2016-11-20, 23:14
Medlem
Såg just senaste Beck, en av de unga killarna i Rederiet
var med i Beck, tror han var i maskin.....Man har sett filmer
o serier så lång tid att folk börjar återkomma - 20 år senare.....

Jag gillade Reidar, visst maktfullkomlig o.s.v. är han nog men
jag gillar ändå hans typ.
Citera
2016-12-09, 15:52
Bannlyst
Karin Bjurström spelade en sexig rackare till kvinna. Idag ser Karin ut som vilken medelålders kvinma som helst. Det är fördjävligt då man påminns om vad ålder ställer till med. Håret blir tunnare och stripigare
Citera
2016-12-13, 10:09
Medlem
Vargfars avatar
Så jävla roligt när Uno kommer ut fängelset. Och Tony först är ny VD ombord på MS Freja vilket kommer som en smärre chock för Uno. Och sen när Uno ber om jobb av Tony . Så får Uno som jobb att städa hytterna ombord. "Är man kåkfarare som dig så har man inte mycket till val när det kommer till jobb"
Citera
2016-12-13, 21:18
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Så jävla roligt när Uno kommer ut fängelset. Och Tony först är ny VD ombord på MS Freja vilket kommer som en smärre chock för Uno. Och sen när Uno ber om jobb av Tony . Så får Uno som jobb att städa hytterna ombord. "Är man kåkfarare som dig så har man inte mycket till val när det kommer till jobb"

Och flera år senare är det Uno som är intendent och Tony som blir degraderad till städare när han super och röker på i bastun..

Och är det Lucia måste ju en viss scen med Uno nämnas.. Håååkan har ryyymt.. vad ääär det du sääägeeer... osv..
Citera
2016-12-27, 13:19
Medlem
Isnatts avatar
Jag ska precis hugga in på säsong 14! Men i slutet av säsong 13 så köper Remmer line mark i Åbo (?) med Gustavs pengar. Katarina Remmer hade ju fullmakt till Gustavs konto och Viktor Remmer (utmärkta Johan H:son Kjellgren!) övertalar henne att köpa marken, en fälla riggad av Dahléns för att se hur informationen läcker ut från dom.
Hur mycket pengar har Gustav egentligen? Pengarna verkar ju räcka till allt möjligt, som en Joakim Von Anka! Har det sagts i serien hur mycket Gustav har?
Citera
2016-12-27, 14:06
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag ska precis hugga in på säsong 14! Men i slutet av säsong 13 så köper Remmer line mark i Åbo (?) med Gustavs pengar. Katarina Remmer hade ju fullmakt till Gustavs konto och Viktor Remmer (utmärkta Johan H:son Kjellgren!) övertalar henne att köpa marken, en fälla riggad av Dahléns för att se hur informationen läcker ut från dom.
Hur mycket pengar har Gustav egentligen? Pengarna verkar ju räcka till allt möjligt, som en Joakim Von Anka! Har det sagts i serien hur mycket Gustav har?

Har haft ett rätt långt uppehåll och glömt bort var jag slutade titta men känns som att jag nästan kommit lika långt som dig. Bland det sista som hände var att Tony och Viktor körde chickenrace med varandra, var det säsong 12-13?
Citera
2016-12-27, 14:09
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Har haft ett rätt långt uppehåll och glömt bort var jag slutade titta men känns som att jag nästan kommit lika långt som dig. Bland det sista som hände var att Tony och Viktor körde chickenrace med varandra, var det säsong 12-13?
Ja, det avsnittet såg jag i går. Det är slutet på säsong 13!
Citera
2016-12-27, 14:13
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ja, det avsnittet såg jag i går. Det är slutet på säsong 13!

Tack så mycket!
Citera
2016-12-27, 20:03
Medlem
Isnatts avatar
Citat:

Fick lustigt nog svar i det kommande avsnittet: Viktor försöker tvinga Nikolaj att hacka ett konto och sätta över 30 miljoner till Gustav, dom pengar dom 'lånat' för att köpa den värdelösa tomten.
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Tack så mycket!
Nemas
Citera
2016-12-30, 09:37
Medlem
Isnatts avatar
Har legat hemma sjuk i snart en vecka och gissa vad jag har förlustat mig med då
En sak jag tänkt på är att jag hittills fram till avsnitt 215 inte hittat en enda av huvudkaraktärerna som jag genuint gillar, som är rakt igenom bra. Jag gillar ju verkligen Viktor Remmer, men han är ju ingen bra och snäll karaktär.
Micki är ju snäll men en jävla jobbig ibland, FN är en barnslig speltorsk, Margareta var bra men är ju hysterisk nu när hennes dotter knullar kapten, osv.
Citera
2017-01-05, 17:11
Medlem
Tsigalkos avatar
Många sköna citat från serien.
När det har varit många hyttstölder ombord och dessa fortsätter, Kapten Lager är arg "nu är det väl dags för firma Bengtsson och Begtsson att styra upp lite?!" 😂
Citera
2017-01-14, 14:31
Bannlyst
Jag har sett Rederiet måånga gånger.

Har även träffat endel från serien , vilket har varit stort, då alla i rederiet är legendarer i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in