Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-27, 15:40
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
ja du minns fel. det är endast blodspåren i bilen som kunnats kopplas till carolin. det har inte stått nått annat i pressen
Va? Är du säker på det? Nog har jag för mig att man bekräftat att blodet vid 58:an var Carolins?!
Citera
2008-10-27, 15:47
Medlem
Han hade hällt diesel över blodspåren vid 58an så det gick inte ta dna och se vems blodet var.
Hans fru forskar och jobbar utomlands vissa perioder. Han tar då hand om barnen. Vad jag undrar är vad säger första frun, fru nr 1, om TA:s karaktär. Hon har skilt sig från honom av någon anledning - alkohol ? våld?
Senast redigerad av partypinglan 2008-10-27 kl. 15:53.
Citera
2008-10-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Va? Är du säker på det? Nog har jag för mig att man bekräftat att blodet vid 58:an var Carolins?!

Antagligen går det att "se" att det är människoblod... finns inte så många anledningar till att en större mängd människoblod ligger mitt i skogen.
Citera
2008-10-27, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reemka

jag är säker och jag vet att jag reagerade på detta i den här tråden att folk drog förhastade slutsatser om dna-träffen på carolin, men det var endast från bakluckan det handlade om. jag är 100%
Citera
2008-10-27, 15:57
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Jag har inte läst så mycket om frun, har hon varit bortrest alltså? När, var, varför? Finns det några uttalanden alls från TA's släkt?

Hur tror ni att TA kommer tackla de bevis han kommer ställas inför? Yrka på psykisk ohälsa? Eller hålla fast vid sin uppenbara lögn om olyckshändelsen?

Och en relaterad fråga, som jag antar låter naiv, men jag måste ställa den ändå. Kan advokater välja att "tacka nej" till en klient? Och om man får det, hur kan personer som Anders Eklund och TA öht få advokater? Hur kan man försvara någon som gjort något dylikt? Visst visst, i teorin har alla rätt till ett försvar. Men jag har ändå svårt att se hur man kan leva med sig själv när man jobbar för att rädda monster.

Frun reste mycket i tjänsten, enligt vad som framgått tidigare.

Vad gäller advokaters rätt att tacka nej så säger advokatsamfundets stadgar följande:

Citat:
12 §. Advokat är inte skyldig att ta emot uppdrag som erbjuds honom.

Vill advokat inte åtaga sig erbjudet uppdrag, är han skyldig att ofördröjligen meddela uppdragsgivaren detta. Han är inte skyldig att angiva skäl för avböjandet.

Det finns också ett gäng regler som anger när och hur en advokat bör hoppa av ett påbörjat uppdrag (och det senare är också delvis reglerat i lag).
Citera
2008-10-27, 15:57
Medlem
reemkas avatar
Citat:
jag är säker och jag vet att jag reagerade på detta i den här tråden att folk drog förhastade slutsatser om dna-träffen på carolin, men det var endast från bakluckan det handlade om. jag är 100%
Ja då var det ju verkigen jävligt synd att inte polisen kollade upp blodet snabbare än de gjorde...
Citera
2008-10-27, 16:01
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:

Polisen tycks dock inte hålla med dig om detta; från NSD:s referat av en presskonferens som hölls den 18/10:

Citat:
Biologiska spår som gått att hänföra till Carolin Stenvall har hittats i området kring den gamla skogsvägen som i folkmun kallas 58:an. Där hittades också en bilmatta med blod tillhörande Carolin på.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=4074816

Man har också upprepade gånger sagt att man gjort fler fynd än pölen och mattan på den platsen.
Senast redigerad av ParvixII 2008-10-27 kl. 16:04.
Citera
2008-10-27, 16:09
Medlem
Om han skjutit henne, varför har ingen hört skottet? Det lägger man väl märke till, speciellt när en person försvann i området..
Citera
2008-10-27, 16:12
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Om han skjutit henne, varför har ingen hört skottet? Det lägger man väl märke till, speciellt när en person försvann i området..

Hur många reagerar på skott under älgjakten? Tänker du på resterande jaktlag så spelar väl avstånd och vind in. Vet vi tidpunkt för när skott ska ha avlossats?
Citera
2008-10-27, 16:13
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:

Men de åsikterna har inte bara framförts här. Även tidningarna har påstått att det är Carolins blod. Och då tar man för givet att det är bekräftat via dna.

Citat:
Redan ett dygn efter Carolins försvinnande hittar Kurt Värynen, 65, och hans fru en märklig blodpöl vid en skogsväg nära rastplatsen 58. De larmar polisen. Blodet kom från Carolin.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ca...cle3624659.ab?
Citera
2008-10-27, 16:14
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln

Det var ingen som visste att hon var försvunnen vid den tidpunkten.

Som nämnts åtskilliga gånger tidigare i tråden så ligger platsen avskilt, jakten var slut sen ett par timmar, och folk hade åkt hem och satt sig i stugorna. Det var ingen som hade anledning att lyssna noga efter skottlossning. Och hade någon hört något så hade dom nog bara antagit att det var någon granne som provsköt bössan en extra gång.
Citera
2008-10-27, 16:15
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Hur många reagerar på skott under älgjakten? Tänker du på resterande jaktlag så spelar väl avstånd och vind in. Vet vi tidpunkt för när skott ska ha avlossats?

Vid femsnåret, tidigast (i alla fall om han tog henne vid Stenbron, vilket väl är troligast). Det var nog ingen som var ute och jagade vid den tiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in