Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-20, 11:41
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Spoiler:
Jag har kollat hela första säsongen på SVT Öppet Arkiv och jag är inte direkt en såpa-tittare med Rederiet är ju riktigt bra och trots att de är så gammalt så tycker jag faktiskt de håller till stor del än idag. Första säsongen är gammal, sändes 1992

De instämmer jag med dig! =). 1992 och de har inte förändrats så himla mycket, mer att vi fått snabbare datorer och mobil telefoner.
Citera
2013-08-21, 04:04
Medlem
"Yngve.. Han hade lite issues med kvinnor den mannen, skjöt ihjäl sin mamma"

Hmm.....jag minns inte att det blev nevnt at han dødade sin mamma , derimot blev han seksuellt misbrukt av sin mamma , derfør hans hat till kvinnor.
Citera
2013-08-21, 04:09
Medlem
Skunksyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Minns att mina föräldrar kollade på denna serie när jag var liten.. det enda jag minns av den var att någon blev knuffad överbord från båten

Många som blev det, eller ja, mer än ett par åtminstone.
Citera
2013-08-23, 04:37
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cross dresser
"Yngve.. Han hade lite issues med kvinnor den mannen, skjöt ihjäl sin mamma"

Hmm.....jag minns inte att det blev nevnt at han dødade sin mamma , derimot blev han seksuellt misbrukt av sin mamma , derfør hans hat till kvinnor.

När Yngve torskat sitter hans syster Yvonne Dahlén tillsammans med ex-maken Rolf Dahlén och de pratar om de som hänt, då berättar Yvonne att moderns död inte var ett vådaskott som de inom familjen bestämde sig att säga, utan Yngve knäppte henne medvetet. Samma scén kommer de fram att även modern va sjuk och förgrep sig sexuellt på Yngve, så de va väl därför han hade svårt för kvinnors blick och kastade dem i Östersjön.

Något som känns waaay to orealistiskt av det som jag har sett är Avsnitt 1. Varför vill VD på Mega Line, Henrik Bjurhed spränga hela Freja mitt ute till havs och döda så många människor, skulle ju bli ett Estonia av det. Visst att Bjurhed gör allt för att vinna "kampen om Östersjön" mot Reidar Dahlèn men de där känns bara för magstarkt. Men visst, de är en såpa och de ville väl ha tittare.
Citera
2013-08-23, 15:57
Medlem
Citat:
Något som känns waaay to orealistiskt av det som jag har sett är Avsnitt 1. Varför vill VD på Mega Line, Henrik Bjurhed spränga hela Freja mitt ute till havs och döda så många människor, skulle ju bli ett Estonia av det. Visst att Bjurhed gör allt för att vinna "kampen om Östersjön" mot Reidar Dahlèn men de där känns bara för magstarkt. Men visst, de är en såpa och de ville väl ha tittare.
Fast var det en riktigt bomb? Bjurhed ville nog bara att Dahlens skulle få dåliga rubriker.
Citera
2013-08-24, 15:35
Medlem
Knotknets avatar
Sädong 10 håller hyfsat men jag stör mig på Tonys jävla fru som knallar runt o Säger Jonas med sin jobbiga skitröst hela jävla tiden. Förmodligen den sämsta rollprestationen någonsin i en TV-serie.
Citera
2013-08-24, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Sädong 10 håller hyfsat men jag stör mig på Tonys jävla fru som knallar runt o Säger Jonas med sin jobbiga skitröst hela jävla tiden. Förmodligen den sämsta rollprestationen någonsin i en TV-serie.

Är snart klar med S09! Gött att 10an finns ute då.

Pehr Silvers son Felix tycker jag är sämst av alla, haha. Blir nästan lite komiskt när han ska försöka spela arg eller irriterad.
Citera
2013-08-24, 16:51
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Är snart klar med S09! Gött att 10an finns ute då.

Pehr Silvers son Felix tycker jag är sämst av alla, haha. Blir nästan lite komiskt när han ska försöka spela arg eller irriterad.
Jahan är en hyfsat usel skådis. De första säsongerna var det hög klass på skådisarna de som kommer in nu är bara sämre och sämre.
Citera
2013-08-24, 18:02
Medlem
Citat:
...

Nu vet jag inte hur gammal du kan vara, men när "Rederiet" började sändas så visste ingen vad Estonia-katastrofen var.
Däremot så lyftes "Rederiet" ur tablån en vecka på grund av Estonia.
Citera
2013-08-24, 19:55
Medlem
latexxxsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Nu vet jag inte hur gammal du kan vara, men när "Rederiet" började sändas så visste ingen vad Estonia-katastrofen var.
Däremot så lyftes "Rederiet" ur tablån en vecka på grund av Estonia.

Var det inte till och med så, att SVT funderade på att lägga ner Rederiet, efter Estoniakatastrofen?
Citera
2013-08-25, 18:51
Medlem
Sangsoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latexxxss
Var det inte till och med så, att SVT funderade på att lägga ner Rederiet, efter Estoniakatastrofen?

Jo frågan lyftes av nån skitnödig programplanerare men fick som väl var avslag.
Däremot lade nya dramachefen Alfredson ner serien det första han gjorde när han tillträdde.
Citera
2013-08-26, 09:39
Medlem
Opilus5500s avatar
Rederiet är något magiskt med, jag plöjer avsnitt på avsnitt, märker knappt tid och rum hahaha.

När kommer Remmers familjen i egentligen? =), Victor, lina, Nikolaj tycker var riktigt intressanta karaktärer att följa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in