Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-25, 01:31
Medlem
Såg på nåt nyhetsprogram på TV för några dagar sen och där nämndes, i förbigående, att Eskilstuna för närvarande tar emot flest flyktingar i Sverige. Lokala nyhetsmedia har inte berört detta med ett ord. Varför inte? Är man inte stolta och glada att kunna meddela denna goda nyhet till kommuninvånarna? Snart kan Eskilstuna konkurrera i attraktivitet med Södertälje! Det borde vara en röstmagnet för de lokala sossarna som regerat stan sen tidernas begynnelse.
Citera
2008-09-25, 01:39
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygge Stigge
Såg på nåt nyhetsprogram på TV för några dagar sen och där nämndes, i förbigående, att Eskilstuna för närvarande tar emot flest flyktingar i Sverige. Lokala nyhetsmedia har inte berört detta med ett ord. Varför inte? Är man inte stolta och glada att kunna meddela denna goda nyhet till kommuninvånarna? Snart kan Eskilstuna konkurrera i attraktivitet med Södertälje! Det borde vara en röstmagnet för de lokala sossarna som regerat stan sen tidernas begynnelse.

Kanske för att det inte fungerar med integrationen i Eskilstuna heller?
Citera
2008-09-25, 04:16
Medlem
Var i Eskilstuna centrum för ca 2 månader sedan.
Kryllar av invällare och som även på sedvanligt maner köpt ut lokala näringsidkare som cafe restaurang ATG etc.
Helt enligt mönsret.
Citera
2008-09-25, 11:14
Medlem
Det är inte bara Eskilstuna, runt Fridhemsplan i Stockhom är det äckligt mycket blattar och att vara i Västermalmsgallerian är mycket obehagligt, jag tror innerstadpriserna kommer krascha snarare än att sjunka mycket tack vare den sunkiga atmosfär som råder i Stockholm nu för tiden.
Citera
2008-09-25, 11:18
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Det är inte bara Eskilstuna, runt Fridhemsplan i Stockhom är det äckligt mycket blattar och att vara i Västermalmsgallerian är mycket obehagligt, jag tror innerstadpriserna kommer krascha snarare än att sjunka mycket tack vare den sunkiga atmosfär som råder i Stockholm nu för tiden.

Så det är kanske är dumt att ombilda hyresrätter till bostadsrätter då? Då får fler babbar möjlighet till att bo centralt? Kanske är precis det som behövs för att förändra invandringspolitiken? Låt dom jävla fittorna till politiker få smaka på sin egna kulturberikning.
Citera
2008-09-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Så det är kanske är dumt att ombilda hyresrätter till bostadsrätter då? Då får fler babbar möjlighet till att bo centralt? Kanske är precis det som behövs för att förändra invandringspolitiken? Låt dom jävla fittorna till politiker få smaka på sin egna kulturberikning.
Som tur är bor inte invandrarna i innerstan men att dom bor och hänger där har sänkt boendekvaliteten rejält, att ombilda nu tror jag är fel.

Vill man ha den stämmning som råder i innerstan nu så kan man lika gärna flytta till Kista eller någon annat sunkig förort.
Citera
2008-09-25, 11:41
Medlem
Doncos avatar
Citat:

Åh fan, jag trodde att Kungsholmen var relativt fredat ifrån Babbar. I och för sig så har ni ju blå linje och det är väl en del av förklaringen.
Citera
2008-09-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Åh fan, jag trodde att Kungsholmen var relativt fredat ifrån Babbar. I och för sig så har ni ju blå linje och det är väl en del av förklaringen.
Som jag skrev så bor det inte många där men det vistas obehagligt mycket där vilket bl.a. beror på blå linjen och blattehaket La isla
Citera
2008-09-25, 13:16
Bannlyst
Citat:
Som tur är bor inte invandrarna i innerstan men att dom bor och hänger där har sänkt boendekvaliteten rejält, att ombilda nu tror jag är fel.

Vill man ha den stämmning som råder i innerstan nu så kan man lika gärna flytta till Kista eller någon annat sunkig förort.

Jag växte upp i Södermalm. Bor inte där längre, men fan vad vad mycket blattar som äger företag och allt.

Ibland undrar jag om det inte är säkrast i Rinkeby. Blattarna rånar ju inte sina grannar, man kan känna igen de. De åker till Östermalm och parker för att våldta/råna.
Citera
2008-09-25, 13:42
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfetenAli
Jag växte upp i Södermalm. Bor inte där längre, men fan vad vad mycket blattar som äger företag och allt.

Ibland undrar jag om det inte är säkrast i Rinkeby. Blattarna rånar ju inte sina grannar, man kan känna igen de. De åker till Östermalm och parker för att våldta/råna.

Jo, du gör felet att betrakta Blattarna som en homogen folkgrupp. I Rinkeby bor det cirka 120 ~ 150 olika nationaliteter. De stjäl, bränner bilar, krossar rutor, våldtar, misshandlar och rånar varandra rätt så flitigt även i dessa ghetton.
Citera
2008-09-25, 14:34
Medlem
Tyvärr är väl detta problem inte begränsat till enskilda område och städer. Tråkigt nog finns det blattar överallt numera. Blattar som inte hyser minsta respekt för Sverige och skrattar åt vårt politiska system samtidigt som de våldför sig på hela vårt samhälle. Det är en tragisk utveckling. Jag kommer aldrig bli rasist men jag är het emot invandring om inte integratinen fungerar.

Hoppas de som sprang runt med "rör inte min kompis"-märken på 80-talet är nöjda nu!
Citera
2008-09-25, 15:59
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Jo, du gör felet att betrakta Blattarna som en homogen folkgrupp. I Rinkeby bor det cirka 120 ~ 150 olika nationaliteter. De stjäl, bränner bilar, krossar rutor, våldtar, misshandlar och rånar varandra rätt så flitigt även i dessa ghetton.

Totalt sett är arab-packet i majoritet dock. Visst kan man dela in även dessa om man bryr sig men de är alla släkt med varandra. Vitlöksdoften, de ihopväxta ögonbrynen och den svarta hårväxten på rygg och kropp delar de allihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in