Citat:
Ursprungligen postat av spamfilter
Min fetmarkering
Av erfarenhet (från både egna och andras destruktiva förhållanden) så vet jag att det inte är så lätt att sätta ner foten och få karusellen att stanna. Naturligtvis är vi som står utanför, och i detta fall med facit i hand, SÅ förståndiga. Men eftersom vi inte gått i deras skor kan vi inte heller döma ut deras förhållande (varken före eller efter "mordet"?). Men visst, har det varit värre än ett taskigt svensson-förhållande så borde omgivningen reagerat. Och hade barnen farit illa så skulle nog skola, barnomsorg anmäla till soc.
Nu vet vi ju att skola, barnomsorg och socialtjänst i mågna av de tragiska fall av barnmisshandel, to m barnamord, vi sett figurera i pressen inte haft en aning om vad som pågått.Dessutom är deras verktyg ganska uddlösa om familjen väljer att sluta sej runt problemet.
Inom alkoholvården skapar man nätverk för att tvinga in den drabbade i ett hörn och underkasta sej vård. LKAB hade j ut ex ställt ultimatum. Familjen är ju det i viktigaste nätverket men tyvärr är det ofta den maskan som brister.
För mej räcker det att nyligen ha tröstat en pojke i 8-9 års åldern jag fann gråtande utanför skolgården efter att barnen retat honom och sagt att hans pappa var en fullgubbe för att jag ska ifrågasätta den mammans rätt att utsätta sitt barn för sånt.
Men nu har vi hamnat off-topic och ändå inte, det är ju så många andra som gjort med sina spekulatioenr så varför inte?