2008-11-12, 17:58
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Bara lite nyfiken: var det frsta puben p hger hand om man gr ned mot arenan frn tunnelbanan?

detta var nu 2 r sen och jag var ute och bekantade mig omrdet (dvs jag var full och p pulver och gick vilse dagen innan) s jag kom inte riktigt frn stationen, fan jag mste ka tillbaka dit. Dremot s mste det ha varit nra stationen d folk som skulle komma med t-banan kom dit fort.
Citera
2008-11-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Klyftorna r ju mycket strre i England samtidigt som dom har en "riktig" verklass, och jag tror inga frn verklassen r med och leker. Dremot skulle jag tro att det r en blandning av resten precis som hr bortsett frn en och annan verklasskille.

Om jag inte minns helt fel s ska tydligen ett ftal blblodiga klivit med Chelsea i brjan p 80-talet innan Heysel. Och det r ju verklass om ngot..
Citera
2008-11-13, 00:25
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Om jag inte minns helt fel s ska tydligen ett ftal blblodiga klivit med Chelsea i brjan p 80-talet innan Heysel. Och det r ju verklass om ngot..

Nr jag skrev "riktig" verklass s menade jag adel och lordar, tror knappast dom gnar sig t sdant. Sen r det vl allmnt knt att Chelsea klassas som ett verklass lag typ rgryte, men nu var det inte det jag menade heller
Citera
2008-11-13, 09:33
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Nr jag skrev "riktig" verklass s menade jag adel och lordar, tror knappast dom gnar sig t sdant. Sen r det vl allmnt knt att Chelsea klassas som ett verklass lag typ rgryte, men nu var det inte det jag menade heller

Om jag inte missminner mig s str det vl om det i ngon av dom mnga huliganbckerna att just barn/ungdommar/yngre vuxna ur just den samhllsklassen faktiskt var inblandade.

EDIT: Det r ju inte s att det r s sjukt ovanligt med lordar osv som hr i sverige?
Citera
2008-11-13, 11:58
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Med "blblodiga" brukar man syfta p just adel.
Citera
2009-01-05, 16:37
Medlem
cenobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Ngon som r insatt i detta och vet vilken film som r mest lik hur det r i en firma i England. Jag har sett Rise of the footsoldier, Football Factory och Green Street Hooligans. Vilken av dessa r mest lik?

jag r icke medlem i ngon "vldsglorifierande konstillation". Jag har bara ett stort film intresse. "The firm" och "I.D" tycker jag r skna rullar. IMDB r din vn
Citera
2009-01-05, 16:50
Medlem
VemVilleVads avatar
Tyvrr r vl den Engelska scenen nu mer eller mindre dd. Visst smbrk p pubar etc frekommer ju, men stora uppgrelser i England, nja dom som r strda nog att riskera fngelse bara fr att boxas sitter nog redan inne

Denna trden hade nog varit sknare som ngon form av nostalgitrd, d det inte hnder fullt s mycket i England. Men fr all del folk kan vl brja lnka upp lite feta filmer p box frn England som ni kommer ver!
Citera
2009-01-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Bara lite nyfiken: var det frsta puben p hger hand om man gr ned mot arenan frn tunnelbanan?

Tveksamt, det brukar per automatik bli bortalagets pub. S var det iaf fr tv veckor sen nr jag kollade West Ham - Aston Villa. Du hittar West Hams grabbar p pubarna runt Dagenham och Barking, sen nrmare arenan rtt tight innan match.
Citera
2009-01-05, 20:34
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spence
Du hittar West Hams grabbar p pubarna runt Dagenham och Barking, sen nrmare arenan rtt tight innan match.

Skulle vilja pst bortt Plaistow till. Fast du kanske syftade p Barking road nr du skrev Barking?
Citera
2009-01-05, 22:49
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=5AdT6uWv8cI

Del ett av en dokumentr om ICF under 80 talet. Rtt intressant, man fr lite inblick i deras liv.
Citera
2009-01-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Ving
Stmmer det att Hicky Hickmott i headhunters hade anknytning till Wisemen i brjan av 90-talet?
Hickmott var med vid nt eller ngra tillstllningar vid tidpunkten du nmnde. Men det var mnga r innan WM namngavs ca 99. Vi hngde till p diverse pubar oftast p nestorsbgare. Minns bla ett tillflle p drottningtorget nr han vevade friskt med flaskor men ett ark gt runt om. Minns det var mot Gnaget.
Citera
2009-01-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfahannenGBG
Hickmott var med vid nt eller ngra tillstllningar vid tidpunkten du nmnde. Men det var mnga r innan WM namngavs ca 99. Vi hngde till p diverse pubar oftast p nestorsbgare. Minns bla ett tillflle p drottningtorget nr han vevade friskt med flaskor men ett ark gt runt om. Minns det var mot Gnaget.
Hur kommer det sig att han brjade hnga med er? Bodde han hr d?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in