Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-08, 16:41
Medlem
Luigis avatar
Någon mer än jag som håller på och strecktittar serien som bäst? Jag har sett 20 avsnitt på 2 dagar nu

Allt tack vare http://www.youtube.com/PleppoxD
Citera
2009-07-08, 16:41
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Påminner inte Tom Hansson om Gudfaderns Tom Hagen?

Rederiet har ju sneglat på andra serier och filmer när dom skapat sina karaktärer. Som då med Vera Bengtsson som är tagen från kvinnofängelsets Vera Bennett
Citera
2009-07-09, 15:49
Medlem
Luigis avatar
Fan vilken player Henrik Bjurhed är player. Han har kört 3 olika tjejer på 24 avsnitt nu
Citera
2009-07-09, 15:51
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luigi
Fan vilken player Henrik Bjurhed är player. Han har kört 3 olika tjejer på 24 avsnitt nu

En Tony wannabie
Citera
2009-07-15, 15:41
Bannlyst
Någon som vet vilket avsnitt förljande konversation äger rum?

-Det är jag som är kapten på den här båten.
-Inte så länge till.
-Å do din jävel (på finskbrytande svenska).

Vet inte om den är exakt så, men något i den stilen.
Citera
2009-07-15, 16:40
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVanCleef
Någon som vet vilket avsnitt förljande konversation äger rum?

-Det är jag som är kapten på den här båten.
-Inte så länge till.
-Å do din jävel (på finskbrytande svenska).

Vet inte om den är exakt så, men något i den stilen.

Det är väl Nile City?

Edit
http://www.youtube.com/watch?v=CcaGtebBMCk&fmt=18
Citera
2009-07-15, 17:03
Medlem
McCarthy01s avatar
Rederiet

var en bra såpa men förmodligen den mest orealistiska svenska såpan. I verkligheten hade ett seriöst rederi aldrig anställt såna stolpskott till personal! En sån som Uno Kronkvist t.ex. som gör allt annat än att arbeta borde fått sparken direkt. Lågvattenmärket är nog när han springer omkring och leker med en tamagotchi eller när han regredierar till barndomen efter att ha blivit hypnotiserad och bygger en koja i hytten. Joker hade fått sparken bara pga sitt utseende och sina fula glasögon. För att inte tala om alla kaptener som figurerat i såpan. Knarklangaren Jussi, pundaren Viggo, Georg Lager som var alkis, Torsten som inte sänkte farten trots att de höll på att krascha mot ett rev m.fl. Säkerhetschefen Vera är ju i en klass för sig, men hon hade nog fan kunnat få anställning i verkligheten pga att hon är så hårdhudad och inte låter sig luras. Sen att låta en gammal senil gubbe som Reidar styra ett företag är ju dömt att misslyckas. Sen har vi ju klantige Tony som alltid ställer till det för sig. Den ende i såpan som skulle vara som klippt och skuren för sin befattning är väl Carl (Bengt Bauler), som är djävulskt smart och som inte drar sig för att lönnmörda sina motståndare.

Men summerar man alla idioter som kommit och gått i såpan sen starten 1992 så.. nej sån personal hade aldrig tolererats.
Citera
2009-07-15, 17:21
Medlem
Klart det var orealistiskt, men hur kul hade det varit att se rederiet om det hade varit helt realistiskt
Citera
2009-07-15, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Det är väl Nile City?

Edit
http://www.youtube.com/watch?v=CcaGtebBMCk&fmt=18

Haha, du har rätt Var så länge sen man såg så jag hade blandat ihop minnena. Tackar!
Citera
2009-07-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
var en bra såpa men förmodligen den mest orealistiska svenska såpan. I verkligheten hade ett seriöst rederi aldrig anställt såna stolpskott till personal! En sån som Uno Kronkvist t.ex. som gör allt annat än att arbeta borde fått sparken direkt. Lågvattenmärket är nog när han springer omkring och leker med en tamagotchi eller när han regredierar till barndomen efter att ha blivit hypnotiserad och bygger en koja i hytten. Joker hade fått sparken bara pga sitt utseende och sina fula glasögon. För att inte tala om alla kaptener som figurerat i såpan. Knarklangaren Jussi, pundaren Viggo, Georg Lager som var alkis, Torsten som inte sänkte farten trots att de höll på att krascha mot ett rev m.fl. Säkerhetschefen Vera är ju i en klass för sig, men hon hade nog fan kunnat få anställning i verkligheten pga att hon är så hårdhudad och inte låter sig luras. Sen att låta en gammal senil gubbe som Reidar styra ett företag är ju dömt att misslyckas. Sen har vi ju klantige Tony som alltid ställer till det för sig. Den ende i såpan som skulle vara som klippt och skuren för sin befattning är väl Carl (Bengt Bauler), som är djävulskt smart och som inte drar sig för att lönnmörda sina motståndare.

Men summerar man alla idioter som kommit och gått i såpan sen starten 1992 så.. nej sån personal hade aldrig tolererats.

Ehh... Du har inte tittat på Kanal5s Färjan?
Citera
2009-07-15, 22:33
Bannlyst
Jag ÄLSKAR Rederiet. Såg vartenda avsnitt från början till slut, 1992-2002. Skulle de släppa serien på DVD skulle jag punga ut för varenda box!

Favoritkaraktärerna var:

Raspen
KåKå
Uno
Joker
Tony
Jussi
Rolf

Viggo gav mig kalla kårar. Tycker Per Moberg fortfarande är obehaglig pga av Viggo, haha.
Citera
2009-07-15, 23:13
Medlem
Luigis avatar
Vad i helvete heter hon som spelar Mona? Får ju kåtslag med mindre, hon är nog en av de vackraste kvinnorna jag sett på film...

EDIT: Hon heter Regina Lund.
EDIT2: Hon har tydligen gjort en hel del heta sexscener i "Kärlekens språk" Lyckan är gjord!
Senast redigerad av Luigi 2009-07-15 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in