2008-11-07, 01:25
Medlem
Stmmer det att Hicky Hickmott i headhunters hade anknytning till Wisemen i brjan av 90-talet?
Citera
2008-11-07, 08:46
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Klyftorna r ju mycket strre i England samtidigt som dom har en "riktig" verklass, och jag tror inga frn verklassen r med och leker. Dremot skulle jag tro att det r en blandning av resten precis som hr bortsett frn en och annan verklasskille.

Det knns ju som om de hr hemma r mer fr klder, klockor och stil vilket ju blir lite av en paradox d ju nd mycket av hela grejen vl hrstammar, bitvis eller helt (?), frn England? Det blir vl kanske s att man tar sjlva "mnet" och sen landar det i dr man r men det r ju nd lite intressant att se p skillnaderna vilka ju kommer sig av, som du skriver, de olika "lgena" i lnderna liksom.
Citera
2008-11-07, 13:52
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Ving
Stmmer det att Hicky Hickmott i headhunters hade anknytning till Wisemen i brjan av 90-talet?

Ja, de banden finns n kvar. Wisemen o Chelsea har legat med varandra sen dess . Men ang din frga, ja det r sant.
Citera
2008-11-07, 13:56
Medlem
berget90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten
Ja, man hr inte s mycket om firmorna frn England nufrtiden. r dom inte lika aktiva lngre kanske?

CCTV har ju tagit ver hela jvla arna, allt man gr, vart det n r s filmas det ju i princip, vilket gr att det r strre risk att ka dit. Och risken fr fngelsestraff r ju extremt stor, d regeringen anser att huliganism r det vrsta som finns dr borta.

Det r nstan bara en tidsfrga innan vi har det likadant..

MCFC YOUNG GUVNORS!
Citera
2008-11-07, 21:40
Medlem
Det roliga r ju att svenskar brjar hrma dom frn filmerna "GSE" & "Football Factory".
Annars r det ju nstan bara lag frn dom undre regionerna (om man ser hur dom r "rankade") som har problem med huliganism iaf i England.
Citera
2008-11-07, 22:04
Medlem
berget90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Det roliga r ju att svenskar brjar hrma dom frn filmerna "GSE" & "Football Factory".
Annars r det ju nstan bara lag frn dom undre regionerna (om man ser hur dom r "rankade") som har problem med huliganism iaf i England.

Du r allts med i en firma, och kan yttra dig om detta med egen erfarenhet? Eller, nnu en vldsrunkande tnt som skriver utan erfarenhet?
Citera
2008-11-08, 02:58
Medlem
Slumlords avatar
Polisvideo frn Millwall-West Ham 1990 (om jag inte tar fel):

http://www.youtube.com/watch?v=aWGDXKSxjn0
Citera
2008-11-09, 21:52
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualjocke
Det finns vl typ nn som heter typ pete i ntt GSE? eller r jag ute o cyklar?

Den heter ICF.
Citera
2008-11-12, 14:08
Medlem
xdrs avatar
Precis, West Hams firma heter ICF (nu kan jag dock inte med 100% skerhet uttala mig omdet var dom jag trffade) men det verkade vara rtt hyvens snubbar. D jag som frvirrad svensk turist gick till frsta bsta krog som var full med "casualsnubbar" skrlande West Ham snger. Ngra konstiga blickar fick man vl men nr det vl var utrett att jag var West Ham, frn sverige och inte polis s var det vldigt trevligt, bland dom bsta "innan match" snacken jag har haft.
Citera
2008-11-12, 14:11
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Precis, West Hams firma heter ICF (nu kan jag dock inte med 100% skerhet uttala mig omdet var dom jag trffade) men det verkade vara rtt hyvens snubbar. D jag som frvirrad svensk turist gick till frsta bsta krog som var full med "casualsnubbar" skrlande West Ham snger. Ngra konstiga blickar fick man vl men nr det vl var utrett att jag var West Ham, frn sverige och inte polis s var det vldigt trevligt, bland dom bsta "innan match" snacken jag har haft.

Fr att fregripa ngra som helst anklagelser s r jag inte grabb ht, jag sg GSE fr 1 mnad sen, och jag skyller mitt jvla west ham beroende p min far som tog med mig till upton park som 10 ring. Man blir fast, trots att det var en total jvla skitmatch sdr i efterhand, men sld p stmningen laget. Det har dock lett till 14 rs lidande...
Citera
2008-11-12, 14:17
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saucy.Jack
Den heter ICF.
Du anade inte en smula ironi i CJockes post?

Men vad jag hrt och lst smller det fortfarande i England. Men lagar ocha nnat har ju minskat det hela rtt mycket. Sen tonar media ner allt s att huliganerna inte ska f uppmrksamhet.
Smller vl mera i dom lgre ligorna samt i dom inhemska cuperna.
Citera
2008-11-12, 17:43
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr

Bara lite nyfiken: var det frsta puben p hger hand om man gr ned mot arenan frn tunnelbanan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in