• 2
  • 3
2008-09-29, 22:34
Medlem
Orrozs avatar
Hur ser kosten ut och hur åt du under träningsperioden? Själv får jag fett med finnar om jag äter godis och bakelser mm.
Citera
2008-09-29, 23:14
Medlem
Limhamns avatar
Har tyvärr också märkt en ökning av finnarna av träning plus några kosttillskott.

Ingen explosiv ökning men klart märkbar iaf.
Citera
2009-09-20, 00:46
Medlem
ajsens avatar
Sorry att jag drar upp denna tråden, men, har på sistone fått rätt mycket finnar på halsen, underarmar osv. Trodde först att det berodde på Kreatinet men slutade använda mig utav det och det fortsatte att ploppa upp nya finnar.

Det enda jag egentligen ändrat kring min träning är 2 halvkropps (2-5 rep) pass & 3 split (8-12) istället för en 4 split på alltid 8-12 reps.. Kan det bero på att jag kör tyngre och ökat min testosteronhalt pga det?

Använder inga steroider
Citera
2009-09-20, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajsen
Sorry att jag drar upp denna tråden, men, har på sistone fått rätt mycket finnar på halsen, underarmar osv. Trodde först att det berodde på Kreatinet men slutade använda mig utav det och det fortsatte att ploppa upp nya finnar.

Det enda jag egentligen ändrat kring min träning är 2 halvkropps (2-5 rep) pass & 3 split (8-12) istället för en 4 split på alltid 8-12 reps.. Kan det bero på att jag kör tyngre och ökat min testosteronhalt pga det?

Använder inga steroider
Hur länge är det sen du sist använde dig av kreatin?
Citera
2009-09-20, 12:35
Medlem
ajsens avatar
Ca 1 månad, har använt mig utav det tidigare men aldrig märkt av finnar
Citera
2009-09-20, 17:12
Medlem
Gå till farbror doktorn och kolla hur dina hormonvärden är under perioder du tränar kontra inte tränar?
Citera
2009-09-20, 17:44
Medlem
BengtZzs avatar
Bästa sättet att veta din produktion av testosteron är att ta tester hos en läkare.
Citera
2009-09-20, 18:42
Medlem
Glomgolds avatar
En del rapporterar att de får finnar av gainers och proteintillskott. Jag vet inte om det är möjligt/sant. Jag tror själv att jag hade det problemet i början men det är inget jag forskat vidare i. Jag uttalar mig inte om TS men jag noterade att det var fler som hade liknande problem.
Citera
2009-09-20, 19:26
Medlem
TCats avatar
Kul att fler verkar ha samma problem! Jag hade acne i tonåren och det blåssar upp när jag är inne i träningsperioder, blir snabbt musklig när jag tränar men flottig hy och finnar på rygg, bröst och axlar får jag jämt när jag är inne i en längre träningsperiod.
Citera
2009-09-20, 23:40
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
En del rapporterar att de får finnar av gainers och proteintillskott. Jag vet inte om det är möjligt/sant. Jag tror själv att jag hade det problemet i början men det är inget jag forskat vidare i. Jag uttalar mig inte om TS men jag noterade att det var fler som hade liknande problem.
Kreatin ger hos män ökade nivåer av DHT. Lär ju inte vara helt otroligt att DHT som är alfa reducerat testosteron på kolposition 5 och är därmed extremt aktivt i tex hudvävnad kan ge mer acne.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=136275

Det är säkert individuellt också. Enligt mina egna empiriska tester får jag riktigt bra hud på höga nivåer testosteron därmed indirekt även östrogen(E) och DHT. Nu när jag har låga nivåer E men mycket högre nivåer T så är huden aningen sämre än annars.
Citera
2009-09-20, 23:57
Medlem
När jag var 21 (är 24 nu) så fick jag helt plötsligt enorma besvär med acne i pannan, alltså så kraftigt att jag knappat ville gå ut. Jag hade aldrig haft problem med acne tidigare.

Detta kom från ingenstans och ingenting hjälpte. Det blev bara värre och värre. Slutligen fick jag kontakt med en hudläkare som gav mig medicin, varpå acnen stegvis förbättrades.

Trodde att hela min böldfyllda panna skulle få ärr som aldrig försvann, men som tur är kan man idag inte se minsta spår av det, och jag får i princip aldrig finnar. Är mao helt återställd.

Hur som helst... har också funderat på vad detta berodde på. Puberteten hade jag ju lämnat för länge sen (var dessutom mycket tidig in i den). Antingen var det träningen, vilket dock skulle varit märkligt eftersom jag hade tränat tre år innan utan dessa besvär, eller så var det att jag inte trivdes på jobbet -> stress - > acne.

Intressant sånt där....
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in