Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-23, 15:20
  #589
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Mestadels jumpscares om jag kommer ihåg rätt. Men skala 1-10 så kanske en 7 beroende på hur lätt rädd man blir

Har aldrig spelat Alien men har sett videos på spelet. Alien verkade vara mycket bättre gällande skräck samt att de hade en bra AI för deras alien.

Skulle man jämföra med Alien så är ju Alien bättre med att skrämma.

Oavsett vad så är Dead Space ett bra spel så tänk inte för mycket utan ha det roligt.

Jag har väl inte direkt väntat mig ett Alien Isolation i tredjepersonsvy direkt. Där har du dock ett spel med en skrämmande bra AI. Men lite rädd vill man ju självklart bli. Jag ser väldigt mycket fram emot att få spela det nu till helgen!
Citera
2023-01-30, 05:33
  #590
Medlem
carminaburanas avatar
Stämmer Det att det har wokeefierats?
https://img-9gag-fun.9cache.com/phot...rK_700bwp.webp
Citera
2023-01-30, 06:49
  #591
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Stämmer Det att det har wokeefierats?
https://img-9gag-fun.9cache.com/phot...rK_700bwp.webp
Herregud vilken löjlig bild...

"Åh nej, fler alternativ som gör att folk kan ta sig igenom spelet. Vad hemskt" >.<

Språkbruket överlag visar att det inte är en särskilt seriös sida som skrivit det där heller. "Mentally deranged modern audience". Really?
Citera
2023-01-30, 11:25
  #592
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Herregud vilken löjlig bild...

"Åh nej, fler alternativ som gör att folk kan ta sig igenom spelet. Vad hemskt" >.<

Språkbruket överlag visar att det inte är en särskilt seriös sida som skrivit det där heller. "Mentally deranged modern audience". Really?
Fast det är ju uppenbarligen en del saker som är ändrade för att pander to demographic. Det är visserligen för det mesta små skitsaker, som det där med toaletterna. Äkta könsneutrala toaletter har som regel bara en toalettskylt och inget om kön.

Klottret har jag inget att säga om, det är som det är. Till och med en smula realistiskt att någon gruvarbetare på ett jätteskepp skulle göra något sånt.

Det återstår att se hur mycket prat gällande samkönade relationer det är. Spontant tycker jag att relationssnack i sig är tillräckligt störande.
Citera
2023-01-30, 19:56
  #593
Medlem
Va fan måste man köpa hela spelet igen även om man har orginalet?
Citera
2023-01-30, 23:45
  #594
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Herregud vilken löjlig bild...

"Åh nej, fler alternativ som gör att folk kan ta sig igenom spelet. Vad hemskt" >.<

Språkbruket överlag visar att det inte är en särskilt seriös sida som skrivit det där heller. "Mentally deranged modern audience". Really?
Allt måste inte vara till alla. Hade det varit ett helt nytt spel hade jag köpt det. Men nu är det en remake. Remaken är gjord av andra än dom som gjorde originalet. Tanken från början var väl att det var ett rent skräckspel för dom som gillar sånt.

Nu har nya utvecklare tagit över spelet och frångår originalets design. Såklart egentligen en skitsak. Påverkar inte dom som vill ha sin skräckupplevelse. Men det är väl grejen ovan som jag kan vända mig mot. Om spelet från första början var skapat för att vara till alla. Även dom som inte gillar genren fine. Men så var det inte utan en efterhandskonstruktion.
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Stämmer Det att det har wokeefierats?
https://img-9gag-fun.9cache.com/phot...rK_700bwp.webp
Låter tveksamt. Med tanke på hur livat det blir när saker blir woke så har jag sett och hört väldigt lite om detta annat än din tveksamma källa.

Men stämmer det är det ju skitsaker som inte påverkar spelet mycket. Å andra sidan skitsaker som man tycker dom inte behöver röra från början. Påverkar ingen om det sett ut som innan liksom. Blir bara en massa fånig och meningslös symbolism för att skaparna ska känna sig stolta över sig själva och ge varandra en klapp på axeln.
Citera
2023-03-21, 18:02
  #595
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Tänkte spela remaken nu!

Vad tycker ni är bäst? Spela med handkontroll eller mus och tangentbord???


//FCR
Citera
2023-03-21, 18:13
  #596
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Tänkte spela remaken nu!

Vad tycker ni är bäst? Spela med handkontroll eller mus och tangentbord???


//FCR

Jag spelar vanligtvis alltid med mus och tangentbord, men just Deadspace blir fan läskigare att lira med handkontroll i soffan, kanske för att jag kan göra belysningen mörkare och jag har lite sämre kontroll på vad som händer.
__________________
Senast redigerad av doncroce 2023-03-21 kl. 18:32.
Citera
2023-03-21, 18:34
  #597
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Stämmer Det att det har wokeefierats?
https://img-9gag-fun.9cache.com/phot...rK_700bwp.webp

Hoppas verkligen inte det, varningarna ska tydligen gå att stänga av iaf, tur det. Jag väntar på lite reviews av bekanta innan jag testar remaken dock, originalet är på min topplista över horror spel.
Citera
2023-08-16, 21:42
  #598
Medlem
XtraXs avatar
Remaken var jäkligt snygg och kul att de ändrat spelet rejält med nya fiender osv. Synd bara att man att det inte kändes lika läskigt längre, man är nog härdad. Minns hur rädd man var när man spelade originalet vid release.

Hoppas det kommer en remake på tvåan också, vill möta de där fienderna som påminde om velociraptorer och jagade i flock igen.
Citera
2024-04-21, 11:10
  #599
Medlem
swebarbs avatar
En remake på tvåan ser inte ut som att den kommer bli av tyvärr, för dåliga säljsiffror på den första remaken är anledningen visst.

Trist heltklart att dom väljer större IP som iron man skitet och battlefield, allt handlar ju idag om siffror säljer ett spel dåligt så klart det inte blir motiverat göra ett till. Jäkla synd då det är ett bra skräck IP dom skapat.

Citat:
On Wednesday, Grubb said during his Game Mess Mornings podcast that EA Motive had begun conceptual work on a Dead Space 2 remake but ultimately shelved the project due to poor sales from the first remake. However, EA Motive was quick to shut down Grubb's reporting with this statement obtained by IGN: "We don't normally comment on rumors but there is no validity to this story."

Citat:
Ultimately, whether you believe Grubb or EA and IGN, it's a bummer to hear we'll probably never get a remake of Dead Space 2. The first remake is pretty much perfect, and I would've loved to see EA Motive's take on the sequel, but for the time being the studio says it's committed to working on its big budget Iron Man game and Battlefield.
https://www.gamesradar.com/ea-shoots...to-this-story/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback