2009-09-05, 21:22
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jag har också tidigare utan framgång varit inne på liknande tankar. Det finns vissa passager (bl.a. i fup) som ger stöd åt tesen. Toni måste dock varit höggradigt inblandad i alla fall, med hänsyn av vad han gjort efter det inledande skeendet. Så oavsett om han skyddar någon, så sitter i alla fall han rätt där han sitter. Problemet är bara då, att det går en mördare lös.
Om jag förstått det rätt så blev sonen avförd från utredningen efter att ha
presenterat krogkvitton som "alibi",för kvällen 12/9.
Men faktum kvarstår att när TA fick direktbevis för att sonen blev hörd i ärendet så
visade han illa kvickt var han hade dumpat Carolin.
F.ö. är din slutmening snarlik U.P:s epilog från 15/6-09.
http://urbanprytz.blogspot.com/searc...aroline-fallet

Jag VILL INTE TRO att utredarna däst lutar sej tillbaka och är nöjda med att
den fulaste fisken är bakom lås och bom, om vakanserna för medhjälp och/eller
skyddande av brottsling, fortfarande är otillsatta.
Citera
2009-09-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Men faktum kvarstår att när TA fick direktbevis för att sonen blev hörd i ärendet så

Copyright © Grammatica
Vad sjuka ni är. Jag tror då inte ens att det var ett mord. Jag tror då att han knuffade henne så hon dog. Eftersom han visste att hon var DÖD redan där vid Stenbron, snurrade han till det för sig, och handlade i panik.
Han har också allteftersom berättat allt. Det måste varit svårt att komma fram med vad han gjort, alla galenskaper, fy fanken. En av de förhörande poliserna är en släkting också. Att berätta åt dem... Och sitta framför de där åklagerskorna med deras laestadianska syn på synd och straff...

Med det beskyddande sätt han hade gentemot sina pojkar så är det inte alls konstigt att han reagerade så hos polisen när hans SON blev förhörd.
Sonen hade inget med detta att göra. Han har definitivt alibi. Och jag tycker att ni ska sluta spekulera nu. Ni har haft de mest tokiga och fantasifulla spekulationer och verkligheten är bara sorgkantat tragisk.

Ní har dragit oskyldiga människors namn i smutsen. Ni insinuerar och det gör ni så att alla som debatterat här ska tycka att ni är roliga. Jag tycker ni är vedervärdiga.

Det är verkligen inget konstigt att ni använder meningar och ord som liknar Urban Prytzs. Ni hänger ju på alla dylika sajter och det är ju ni som gör många av de elaka och känslokalla kommentarerna där, eller hur?!
Senast redigerad av Grammatica 2009-09-05 kl. 21:50. Anledning: Ni drar människor ner i er smuts
Citera
2009-09-05, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Eftersom han visste att hon var DÖD redan där vid Stenbron, snurrade han till det för sig, och handlade i panik.

han VISSTE absolut ingenting, om man ska tro på hans berättelse så TRODDE han att hon var död, han gjorde INGET för att verkligen försäkra sig att hon var död... (förutom att skjuta henne i ryggen och huvudet flera timmar senare)
Citera
2009-09-05, 22:14
Medlem
highfives avatar
Citat:
Vad sjuka ni är. Jag tror då inte ens att det var ett mord.

Verkar vara släktrelaterade dessa åkommor. Toni Alldén tycker inte heller att det är mord. Han har då iaf hamnat på rätt ställe.
Citera
2009-09-05, 22:18
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag tror då inte ens att det var ett mord.
För att använda dina egna ord: "Vad sjuk du är".
Citera
2009-09-05, 22:19
Medlem
Poyrojts avatar
Definitivt alibi

G. Vad bra att du vet att sonen har ett definitivt alibi,det slår ju absolut krogkvitton som ju är en handelsvara, precis som andra bongar...Och nej,du behöver inte redovisa det definitiva alibit,det blir ändå bara en partsinlaga
Citera
2009-09-05, 23:23
Medlem
Sanningsägarens avatar
Grammatica, vad tycker du Toni Alldén borde blivit dömd för då (och vilken påföljd), vållande till annans död, brott mot griftefriden eller vad? Rättspsykiatrisk vård var ju uteslutet eftersom han inte ansågs vara allvarligt psykiskt störd. Intressant att höra din åsikt om detta. Tycker du kanske att han skulle ha blivit helt frikänd?
Citera
2009-09-05, 23:35
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt

Jo, sonen var nog aldrig riktigt misstänkt i utredningen, utan användes snarare som ett påtryckningsmedel, att tvinga ur Toni var kroppen fanns. Detta visste han ju, den sluge räven!!! Det finns dock några tveksamheter kring att Toni skulle ha varit ensam. Samtliga har tagits upp tidigare i tråden, så jag skall inte rabbla dem igen. Det behöver inte alls betyda något men är ändå lite intressant, att sonen sålde sin bil så kort efter mordet.

Att min mening blev snarlik Prytzens var helt oavsiktligt. Har vi samma universella källa? Jag hoppas han inte är lika hård på copyright som Grammatica är.
Citera
2009-09-06, 02:05
Medlem
hasselmuzs avatar
[quote=Mandelbrot]Jo, sonen var nog aldrig riktigt misstänkt i utredningen, utan användes snarare som ett påtryckningsmedel, att tvinga ur Toni var kroppen fanns. Detta visste han ju, den sluge räven!!! Det finns dock några tveksamheter kring att Toni skulle ha varit ensam. Samtliga har tagits upp tidigare i tråden, så jag skall inte rabbla dem igen. Det behöver inte alls betyda något men är ändå lite intressant, att sonen sålde sin bil så kort efter mordet.

Ja precis. Eftersom det inte fanns några spår av att Caroline skulle ha dött på Stenbron så måste ju någon annan än Toni ha kört dit hennes bil. Alternativt har någon annan begått gärningen och Toni kört dit bilen.

Sonen säljer alltså sin bil kort efter mordet.......var det innan eller efter att Toni blev anhållen?
Citera
2009-09-06, 10:41
Medlem
Jag skulle vilja klicka på var och ens svar till mig och svara, men ni är bara just dom som hoppar på mig personligt. Ja, jag vet att jag skrev att ni är sjuka. Jag menade naturligtvis att era åsikter är sjuka! Ber om ursäkt !

Det var ganska sent påtänkt att söka efter spår vid Stenbrons mollusk. Polisen var där SENT.

http://www.nsd.se/img/2008/9/16/3980319.jpg
Titta på bilden, bilar är parkerade där. När det var avspärrat, i samband med att hon försvann. Vad har hänt då med den lilla eventuella blodsmängd som kunde ha funnits på marken?
Och det VAR ändå det avgörande kriteriet på att Stenbroberättelsen inte var sann, eller hur?

Nästa var blodfläcken och storyn där av David Lindblom. Den förkastade tingsrätten, men hovrätten tog upp den.

Åklagerskorna hämtar sina argument från Flashback, och ni som skriver här är bra på att fantisera. Alltså!!!!

Nu behöver ni inte svara för nu hamnar denna dator på skroten och jag ska ha ett DATORFRITT hem hädanefter. Ungarna mina vill inte heller ha dator längre. Räcker väl med skolans säger de. Jag är så glad! Vi hoppas att det ska funka!

Och måtte fan ta er!
Senast redigerad av Grammatica 2009-09-06 kl. 10:47.
Citera
2009-09-06, 11:15
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Ja precis. Eftersom det inte fanns några spår av att Caroline skulle ha dött på Stenbron så måste ju någon annan än Toni ha kört dit hennes bil. Alternativt har någon annan begått gärningen och Toni kört dit bilen.

Sonen säljer alltså sin bil kort efter mordet.......var det innan eller efter att Toni blev anhållen?

Om det nu är rätt bil, så var den ute till Blocket-försäljning 14/10...
https://www.flashback.org/showpost....postcount=2858

Toni anhölls väl 17/10?

Frågan tas sedan upp på bl.a. sidan 353 i tråden.
Senast redigerad av Mandelbrot 2009-09-06 kl. 11:29. Anledning: Snyggade till lite
Citera
2009-09-06, 11:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
Jag skulle vilja klicka på var och ens svar till mig och svara, men ni är bara just dom som hoppar på mig personligt. Ja, jag vet att jag skrev att ni är sjuka. Jag menade naturligtvis att era åsikter är sjuka! Ber om ursäkt !

Det var ganska sent påtänkt att söka efter spår vid Stenbrons mollusk. Polisen var där SENT.

http://www.nsd.se/img/2008/9/16/3980319.jpg
Titta på bilden, bilar är parkerade där. När det var avspärrat, i samband med att hon försvann. Vad har hänt då med den lilla eventuella blodsmängd som kunde ha funnits på marken?
Och det VAR ändå det avgörande kriteriet på att Stenbroberättelsen inte var sann, eller hur?

Nästa var blodfläcken och storyn där av David Lindblom. Den förkastade tingsrätten, men hovrätten tog upp den.

Åklagerskorna hämtar sina argument från Flashback, och ni som skriver här är bra på att fantisera. Alltså!!!!

Nu behöver ni inte svara för nu hamnar denna dator på skroten och jag ska ha ett DATORFRITT hem hädanefter. Ungarna mina vill inte heller ha dator längre. Räcker väl med skolans säger de. Jag är så glad! Vi hoppas att det ska funka!

Och måtte fan ta er!

Med tanke på din ålder så har nog dina barn för länge sedan slutat gå i skolan (om de inte går komvux). Möjligtvis att din man professorn (som du skrev om i ett tidigare inlägg här på FB) har en son kvar som bor hemma hos er.

Du kan väl inte på fullt allvar mena och tro att åklagarna sitter och läser på FB? Däremot var de tillsammans med polisen tvingade att följa upp tips som kom (och kanske kommit lite senare) till deras kännedom i fallet med Toni Alldén.

Att blodfläcken togs upp senare har att göra med Advokat Leif S taktik och fråga om CS var hjärndöd eller inte när hon avrättades vid 58:an.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in