Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Zappa
Någon som VET var han sitter, undrar varför detta är sekretessbelagt ?

Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ingen aning. Vad kan det finnas för skäl till sekretessen? Absolut inget som jag kan komma på.

En polare till mig har jobbat på ett fängelse som fångvaktare för ett antal år sedan. Enligt honom är det Kumla-, Hall- och Tidaholmsanstalterna som har högst säkerhet och de farligaste fångarna i Sverige. Vet inte om TA räknas till en farlig fånge men han sitter på livstid i vart fall. En del av denna säkerhet består i att ingen på utsidan t ex en kumpan ska veta på vilken anstalt respektive fånge sitter inlåst, vilket i sig försvårar fritagningar. Om jag minns rätt vad min polare berättade så flyttas fångar mellan dessa anstalter till och från.

/Hiawhata
Citera
2011-10-22, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiawhata
En polare till mig har jobbat på ett fängelse som fångvaktare för ett antal år sedan. Enligt honom är det Kumla-, Hall- och Tidaholmsanstalterna som har högst säkerhet och de farligaste fångarna i Sverige. Vet inte om TA räknas till en farlig fånge men han sitter på livstid i vart fall. En del av denna säkerhet består i att ingen på utsidan t ex en kumpan ska veta på vilken anstalt respektive fånge sitter inlåst, vilket i sig försvårar fritagningar. Om jag minns rätt vad min polare berättade så flyttas fångar mellan dessa anstalter till och från.

/Hiawhata

Varför skulle TA sitta på en anstalt för de farligaste fångarna i Sverige och varför skulle någon vilja frita Alldén?

Visst ja! Jag glömde Sverigegrabben.
Citera
2011-10-22, 18:24
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av providence
Varför skulle TA sitta på en anstalt för de farligaste fångarna i Sverige och varför skulle någon vilja frita Alldén?

Visst ja! Jag glömde Sverigegrabben.

Inte bara jag som vill se honom fri käre vän
Citera
2011-10-22, 19:23
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben

Är det även någon av dina trollkompisar då, kanske?

Att döma av dina trådar tycks du ju vilja döda/förgifta någon…
https://www.flashback.org/t1679250

…och tror att din lärare är Antikrist.
https://www.flashback.org/t1649096

Antingen är du ett riktigt litet troll eller: Sök hjälp medan tid är, arma Sverigegrabb!
Citera
2011-10-22, 21:08
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Är det även någon av dina trollkompisar då, kanske?

Att döma av dina trådar tycks du ju vilja döda/förgifta någon…
https://www.flashback.org/t1679250

…och tror att din lärare är Antikrist.
https://www.flashback.org/t1649096

Antingen är du ett riktigt litet troll eller: Sök hjälp medan tid är, arma Sverigegrabb!

Ja, men nu har det väl spårat ur riktigt ordentligt.
Sverigegrabben kanske planerar att besöka sin idol i finkan och bjussa på lite mat med svamp och en exotisk drink?
Citera
2011-10-22, 21:46
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Ja, men nu har det väl spårat ur riktigt ordentligt.
Sverigegrabben kanske planerar att besöka sin idol i finkan och bjussa på lite mat med svamp och en exotisk drink?

Hehe förstår ej varför man det har blivit så fruktansvärt populärt med OT senaste tiden. Ni vet att ni kan få varning för det va? Inte för att jag är en tjallare men ändå. Jag skulle också kunna dra upp en massa OT emot er men vissa har mognat lite...
Citera
2012-01-05, 01:16
Medlem
Hur kan rättsläkarna vara så säkra på att hon levde medans GM sköt? Efter att ha sett bilder på kroppen (skelettet ) så är jag faktiskt väldigt fundersam.

Sen undrar jag också hur hon kunde se ut som hon gjorde när hon hittades? var ju typ inget kvar av henne.
Citera
2012-01-28, 22:00
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galensnubbe
Hur kan rättsläkarna vara så säkra på att hon levde medans GM sköt? Efter att ha sett bilder på kroppen (skelettet ) så är jag faktiskt väldigt fundersam.

Sen undrar jag också hur hon kunde se ut som hon gjorde när hon hittades? var ju typ inget kvar av henne.

Om du läser FUP! Det finns blodutgjutningar som bara kan ske om offret lever plus vinkeln från kulan/kulorna (kommer inte ihåg om det var en eller två) som gick in i kroppen. Han måste ha grävt ner sig om kulvinkeln ska vara som han säger om hon låg på marken och redan var död.

Andra frågan vet jag inte riktigt vad du menar. Han hade ju hällt någon dieselliknande vätska över henne och tänt på, flyttat kroppen, massa vilddjur har väl varit och tuggat på henne. Då blir man inte snygg.
Citera
2012-02-15, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
du kan inte va klok, hur fan tror du "carro" hade det under sina sista timmar i livet instängd i bilens koffert. måste vrt hemskt med den rädsla o dödsång hon måste ha upplevt. "allden" bör aldr få komma ut, han förtj lätt den mobb o missh han tidigare utsattats för-------må det forsätta hela livet ut.
Citera
2012-03-06, 13:24
Medlem
Ratis avatar
Otäcka bilder på kvarlevorna... Inte mycket som blir kvar av en uppbränd människa.
Citera
2012-03-22, 23:27
Medlem
P3 Dokumentär på söndag handlar om detta mord...
Citera
2012-03-22, 23:38
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novish123
P3 Dokumentär på söndag handlar om detta mord...
Börjar 14:03
http://sverigesradio.se/sida/default...programid=2519
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in