2023-01-23, 15:20
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Mestadels jumpscares om jag kommer ihg rtt. Men skala 1-10 s kanske en 7 beroende p hur ltt rdd man blir

Har aldrig spelat Alien men har sett videos p spelet. Alien verkade vara mycket bttre gllande skrck samt att de hade en bra AI fr deras alien.

Skulle man jmfra med Alien s r ju Alien bttre med att skrmma.

Oavsett vad s r Dead Space ett bra spel s tnk inte fr mycket utan ha det roligt.

Jag har vl inte direkt vntat mig ett Alien Isolation i tredjepersonsvy direkt. Dr har du dock ett spel med en skrmmande bra AI. Men lite rdd vill man ju sjlvklart bli. Jag ser vldigt mycket fram emot att f spela det nu till helgen!
Citera
2023-01-30, 05:33
Medlem
carminaburanas avatar
Stmmer Det att det har wokeefierats?
https://img-9gag-fun.9cache.com/phot...rK_700bwp.webp
Citera
2023-01-30, 06:49
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Herregud vilken ljlig bild...

"h nej, fler alternativ som gr att folk kan ta sig igenom spelet. Vad hemskt" >.<

Sprkbruket verlag visar att det inte r en srskilt seris sida som skrivit det dr heller. "Mentally deranged modern audience". Really?
Citera
2023-01-30, 11:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

"h nej, fler alternativ som gr att folk kan ta sig igenom spelet. Vad hemskt" >.<

Sprkbruket verlag visar att det inte r en srskilt seris sida som skrivit det dr heller. "Mentally deranged modern audience". Really?
Fast det r ju uppenbarligen en del saker som r ndrade fr att pander to demographic. Det r visserligen fr det mesta sm skitsaker, som det dr med toaletterna. kta knsneutrala toaletter har som regel bara en toalettskylt och inget om kn.

Klottret har jag inget att sga om, det r som det r. Till och med en smula realistiskt att ngon gruvarbetare p ett jtteskepp skulle gra ngot snt.

Det terstr att se hur mycket prat gllande samknade relationer det r. Spontant tycker jag att relationssnack i sig r tillrckligt strande.
Citera
2023-01-30, 19:56
Medlem
Va fan mste man kpa hela spelet igen ven om man har orginalet?
Citera
2023-01-30, 23:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Allt mste inte vara till alla. Hade det varit ett helt nytt spel hade jag kpt det. Men nu r det en remake. Remaken r gjord av andra n dom som gjorde originalet. Tanken frn brjan var vl att det var ett rent skrckspel fr dom som gillar snt.

Nu har nya utvecklare tagit ver spelet och frngr originalets design. Sklart egentligen en skitsak. Pverkar inte dom som vill ha sin skrckupplevelse. Men det r vl grejen ovan som jag kan vnda mig mot. Om spelet frn frsta brjan var skapat fr att vara till alla. ven dom som inte gillar genren fine. Men s var det inte utan en efterhandskonstruktion.
Citat:
Lter tveksamt. Med tanke p hur livat det blir nr saker blir woke s har jag sett och hrt vldigt lite om detta annat n din tveksamma klla.

Men stmmer det r det ju skitsaker som inte pverkar spelet mycket. andra sidan skitsaker som man tycker dom inte behver rra frn brjan. Pverkar ingen om det sett ut som innan liksom. Blir bara en massa fnig och meningsls symbolism fr att skaparna ska knna sig stolta ver sig sjlva och ge varandra en klapp p axeln.
Citera
2023-03-21, 18:02
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Tnkte spela remaken nu!

Vad tycker ni r bst? Spela med handkontroll eller mus och tangentbord???

//FCR
Citera
2023-03-21, 18:13
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Tnkte spela remaken nu!

Vad tycker ni r bst? Spela med handkontroll eller mus och tangentbord???

//FCR

Jag spelar vanligtvis alltid med mus och tangentbord, men just Deadspace blir fan lskigare att lira med handkontroll i soffan, kanske fr att jag kan gra belysningen mrkare och jag har lite smre kontroll p vad som hnder.
Senast redigerad av doncroce 2023-03-21 kl. 18:32.
Citera
2023-03-21, 18:34
Medlem
doncroces avatar
Citat:

Hoppas verkligen inte det, varningarna ska tydligen g att stnga av iaf, tur det. Jag vntar p lite reviews av bekanta innan jag testar remaken dock, originalet r p min topplista ver horror spel.
Citera
2023-08-16, 21:42
Medlem
XtraXs avatar
Remaken var jkligt snygg och kul att de ndrat spelet rejlt med nya fiender osv. Synd bara att man att det inte kndes lika lskigt lngre, man r nog hrdad. Minns hur rdd man var nr man spelade originalet vid release.

Hoppas det kommer en remake p tvan ocks, vill mta de dr fienderna som pminde om velociraptorer och jagade i flock igen.
Citera
2024-04-21, 11:10
Medlem
swebarbs avatar
En remake p tvan ser inte ut som att den kommer bli av tyvrr, fr dliga sljsiffror p den frsta remaken r anledningen visst.

Trist heltklart att dom vljer strre IP som iron man skitet och battlefield, allt handlar ju idag om siffror sljer ett spel dligt s klart det inte blir motiverat gra ett till. Jkla synd d det r ett bra skrck IP dom skapat.

Citat:
On Wednesday, Grubb said during his Game Mess Mornings podcast that EA Motive had begun conceptual work on a Dead Space 2 remake but ultimately shelved the project due to poor sales from the first remake. However, EA Motive was quick to shut down Grubb's reporting with this statement obtained by IGN: "We don't normally comment on rumors but there is no validity to this story."

Citat:
Ultimately, whether you believe Grubb or EA and IGN, it's a bummer to hear we'll probably never get a remake of Dead Space 2. The first remake is pretty much perfect, and I would've loved to see EA Motive's take on the sequel, but for the time being the studio says it's committed to working on its big budget Iron Man game and Battlefield.
https://www.gamesradar.com/ea-shoots...to-this-story/
Citera
2024-10-02, 06:35
Medlem
Qusimotos avatar
Grattis p ps om man har plus
Aldrig spelat DS men ska nu stta mig ner i helgen och testa
Vad har jag att frvnta mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto