Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-09, 09:38
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanagudum
ja vad tror du?

Ingen aning, därför jag frågade Dig. Läst en del om Mongols i Tyskland och där är man inte lika flitiga som sina bröder i USA med hojåkandet.

Har inte läst något om bråk mellan HA och Mongols MC Italy, ev är det inget krav att man är dödsfiender.

Men vem det än må vara som (om någon) tar Mongols MC till Sverige lär det röra om ordentligt i grytan.
Citera
2011-05-09, 17:01
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskmexikan
men å andra sidan är det ju bara att kolla in hur saker sköts i Tyskland så är det ju snabbt konstaterat att MC med dess kultur drastiskt devalverats och numera består av en hög ligister, wannabe's och drägg i allmänhet som rider på medias och polisens bild, detta som i slutänden gör alla seriösa bikers/ klubbar till okunnigas måltavlor

Bra skrivet!

Såg att Tyska mongols och HA har vart i bråk. Mongols åkte till HA lokalerna för att ställa till med bråk. De lyckades rätt bra, 52 personer arresterade. Får vi se den berömda Jonas åka till HA borgen för att plocka lite västar?

http://www.helagotland.se/nyheter/de...icleid=6814811

Saludos
Damn, det var inte dåligt!
Ja det bådar gott (eller illa, beror på hur man ser det) för Mongols etablering här i landet. Om det nu är Jonas som håller i rodret här hemma så får han nog stå upp för färgerna.
Citera
2011-05-09, 17:17
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughing-Buddha
Damn, det var inte dåligt!
Ja det bådar gott (eller illa, beror på hur man ser det) för Mongols etablering här i landet. Om det nu är Jonas som håller i rodret här hemma så får han nog stå upp för färgerna.

Har ingen aning om vem denna Jonas är eller vad han har för "referenser", men låter det inte lite väl "enkelt" om en enskild person åker på ett international Mongols möte och som ensam person säga "jag har ett bra gäng där hemma, vi vill bli Mongols MC. Vet inte hur det funkar, men det låter lite långsökt, borde vara en hel befintlig klubb som visar upp sig och "talar om" sina intentioner.

Men men, märkligare saker har säkerligen hänt i bikermiljön...
Citera
2011-05-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Har ingen aning om vem denna Jonas är eller vad han har för "referenser", men låter det inte lite väl "enkelt" om en enskild person åker på ett international Mongols möte och som ensam person säga "jag har ett bra gäng där hemma, vi vill bli Mongols MC. Vet inte hur det funkar, men det låter lite långsökt, borde vara en hel befintlig klubb som visar upp sig och "talar om" sina intentioner.

Det är så sant. Men det verkar som att de är två som är på G med detta.
Sen har det verkat som att detta pågått ett tag.
Citera
2011-05-09, 17:43
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay

Nej jag vet absolut ingenting om Jonas mer än vad jag läst här på flashback, men det intrycket jag fått är att han verkar kunna prata i alla fall.

Och ja det har hänt märkligare saker inom bikermiljön, minst sagt.
Citera
2011-05-09, 19:49
Medlem
El Duces avatar
Etablering av nya Mongols chapters i nya länder på våran sida pölen sköts via deras Europa chapter som är "Black Hills" i Italien.
Så antingen har nån varit där eller möts halvvägs i Tyskland
Citera
2011-05-09, 20:53
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Duce
Etablering av nya Mongols chapters i nya länder på våran sida pölen sköts via deras Europa chapter som är "Black Hills" i Italien.
Så antingen har nån varit där eller möts halvvägs i Tyskland
Kanske det var Jonas som ledde attacken mot HAs klubblokal i Bremen?
Citera
2011-05-09, 22:10
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Jag blev lite nyfiken på detta rykte om cis och kollade in deras nya blogg http://blog.crimeincsweden.com/?p=240
och läser man lite mellan raderna med den infon som det pratas om i den här tråden så verkar det fan i mig som om Jonas fortfarande är i USA och på väg hem med goda nyheter och massor av saker. (patchar?)
Finns en del inlägg där som förstärker misstankarna om att det verkligen är dom som drar igång Mongols här hemma.

Men detta med Örebro låter jag vara ett tag, jag tror mer på att det är Stockholm som gäller till att börja med då dom också på bloggen snackar om deras nya fina lokal som ligger i Stockholm enligt vad jag fattar.

Hoppas dom uppdaterar sidan med lite bilder på deras hojar också.
Citera
2011-05-09, 22:48
Medlem
El Duces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughing-Buddha
Jag blev lite nyfiken på detta rykte om cis och kollade in deras nya blogg http://blog.crimeincsweden.com/?p=240
och läser man lite mellan raderna med den infon som det pratas om i den här tråden så verkar det fan i mig som om Jonas fortfarande är i USA och på väg hem med goda nyheter och massor av saker. (patchar?)
Finns en del inlägg där som förstärker misstankarna om att det verkligen är dom som drar igång Mongols här hemma.

Men detta med Örebro låter jag vara ett tag, jag tror mer på att det är Stockholm som gäller till att börja med då dom också på bloggen snackar om deras nya fina lokal som ligger i Stockholm enligt vad jag fattar.

Hoppas dom uppdaterar sidan med lite bilder på deras hojar också.

Låt oss se vad som händer! Men i Skåne finns många svar på dessa frågor....
Citera
2011-05-09, 23:12
Medlem
enprocents avatar
Om detta sämmer så fattar jag inte vilken typ av backround check dom har gjort på CIS ?
Citera
2011-05-10, 09:59
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enprocent
Om detta sämmer så fattar jag inte vilken typ av backround check dom har gjort på CIS ?

Var inne på Crime Incs blogg. herregud.... Aldrig att dom blir gamla i mongols.... Självklart behöver vi inte mer 1% i landet men det verkar ju samtidigt som att vi inte har så mycket att frukta. Helas siten andas ju hemliga klubben med en massa gamla mobboffer som startar klubb, skaffar västar och tshirtar och sen posar på stadens pizzeria. Bildsidan är rolig, speciellt gokartbilden.

Det är en riktigt rörande tanke hur dessa stackare åker utomlands för första gången i sina liv, till USA tom, och ska pröva presentera sig för mongols california. 'Eh hello vee are krajm inkårpårated and vee vudd like to....' Herregud.
Citera
2011-05-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Var inne på Crime Incs blogg. herregud.... Aldrig att dom blir gamla i mongols.... Självklart behöver vi inte mer 1% i landet men det verkar ju samtidigt som att vi inte har så mycket att frukta. Helas siten andas ju hemliga klubben med en massa gamla mobboffer som startar klubb, skaffar västar och tshirtar och sen posar på stadens pizzeria. Bildsidan är rolig, speciellt gokartbilden.

Det är en riktigt rörande tanke hur dessa stackare åker utomlands för första gången i sina liv, till USA tom, och ska pröva presentera sig för mongols california. 'Eh hello vee are krajm inkårpårated and vee vudd like to....' Herregud.

PRECIS!
Som alla vet, finns det ett chapter redan i Europa= lika med ansvariga för Europa. Ingen klant kan åka till USA o söka in liksom...
Det hade kanske funkat för 15 år sedan. Vill en befintlig klubb i Sverige bli Mongols tar dom givetvis kontakt med en av Mongols europa-avdelningar. Hade en Jonas åkt till LA hade han fått bank. Trams.
Patetiskt att så många på Flashback tar detta bullshit på allvar.
2011= Internet finns i USA ochså..Ingen klant kan åka dit och "bli" en avdelning..

Alla dessa rykten om nya internationella klubbar i Sverige...Jo, tjena...
Fakta= det finns inte 1%ers i Sverige mer än vad som redan finns, dvs HA/BMC. Resterande e bara "wannabe's.

FTW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in