polisen Katrin Karing - säsong 1, avsnitt 5
Karin Bjurström (Jeanette Wester) - flickvän till kapten Fridell - säsong 1, avsnitt 18
Johan H:son Kjellgren (Viktor Remmer) - sol-och-vårare - säsong 2, avsnitt 1
Per Graffman (Joe Gardner) - skurken Bogdan - säsong 2, avsnitt 3

Då har du missat en i säsong 1 avsnitt fyra.

Rikard Bergkvist medverkar där som Pekka. Plrjos man.
Han är långt mycket senare med som jurist åt Dahlens och också man till Micki.

Rätt lustigt..
Citera
2019-05-10, 11:25
Bannlyst
Citat:
Yngve är nog den läskigaste karaktären, tycker jag - stirrigt psykfall som ser ut att kunna spåra ur totalt precis när som helst.

En kul grej med de onda karaktärerna i den här serien är ju också att de i regel är väldigt mänskliga;
de är inte bara ett gäng genomonda galningar utan några som helst mänskliga sidor, utan de har sina ljusa stunder ibland också.
Björn ger ett artigt intryck inför passagerarna och säger ifrån när personalen gör fel, Jussi slår ned sol-och-våraren som försöker stjäla pengar ifrån Lisa, och Yngve räddar Pirjo från Pekka och har en nära familjerelation till Yvonne, Lina och Junior.
Viggo är väl ändå värre...

Saken har säkert diskuterats tidigare, men varför slutade dom sända på SVT? Någon som vet om det kommer fortsätta sända avsnitten framöver?
Citera
2019-05-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Viggo är väl ändå värre...

Saken har säkert diskuterats tidigare, men varför slutade dom sända på SVT? Någon som vet om det kommer fortsätta sända avsnitten framöver?

”Varför” kan väl inte vara annat än dåliga tittarsiffror. Rättigheter och annat finns ju.

Men spelar det någon roll? Allt finns ju på play.
Citera
2019-05-12, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Då har du missat en i säsong 1 avsnitt fyra.

Rikard Bergkvist medverkar där som Pekka. Plrjos man.
Han är långt mycket senare med som jurist åt Dahlens och också man till Micki.

Rätt lustigt..
Ja, jag kom på honom efter ett tag också.

En annan lite överraskande återkommande karaktär är också Jokers kurator från den sista säsongen:
hon spelade faktiskt flyktingen Olga i avsnitt 13 från säsong 3.
Hon heter Angela Kóvacs.
Senast redigerad av Peter_18 2019-05-12 kl. 03:05.
Citera
2019-06-16, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noname92
Och att man överlever när man hoppar från Flinlandsfärja MITT UTE PÅ HAVET när inte land syns. (Nikolaj)
Karaktären Mattias påpekar tydligt i början av säsong 20 att Nikolaj hoppade överbord "inåtskärs", alltså nära land.
Citera
2019-06-17, 02:37
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
En annan lite överraskande återkommande karaktär är också Jokers kurator från den sista säsongen:
hon spelade faktiskt flyktingen Olga i avsnitt 13 från säsong 3.
Hon heter Angela Kóvacs.

Det är hon som även har huvudrollen i alla filmer om Irene Huss. En mkt tilltalande milf!
Citera
2019-06-17, 03:03
Medlem
CalzoneItalias avatar
Sara Alström som spelade Lina Dahlén var jäkligt snygg i Rederiet men såg en film häromdagen med henne som hon spelade i (9millimeter) och där hade hon väsentligt större bröst så jag undrar om hon opererade sig efter Rederiet ?
Citera
2019-06-17, 12:52
Medlem
CalzoneItalias avatar
Hon den söta tjejen från Ljusets barn gillade jag också synd att hon dog
Citera
2019-06-21, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hon den söta tjejen från Ljusets barn gillade jag också synd att hon dog
Hon hette Elin Hagberg och spelades av My Bodell.
Hennes första avsnitt var avsnitt 2 i säsong 6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in