2009-01-08, 19:27
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mona700
Ja "Wonderwall" klarar han verkligen inte längre.
Men det är det spöstraff på om jag skulle säga det på Youtube.
Spelar egentligen ingen roll, då Noels akustiska verision är bra mycket bättre...
Citera
2009-01-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Spelar egentligen ingen roll, då Noels akustiska verision är bra mycket bättre...

Nu för tiden gör han ju oftast en cover på en cover - nämligen Ryan Adams.
För du menar när The Chief sjunger? Och inte bara att han nu gått från elektrisk till akustisk gitarr?
Citera
2009-01-08, 22:03
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J_McClane
Nu för tiden gör han ju oftast en cover på en cover - nämligen Ryan Adams.
För du menar när The Chief sjunger? Och inte bara att han nu gått från elektrisk till akustisk gitarr?
Ja, jag menar när Noel sjöng och spelade den i en annan tonart med gem i paris tex.
Såna gigs måste han förövrigt göra fler.
Citera
2009-01-09, 02:54
Medlem
Bill Cliffs avatar
Det är väl som att svära i kyrkan, men jag tycker att Liam förstör vissa låtar nu för tiden. På Electric Proms-konserten tyckte jag att räddningen var när Noel klev upp och drog Don't look back in anger. Hans röst är iallafall fortfarande bra. För några år sedan lät det som om Liam sjöng alldeles för mycket med näsan, men det var inte direkt något stort problem. Nu låter det som om rösten verkligen har spruckit. Trist som fan!

Ser iallafall fram emot 28e som fan!
Citera
2009-01-09, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Ja, jag menar när Noel sjöng och spelade den i en annan tonart med gem i paris tex.
Såna gigs måste han förövrigt göra fler.

Just i Paris spelar han ju faktiskt Ryan Adams version, om man nu kan säga det om en låt som Ryan Adams version inte skrivit. Då gillar jag snarare den gamla akustiska allra bäst.
Citera
2009-01-09, 13:04
Medlem
Biljetter bytes Globen 28/1

2 st ståplatsbiljtter bytes mot 2 st bra sittplatser.
Citera
2009-01-10, 13:26
Medlem
Big Bosss avatar
Funderar på att gå och se dem eftersom det finns biljetter kvar. Har dock inte lyssnat så mycket på Oasis, tycker dock flera låtar är bra såsom wonderwall, dont look back in anger etc.
Citera
2009-01-10, 14:08
Medlem
Makaloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill Cliff
Det är väl som att svära i kyrkan, men jag tycker att Liam förstör vissa låtar nu för tiden. På Electric Proms-konserten tyckte jag att räddningen var när Noel klev upp och drog Don't look back in anger. Hans röst är iallafall fortfarande bra. För några år sedan lät det som om Liam sjöng alldeles för mycket med näsan, men det var inte direkt något stort problem. Nu låter det som om rösten verkligen har spruckit. Trist som fan!

Ser iallafall fram emot 28e som fan!

Inte för att det är närheten av bra nu, men det var iaf ännu värre förra turnèn. Fy satan.

Det stjälper dom som fan i nyrekrytering av fans, han låter direkt pinsam i majoritet av livespelningarna.
Citera
2009-01-11, 16:19
Medlem
mrBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makalos
Inte för att det är närheten av bra nu, men det var iaf ännu värre förra turnèn. Fy satan.

Det stjälper dom som fan i nyrekrytering av fans, han låter direkt pinsam i majoritet av livespelningarna.

Jag tror att en stor anledning till att de låter fucked kan vara för att han försöker få de att låta bra och professionellt. Låter tillgjort ibland, bättre om han bara slappnat av och haft samma goda rock'n'roll tänk som på 90-talet. "fuck it all, i'm a rockstar"
Citera
2009-01-11, 19:20
Medlem
di.canios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J_McClane
TMOS är grym live. AGN ska fetbort!
Ja, TMOS är okej men om den och AGN spelas på bekostnad av t. ex My Big Mouth då är det inte lika kul längre.
Citera
2009-01-12, 17:32
Medlem
ge mig force of nature för helvete!!!! smoking all my staaaaaash, burning all my caaaaash!
Citera
2009-01-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzyy
ge mig force of nature för helvete!!!! smoking all my staaaaaash, burning all my caaaaash!

Fy fan. Hoppas du skämtar. Magic Pie också när vi ändå är i gång.

I kväll är det turnépremiär i Europa (Frankrike). Då får vi se om bandet eventuellt gjort några förändringar i setlisten. Har ju faktiskt hänt vid tidigare turnéer att de bytt ut en eller två låtar vid årsskiften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in