Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-23, 15:08
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netdetect
nu gissar jag på att han tycket synd för att vild djur, hade börjat äta sig av kötet, då flyttar han liket till närmare väg dä bullret skrämmer såna djur.
kan det här bilden stämma? eller är jag på fel väg och cycklar?
Tycker inte korparna som kalasar på renkadaver utmed vägarna verkar direkr rädda av sig..
Nej nog är det många asätare som varit där och ätit, men man vet väl inte med bestämdhet hur länge hon legat på den här platsen heller.
Kan ju ha legat i vedboden eller annat uthus länge också..
Citera
2008-10-23, 15:08
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag tycker det är intressant att han flyttade kroppen efter några veckor.
Hur fan gick det till?

Undrar i vilket tillstånd kroppen kan ha varit då? Hur mycket hann den börja ruttna? Kroppen måste ha luktat och hur kunde han förmå sig att hantera den?
Kan han ha haft liket på släpet? Men de sade ju på presskonferensen att de inte hittat några spår efter c på släpet.

Jag tycker att det här med att flytta och köra runt med ett tre veckor gammalt lik är så ohyggligt att den här karln måste vara heltokig.

Min fetstil ovan.

Håller med! En riktigt genomsjuk människa, vilket tyvärr gör att utsikterna för livstids fängelse ser dåliga ut...
Citera
2008-10-23, 15:09
Medlem
netdetects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag tycker det är intressant att han flyttade kroppen efter några veckor.
Hur fan gick det till?

Undrar i vilket tillstånd kroppen kan ha varit då? Hur mycket hann den börja ruttna? Kroppen måste ha luktat och hur kunde han förmå sig att hantera den?
Kan han ha haft liket på släpet? Men de sade ju på presskonferensen att de inte hittat några spår efter c på släpet.

Jag tycker att det här med att flytta och köra runt med ett tre veckor gammalt lik är så ohyggligt att den här karln måste vara heltokig.

"Vi ska inte glöma bort att han är en gruvarbetare och jägare med erfarenhet, och ingen stor satdsbo som jobbar på kontor."
Citera
2008-10-23, 15:10
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Så kan ju vara fallet, men det kan ha skett av olika orsaker. Det finns styckmördare som tänder på själva styckandet, men här finns ju också alternativet att han har använt sina kunskaper i jaktbyteshantering i syfte att undanröja bevis, utan att ha någon... eh... "passion" för styckandet så att säga.
Man ska inte glömma den rent praktiska aspekten. Det är betydligt lättare att handskas med kroppsdelar om man vill röja undan en kropp än med hela biten på 60-70 kilo. Det känner älgjägare till väl.
Citera
2008-10-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Min fetstil ovan.

Håller med! En riktigt genomsjuk människa, vilket tyvärr gör att utsikterna för livstids fängelse ser dåliga ut...

Nja. Han verkar ju inte "sjuk" i den bemärkelsen. Ska mycket till för att det skulle bli rättspsyk.

Ang. hur han "hanterat" henne under veckorna.. kan hon inte ha varit..ehh.. fryst?
Citera
2008-10-23, 15:12
Medlem
netdetects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Tycker inte korparna som kalasar på renkadaver utmed vägarna verkar direkr rädda av sig..
Nej nog är det många asätare som varit där och ätit, men man vet väl inte med bestämdhet hur länge hon legat på den här platsen heller.
Kan ju ha legat i vedboden eller annat uthus länge också..

Inte på vedboden ,för de har sagt att det är en plats som polisen inte har genomsökt.
Citera
2008-10-23, 15:13
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitseleh

Ang. hur han "hanterat" henne under veckorna.. kan hon inte ha varit..ehh.. fryst?

I alla fall kraftigt kyld. Det har inte varit många plusgrader däruppe de senaste veckorna.
Citera
2008-10-23, 15:13
Medlem
Bengt Barons avatar
Björnars stapelföda strax innan hibernation, är bär.
Det troliga kan vara någon rovfågelart, ex. korp (som iofs är en kråkfågel om vi ska klyva hår) eller örn, ex. kungsörn.
Men, allt detta beror på om de har dålig tillgång till sitt "normala" födoval.

Vad som förmodligen kan orsaka estetiska skador borde vara olika typer av insekter. Även fast det är sent på årstiden, och nu är det ju iaf en dryg månad sedan döden inträffade.
Citera
2008-10-23, 15:17
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitseleh

Tänkte på det tidigare. Jägare har väl ofta extra frys?
Citera
2008-10-23, 15:19
Medlem
Har han mördat henne bara för att ha en död människa att umgås med? Det verkar ju inte bättre..
Fick man veta var hon har funnits innan hon hamnade där dom hittade henne?
Citera
2008-10-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
I alla fall kraftigt kyld. Det har inte varit många plusgrader däruppe de senaste veckorna.

Nej, förstår det. Tänkte ifall han haft henne fryst.. kanske i delar? Lättare att hantera dessutom. Fantasin skenar ju såklart iväg, men skulle inte förvåna mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Tänkte på det tidigare. Jägare har väl ofta extra frys?

Ja, det är nog vanligt. Han lär ju kunna det där med styckning också.. även om det här är "lite" annorlunda.
Senast redigerad av pitseleh 2008-10-23 kl. 15:24.
Citera
2008-10-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Har han mördat henne bara för att ha en död människa att umgås med? Det verkar ju inte bättre..
Men nu får ni väl ändå tagga ner med fantasierna... är hon morsan i Hitchcocks Psycho nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in