Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-30, 12:33
Medlem
Zabina66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surfan
Tänk om det är sonen som är liftaren i Töre och han bad om lift till Mäntyvaara....!

Även det en gammal teori här i tråden.
Citera
2008-10-30, 12:36
Medlem
Dove of Peaces avatar
Citat:
Trots att den rättsmedicinska utredningen är klar kan det dröja till nästa vecka innan Carolin Stenvalls dödsorsak offentliggörs.
Polisen vill först vill konfrontera 50-åringen med resultatet.

Det måste i så fall ske under förhör i närvaro av 50-åringens advokat, Leif Gustafsson. Enligt honom är inga förhör planerade den här veckan.
- Jag är inställd på att förhören fortsätter på måndag, säger Leif Gustafsson.

Advokaten har inte fått ta del av obduktionsresultatet.
- Det kommer jag troligen att få göra först efter förhören, det är det vanliga, säger Leif Gustafsson.
Förhören kommer att hållas vid Porsöanstaltens häkte i Luleå, där 50-åringen befinner sig. Där har två förhör med mannen hållits den här veckan, i tisdags och onsdags.
- Man har bara följt upp detaljer i min klients berättelse, föranlett av den vallning som gjordes med honom i förra veckan, säger Leif Gustafsson.
Enligt advokaten har också 50-åringen hörts om detaljer och förhållanden som massmedia inte känner till.
- Men det kan jag inte kommentera, säger Leif Gustafsson.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.13...ed-dodsorsaken

Det lär dröja innan vi får veta dödsorsaken.
Undrar vad det är för "detaljer och förhållanden" som massmedia och vi inte känner till.
Citera
2008-10-30, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dove of Peace
http://www.expressen.se/Nyheter/1.13...ed-dodsorsaken

Det lär dröja innan vi får veta dödsorsaken.
Undrar vad det är för "detaljer och förhållanden" som massmedia och vi inte känner till.

hoppas expressen ökar på sitt arvode lite grann så det råkar komma ut, är nyfiken som en gnu. Innerst inne hoppas jag ändå att TAs story håller, fast det gör den ju inte...
Citera
2008-10-30, 12:49
Medlem
Dove of Peaces avatar
Citat:
Obduktionen av Carolin Stenvall, 29, visade inget spår av ett sexuellt motiv.
Men polisen har nya hemliga bevis från rättsläkarna - som jägaren ska konfronteras med.
- Misstankarna mot 50-åringen har stärkts, säger åklagare Ulrika Schönbeck.
Samtidigt rapporterar lokaltidningen Norrbottens Kuriren att polisen utreder om det finns en medhjälpare.

Citat:
Har ni lyckats hitta någon kopplingen mellan 50-åringen och Carolin?
- Nej, inte det heller, säger Ulrika Schönbeck.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.13...-ha-fatt-hjalp

Inget spår av sexuellt motiv och ingen koppling mellan 50-åringen och Carolin.

Ny hemliga bevis från rättsläkaren... kan det vara att skottskada är styrkt eller nåt sånt?
Citera
2008-10-30, 13:01
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Näe, det har sagts både och...
CS var en ganska kort kvinna. Jag har ingen exakt uppgift. På vallningsbilderna ser TA ut att vara lite undersätsig -1,70 nånting. Kan vara ett stickspår men väl värt att utreda.

Jag hoppas vid gud att du menar avsluta en dålig relation.
Själv har jag också erfarenhet av arbete med såna här män och de kvinnor/familjer som lider, stöttar, hatar, älskar eller bara försöker överleva.
Du har mitt absoluta stöd när du vill uttrycka din åsikt. Jag bara uttrycker och argumenterar för min åsikt, så kanske vi lär nåt av varandra.

Med tanke på det stora antalet nyreggade som engagerar sig i denna tråd så drar jag slutsatsen att vi avhandlar ett av de brottsfall som kommer att gå till historien.

Nej...jag menar vad jag skrev. Tror inte han hade nån relation till Carolin Stenvall..varken bra eller dålig.
Det var självfallet hennes liv jag syftade på.
Att stötta någon efter ett brott är en sak, men denna händelse ser jag som ett resultat av en lång process där man kunde önskat att nån sett varningstecknen i tid och inte varit så "tillåtande". För barnens skull. Och inte minst offrets i detta fall.
Citera
2008-10-30, 13:14
Medlem
spamfilters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marinka
Nej...jag menar vad jag skrev. Tror inte han hade nån relation till Carolin Stenvall..varken bra eller dålig.
Att stötta någon efter ett brott är en sak, men denna händelse ser jag som ett resultat av en lång process där man kunde önskat att nån sett varningstecknen i tid och inte varit så "tillåtande". För barnens skull. Och inte minst offrets i detta fall.
Min fetmarkering

Av erfarenhet (från både egna och andras destruktiva förhållanden) så vet jag att det inte är så lätt att sätta ner foten och få karusellen att stanna. Naturligtvis är vi som står utanför, och i detta fall med facit i hand, SÅ förståndiga. Men eftersom vi inte gått i deras skor kan vi inte heller döma ut deras förhållande (varken före eller efter "mordet"?). Men visst, har det varit värre än ett taskigt svensson-förhållande så borde omgivningen reagerat. Och hade barnen farit illa så skulle nog skola, barnomsorg anmäla till soc.
Citera
2008-10-30, 13:33
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spamfilter
Min fetmarkering

Av erfarenhet (från både egna och andras destruktiva förhållanden) så vet jag att det inte är så lätt att sätta ner foten och få karusellen att stanna. Naturligtvis är vi som står utanför, och i detta fall med facit i hand, SÅ förståndiga. Men eftersom vi inte gått i deras skor kan vi inte heller döma ut deras förhållande (varken före eller efter "mordet"?). Men visst, har det varit värre än ett taskigt svensson-förhållande så borde omgivningen reagerat. Och hade barnen farit illa så skulle nog skola, barnomsorg anmäla till soc.
Nu vet vi ju att skola, barnomsorg och socialtjänst i mågna av de tragiska fall av barnmisshandel, to m barnamord, vi sett figurera i pressen inte haft en aning om vad som pågått.Dessutom är deras verktyg ganska uddlösa om familjen väljer att sluta sej runt problemet.
Inom alkoholvården skapar man nätverk för att tvinga in den drabbade i ett hörn och underkasta sej vård. LKAB hade j ut ex ställt ultimatum. Familjen är ju det i viktigaste nätverket men tyvärr är det ofta den maskan som brister.
För mej räcker det att nyligen ha tröstat en pojke i 8-9 års åldern jag fann gråtande utanför skolgården efter att barnen retat honom och sagt att hans pappa var en fullgubbe för att jag ska ifrågasätta den mammans rätt att utsätta sitt barn för sånt.
Men nu har vi hamnat off-topic och ändå inte, det är ju så många andra som gjort med sina spekulatioenr så varför inte?
Citera
2008-10-30, 13:44
Medlem
mysigamartas avatar
stötta

Citat:
Ursprungligen postat av marinka

Ja nog hade man önskat det men vi vet inget om vad de har gjort för att hjälpa honom föut. Nu är det som det är och dessutom vet ingen utgången i det här fallet, vad som kommer fram, vem som är den skyldige o vise verse. Hur som haver så är det väldigt tragiskt på alla sätt vis och jag hoppas verkligen sanningen kommer fram så de som är ansvariga får ta sitt straff. Jag tror han kommer berätta sanningen till slut. Han kommer inse att det inte är någon ide att ljuga. Han sitter där han sitter och kommer inte komma ut på länge länge även om han skyddar någon. Det viktiga är att ingen skyldig springer lös.
Citera
2008-10-30, 13:45
Medlem
mysigamartas avatar
pröjs

Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Menar du att han får pröjs för att lägga pussel?

Han får inte pröjs för o lägga pussel men däremot för att packa plåster.
Citera
2008-10-30, 13:52
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysigamarta
Ja nog hade man önskat det men vi vet inget om vad de har gjort för att hjälpa honom föut. Nu är det som det är och dessutom vet ingen utgången i det här fallet, vad som kommer fram, vem som är den skyldige o vise verse. Hur som haver så är det väldigt tragiskt på alla sätt vis och jag hoppas verkligen sanningen kommer fram så de som är ansvariga får ta sitt straff. Jag tror han kommer berätta sanningen till slut. Han kommer inse att det inte är någon ide att ljuga. Han sitter där han sitter och kommer inte komma ut på länge länge även om han skyddar någon. Det viktiga är att ingen skyldig springer lös.

Ja..nu vet i a f polisen hur hon dog..det blir hårda förhör med honom nu enl AB.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ca...icle3660185.ab
Citera
2008-10-30, 13:56
Medlem
Ska bli kul att ta del av förundersökningsrapporten sedan och läsa vad oskyldige TA har sagt..
Citera
2008-10-30, 14:05
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepape
Ska bli kul att ta del av förundersökningsrapporten sedan och läsa vad oskyldige TA har sagt..
Ja, det går framåt ett myrsteg i taget. Risken för mej att få hjänblödning och nervavbrott är dessvärre stor när jag får läsa hans lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in