2017-01-14, 14:46
Medlem
Giggsys avatar
Tony har legat i en container kanske 20 avsnitt och ingen undrar var han tagit vägen

Man börjar gilla Viktor Remmer mer och mer,
Citera
2017-01-26, 07:54
Medlem
bananajoe33s avatar
Rederiet är en av mina favorit serier utan tvekan, min favoritkaraktär är Uno Kronkvist och Carl Ericson och Viktor Remmer samt Viggo Strieber.
Senast redigerad av bananajoe33 2017-01-26 kl. 07:57.
Citera
2017-01-30, 00:23
Medlem
Tsigalkos avatar
Tycker Bengt Bauler gör Carl Eriksson riktigt bra, mycket duktig skådis
Citera
2017-02-05, 19:44
Medlem
absolut koffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Karin Bjurström spelade en sexig rackare till kvinna. Idag ser Karin ut som vilken medelålders kvinma som helst. Det är fördjävligt då man påminns om vad ålder ställer till med. Håret blir tunnare och stripigare

Har för mig hon hade peruk i Rederiet.
Citera
2017-02-06, 00:25
Medlem
Förbannat bra serie som man följde som barn och ungdom
torsdagar klockan 20.00? och sen tre kronor på onsdag
Härliga tider
Citera
2017-02-06, 03:12
Viktor Remmer förtjänar en egen serie. Elak och manipulativ karaktär men ändå ingen äkta gangstertyp som t ex dödar hejvilt eller slår kvinnor, utan mer en glidare och börstyp, som vill ha pengarna och affärerna snabbt avklarade. En personlighet som måste ta risker för att inte bli uttråkad.

Rederiet dödade tyvärr av många av de intressanta karaktärerna för snabbt. Som t ex Viggo och Viktor. Jag minns när Viggo hade våldtagit KK och vi pratade om det i klassen och tyckte det var jättehemskt. Sen såg jag om hela serien flera år senare och tyckte inte alls att den scenen var så hemsk som jag mindes den. Tvärtom.

En riktigt läbbig typ som fick nackhåren att resa sig när det begav sig, var den falske Peter. Usch. Ända sedan dess gillar jag inte den skådisen, så fort jag ser att han är med något väntar jag bara på att han ska hugga någon i ryggen. T ex i Liza Marklunds Nobels Testamente.
Senast redigerad av GenesisP 2017-02-06 kl. 03:20.
Citera
2017-02-06, 03:13
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko

Håller med. Gillade hur Carls karaktär skiftade trots att han faktiskt var rätt störd som person.
Citera
2017-02-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko

Ja, en favorit helt klart! Han och Reidar! Och Viggo!

Citat:
Ursprungligen postat av lolcpl
Förbannat bra serie som man följde som barn och ungdom
torsdagar klockan 20.00? och sen tre kronor på onsdag
Härliga tider

Eller hur! Ganska fascinerande dock att serierna tilltalade så många unga. Men ja, det fanns väl inte så mycket annat på TV...
Citera
2017-02-06, 09:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorCarl
Eller hur! Ganska fascinerande dock att serierna tilltalade så många unga. Men ja, det fanns väl inte så mycket annat på TV...

Dels hade man inte så många kanaler då som idag, iaf inte dom flesta. Och sedan var det liksom ingen kanal som konkurrerade med Rederiet eller Tre Kronor heller. Det var på så sätt deras tider.

Vidare så var iaf dom första åren av serien även en tid när det i många/de flesta familjer bara fanns en tv och då blev det lätt Rederiet även för ungdomarna.
Jag kan på många sätt sakna denna "lägerelds"-tid för tv.
Citera
2017-02-22, 18:18
Medlem
sheldonmandas avatar
Säger bara Uno Kronqvist och Torbjörn Jonasson aka Joker, Inget rederiet utan dessa två original Den där psykopaten Viggo var ganska skön med samt Vera Bengtsson med sina sköna kommentarer och hatiska påhopp på allt och alla

-
Citera
2017-02-25, 13:48
Medlem
Bazecoons avatar
Glor på säsong 7. Det är verkligen Silver show nu! Gillar när Reidar och Silver battlas med varandra. Reidar har verkligen svårt föratt få silver ner på jorden. Irma gör en janke nu och går in i spelträsket .
Citera
2017-02-25, 13:58
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Glor på säsong 7. Det är verkligen Silver show nu! Gillar när Reidar och Silver battlas med varandra. Reidar har verkligen svårt föratt få silver ner på jorden. Irma gör en janke nu och går in i spelträsket .

Haha är det i samma veva Uno går med i sekten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in