• 1
  • 2
2008-11-05, 21:56
Medlem
Axells avatar
D det redan finns en trd om fotbollsfirmor i Sverige tnkte jag att vi kunde starta en om fotbollsfirmor i England. I fotbollsdelen verkar det finnas mnga som r intresserade av engelsk fotboll iallfall. Skriv allt ni vet om dessa.
Citera
2008-11-05, 22:50
Medlem
LikeAGloves avatar
Den hr trden ska fljas med nje, det r nog en hel del hrinne som har sett en film eller tv ett par gnger fr mycket
Citera
2008-11-06, 01:11
Medlem
Casualjockes avatar
Det finns vl typ nn som heter typ pete i ntt GSE? eller r jag ute o cyklar?
Citera
2008-11-06, 02:41
Medlem
Snilleblixtens avatar
Ja, man hr inte s mycket om firmorna frn England nufrtiden. r dom inte lika aktiva lngre kanske?
Citera
2008-11-06, 03:11
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten
Ja, man hr inte s mycket om firmorna frn England nufrtiden. r dom inte lika aktiva lngre kanske?
Klimatet r kanske inte lika gynnbart lngre i England? Arbetarklassen i England r knappast lika missgynnade lngre, samtidigt som de nd inte har rd med att st p lktaren och stka nd.

Gamla firmor man br ha koll p r Headhunters, Yids, Bushwackers och Zulu Warriors tror jag.
Men vad fan vet jag? Nada.
Citera
2008-11-06, 07:37
Medlem
Marmoths avatar
Seris frga:

Visst r det lite s att alla olika firmor, vrlden ver, liksom kommer ur olika sociala liv/former? De engelska knns vldigt arbetarklass medan de hr hemma mer verkar vara ngorlunda stadgade mnniskor med svl jobb som pengar? OK, sjlvklart med vissa undantag och jag rknar d inte de yngre som mest verkar vara vilsna verklassungar utan vettig sysselsttning. OBS! En lite ironisk provokation det dr sista.

Men i alla fall...?
Citera
2008-11-06, 10:27
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Seris frga:

Visst r det lite s att alla olika firmor, vrlden ver, liksom kommer ur olika sociala liv/former? De engelska knns vldigt arbetarklass medan de hr hemma mer verkar vara ngorlunda stadgade mnniskor med svl jobb som pengar? OK, sjlvklart med vissa undantag och jag rknar d inte de yngre som mest verkar vara vilsna verklassungar utan vettig sysselsttning. OBS! En lite ironisk provokation det dr sista.

Men i alla fall...?

Klyftorna r ju mycket strre i England samtidigt som dom har en "riktig" verklass, och jag tror inga frn verklassen r med och leker. Dremot skulle jag tro att det r en blandning av resten precis som hr bortsett frn en och annan verklasskille.

Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten

Vad menar du att man inte hr s mycket frn dom lngre, har man ngonsin hrt om specifika firmor hr i Sverige? Mnga av dom knda ansiktena fr ju inte lmna landet vid utlandsmatch s dom har vl svrare att f till nt p bortaplan, men p hemmaplan r dom vl lika aktiva som dom alltid har vart. I England r det inte direkt ngon trend likt hr som frhoppningsvis sjlvdr om ngot r
Citera
2008-11-06, 18:06
Medlem
Anledningen till att man hr s lite frn england r dels deras gestapo instllning till supportrar och framfr allt d huliganer. Med all-seaters och verdrivet hrda straff fr nog mnga ldre att tnka en gng extra innan dom ger sig in i hetluften.

Har ven hrt att dom har plockat folk efter att dom skrivit p internet att dom varit med i sammandrabbningar bl a. s det r inte mycket som kommer ut p ntet. Har ven ftt knslan av att intresset fr huliganer i media minskat vilket ocks kan vara en anledning till att man inte hr s mkt frn england lngre.

r absolut ingen expert, hr r lite tankar iaf.
Citera
2008-11-06, 18:12
Medlem
Axells avatar
Ngon som r insatt i detta och vet vilken film som r mest lik hur det r i en firma i England. Jag har sett Rise of the footsoldier, Football Factory och Green Street Hooligans. Vilken av dessa r mest lik?
Citera
2008-11-06, 18:18
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Ngon som r insatt i detta och vet vilken film som r mest lik hur det r i en firma i England. Jag har sett Rise of the footsoldier, Football Factory och Green Street Hooligans. Vilken av dessa r mest lik?

Nu r inte jag insatt fr fem re men GSH r regisserad av en amerikan, FF r baserad p en bok och frmodligen den som r mest verklighetstrogen, ROTF r baserad p en mans liv och har inte s jttemycket med fotbollsvld att gra men det lilla den bidrar med verkar ju inte helt osannolikt. ICF r ju dessutom en riktig firma
Citera
2008-11-06, 20:39
Medlem
Fullfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
D det redan finns en trd om fotbollsfirmor i Sverige tnkte jag att vi kunde starta en om fotbollsfirmor i England. I fotbollsdelen verkar det finnas mnga som r intresserade av engelsk fotboll iallfall. Skriv allt ni vet om dessa.
Tv bra bcker r
Scally, Andy Nicholls (Everton) - knns hyfsat rlig och hyfsat uppriktig
City Psychos, Shaun Tordoff (Hull) - se kommentar ovan

Undvik allt dr det str ngot om ICF eller Cass - totala verdrifter som handlar om osrbara supermnniskor
Citera
2008-11-06, 22:04
Medlem
xdrs avatar
Jag bara nskade att den som gjorde GSE kunde valt typ chelsea eller ngot annat skitlag s jag fick ha mitt lskade west ham ifred.... dessutom r en hob ingen huligan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in