Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-19, 23:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Bra fråga.Det beror nog lite på läget vad det gäller barnets säkerhet osv.
Men jag tror det blir mindre Polis i dag än för 10 år sedan.Tiderna förändras.

Men jag kan ha fel..

Jag tänker så här att om man anser sig stå utanför samhället och diktera sina egna lagar, så tar man hand om allting själv, även om ens barn blir hotade , eller med hjälp från ens homeboys, klubb m,m.
Man kallar aldrig in polisen för att styra upp ens egna problem.

Förmodligen så finns det väl en anledning till att barnen blev hotade i första hand.
Och isåfall så bör man nog betänka en eller två gånger på om man har valt rätt bana i livet.
Citera
2011-08-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR Banane
Är man en "Snitch" om man Polisanmäler att sin dotter blir beskjuten av hagelvapen i sitt eget hem?

Sant/falskt?

Man ska självklart inte skjuta där det finns barn men 2 fel blir väl inte ett rätt?

Om man inte tänkte starta upp och bli president i the baddest of the baddest, som de själva kallar sig. Utan leva ett laglydigt liv tror jag ingen människa ser något fel i att anmäla, vittna osv. Men ska man några år senare bli original gangster, criminal incorp, och sedemera president i Mongols kanske man borde löst det på annat sätt. Anmälan är väl inte mycket att snacka om, kan ex vara någon som pga av grannar, tjej osv...men därifrån till att peka ut någon i rätten som därför får sitta. Golning.[/quote]

Kan min herre ange årtalet för denna händelse?
Citera
2011-08-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag tänker så här att om man anser sig stå utanför samhället och diktera sina egna lagar, så tar man hand om allting själv, även om ens barn blir hotade , eller med hjälp från ens homeboys, klubb m,m.
Man kallar aldrig in polisen för att styra upp ens egna problem.

Förmodligen så finns det väl en anledning till att barnen blev hotade i första hand.
Och isåfall så bör man nog betänka en eller två gånger på om man har valt rätt bana i livet.

Du har missförstått allt.Men för 6 månader sedan var inte JB 1%er.
Citera
2011-08-19, 23:56
Medlem
I denna länk står lite om händelsen, från dt.se arkivet.. datum 961017

http://arkiv.daltid.se/show_article_...oc-number%3D10
Citera
2011-08-19, 23:59
Medlem
Jag lämnar tråden för denna gång. Men ska man posta skit tycker jag man berätta hela historien och inte väl valda delar. En närhet till aktuella årtal skulle dessutom också vara att föredra...
Citera
2011-08-20, 00:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Du har missförstått allt.Men för 6 månader sedan var inte JB 1%er.

Så han var bara en halv procentare då?

Vad jag förstått så har han figurerat i kriminella gäng innan dess.
Hur ansvarig förälder är man då? Kan man lägga skuld på en förälder som engagerar sig i kriminell verksamhet och drar åt sig en hotbild mot sin familj? Sen ringer man på polisen när det börjar blåsa motvind.
Citera
2011-08-20, 00:03
Medlem
MR Bananes avatar
Citat:
Jag lämnar tråden för denna gång. Men ska man posta skit tycker jag man berätta hela historien och inte väl valda delar. En närhet till aktuella årtal skulle dessutom också vara att föredra...

Du har ju årtal två topics upp eller vill du att jag ska tatuera in det i din panna.
Citera
2011-08-20, 00:17
Medlem
Citat:
Du har ju årtal två topics upp eller vill du att jag ska tatuera in det i din panna.

Men,din jävla Negerluffare,det var ju över 15 år sedan...

Är du möjligtvis ishockeymålvakt utan hjälm?
Senast redigerad av UltraMind 2011-08-20 kl. 00:21.
Citera
2011-08-20, 00:18
Medlem
b-os avatar
Citat:
Är man en "Snitch" om man Polisanmäler att sin dotter blir beskjuten av hagelvapen i sitt eget hem?

Sant/falskt?

Man ska självklart inte skjuta där det finns barn men 2 fel blir väl inte ett rätt?

Citat:
Om man inte tänkte starta upp och bli president i the baddest of the baddest, som de själva kallar sig. Utan leva ett laglydigt liv tror jag ingen människa ser något fel i att anmäla, vittna osv. Men ska man några år senare bli original gangster, criminal incorp, och sedemera president i Mongols kanske man borde löst det på annat sätt. Anmälan är väl inte mycket att snacka om, kan ex vara någon som pga av grannar, tjej osv...men därifrån till att peka ut någon i rätten som därför får sitta. Golning.

Bra förklaring önskar den som la upp diverse domslut och FUP kan lägga upp detta igen så man får tyst på Jonas och hans anhang....
Senast redigerad av b-o 2011-08-20 kl. 00:29.
Citera
2011-08-20, 00:23
Medlem
MR Bananes avatar
Citat:
Men,din jävla Negerluffare,det var ju över 15 år sedan...Hockeymålvakt utan hjälm?

Hehe vad fan har 15 år med saken att göra när man once a snitch(som mongols grabbarna brukar säga).. 15 år sen vilken jävla bortförklaring Grin olle
Citera
2011-08-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b-o

Om man inte tänkte starta upp och bli president i the baddest of the baddest, som de själva kallar sig. Utan leva ett laglydigt liv tror jag ingen människa ser något fel i att anmäla, vittna osv. Men ska man några år senare bli original gangster, criminal incorp, och sedemera president i Mongols kanske man borde löst det på annat sätt. Anmälan är väl inte mycket att snacka om, kan ex vara någon som pga av grannar, tjej osv...men därifrån till att peka ut någon i rätten som därför får sitta. Golning.

Bra förklaring önskar den som la upp diverse domslut och FU kan lägga upp detta igen så man får tyst på Jonas och hans anhang....[/quote]

Det har aldrig funnits något "anhang".

"Beier" och "hihi" åkte på multiacc.Annars har det vart tyst vad det gäller "anhängare" i tråden.

Finner ingen glädje i att slakta folk som är uthängda på nätet
och fara på (i bästa fall) halvsanningar,men därav är jag ganska ensamen.
Citera
2011-08-20, 00:33
Medlem
Jaja så golningar preskiberas nu också i mongols

Synd om man är en laglydig svensson men det rimmar illa med en tuff kille som har ett eget kapitel i boken svensk maffia.
Kom igen nu mongols ge oss en FB-updatering att JB fått kicken oxå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in