Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-23, 18:44
Medlem
March 18 marked 20 yrs since last episode aired....i get a bit sad thinking about that episode , its like a funeral
Citera
2022-06-02, 16:25
Medlem
För er som gILLAR Tony sjögren i rederiet så finns han nu på Memmo!!

https://memmo.me/se/sv/profile/kenneth-soderman
Citera
2022-06-13, 20:00
Medlem
I ett av de sista avsnitten spelas en låt samtidigt som Magnus Glans drar en lina, och sen lägger sig på sin lilla tältsäng och grinar...
Vad heter låten??🤔
Citera
2022-06-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybunny
I ett av de sista avsnitten spelas en låt samtidigt som Magnus Glans drar en lina, och sen lägger sig på sin lilla tältsäng och grinar...
Vad heter låten??🤔
"Russians" av Sting.

https://youtu.be/wHylQRVN2Qs
Citera
2022-06-19, 11:49
Medlem
Tack!!🤗
Citera
2022-07-27, 00:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag gillade Rederiet när den gick första gången på tv. Har nog sett alla avsnitten, och tyckte det var spännande att få se varje torsdag. Men nu några år sedan så såg jag repriserna, och fy fan vilket skräp jag tycker det är idag. Lustigt hur det kan förändras, visserligen var rätt ung när den gick på tv första gången och på den tiden hade man sett så mycket annat.
Citera
2022-07-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Vilka/vem var era favorit/hatkaraktärer?
Skönaste citaten..?
You tell me...
Viggo och ryska-spionen (kommer inte ihåg hans namn), han som var bisexuell och inled ett förhållande med frisören och med kapten (om jag minns rätt). Trevligt med hans karaktärsändring från skurk till en mer ödmjukare typ. Om jag inte minns fel, så visade sig att han egentligen alltid var på den goda sidan, men gjorde allt spion/kriminalitet (med datorer) för att få tag i pengar för mediciner till någon sjuk person.

Men Viggo hamnar lätt på topp. Sen finns det ''små'' favoriter. Men Viggo är den karaktären som får mig att titta tillbaka i Rederiet i dem säsongerna han är med i. Sen skiter jag i resten, när han inte längre är med.

Jag har sett hela Rederiet. Kul att bland annat se så många kända skådespelare, innan de just var kända. Jag misstänker att Johan Rheborg var med en av dem. Han klassades väl inte som ''kändis'', när han medverkade i Rederiet.
Citera
2022-07-28, 19:33
Medlem
fearreapers avatar
Nikolaj ?

Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Viggo och ryska-spionen (kommer inte ihåg hans namn), han som var bisexuell och inled ett förhållande med frisören och med kapten (om jag minns rätt). Trevligt med hans karaktärsändring från skurk till en mer ödmjukare typ. Om jag inte minns fel, så visade sig att han egentligen alltid var på den goda sidan, men gjorde allt spion/kriminalitet (med datorer) för att få tag i pengar för mediciner till någon sjuk person.

Men Viggo hamnar lätt på topp. Sen finns det ''små'' favoriter. Men Viggo är den karaktären som får mig att titta tillbaka i Rederiet i dem säsongerna han är med i. Sen skiter jag i resten, när han inte längre är med.

Jag har sett hela Rederiet. Kul att bland annat se så många kända skådespelare, innan de just var kända. Jag misstänker att Johan Rheborg var med en av dem. Han klassades väl inte som ''kändis'', när han medverkade i Rederiet.
Citera
2022-07-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Nikolaj ?
Juste, så hette han!

Tack!

Bortsett från Viggo, så är mina favoriter:
Reidar - Den äldre (vill minnas att det var en ung kille som var släkt med Reidars familj, som också hette Reidar)
Kåkå (så synd att inte skådespelerskan inte var med i fler filmer, hade varit kul att se henne fler gånger i filmer/TV).
Uno Kronkvist
Nikolaj
Perh Silver (Per Silver?)

Sen var det säkert andra karaktärer som jag tyckte extra mycket om, men högst troligt kommer jag inte på dessa på rak arm. Var länge sedan jag såg Rederiet. Ett mycket härlig svensk TV-serie!
Citera
2022-07-28, 19:42
Medlem
fearreapers avatar
Lugnt. & Visste du att SVT vart/blev nästan stämda utav svenska folket då de fick se första bögparet i TV ?

Citat:
Juste, så hette han!

Tack!

Bortsett från Viggo, så är mina favoriter:
Reidar - Den äldre (vill minnas att det var en ung kille som var släkt med Reidars familj, som också hette Reidar)
Kåkå (så synd att inte skådespelerskan inte var med i fler filmer, hade varit kul att se henne fler gånger i filmer/TV).
Uno Kronkvist
Nikolaj
Perh Silver (Per Silver?)

Sen var det säkert andra karaktärer som jag tyckte extra mycket om, men högst troligt kommer jag inte på dessa på rak arm. Var länge sedan jag såg Rederiet. Ett mycket härlig svensk TV-serie!
Citera
2022-07-28, 20:37
Medlem
Citat:

Johan Rheborg spelade den sk "Dildo" i några avsnitt. Han hade hyrt in sig i Mickis skönhetssalong för att i en hörna få sälja sina sex och samlevnadsprodukter vet inte om han vart direkt känd då men var inte detta under Torsk på Tallinn-perioden? När det begav sig
Citera
2022-08-02, 19:11
Medlem
Säkert besvarat sedan innan, men den "sorgsna" musiken rederiet har, vart kan man få tag på den?

Vet att det är inslag av den på huvudmusiken på Youtube men hade velat ha fullversionen av endast den sorgsna musiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in