2008-11-21, 14:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
Vilka 10% är en lögn och vilka 90% är sanning?

Jag har själv lite diamond kvar och kommer nog att röka upp det inom snar framtid.

Röker inte så ofta och har än så länge inte läst om några större "skador" än seghet dagen efter, så hur stor är chansen att jag helt plötsligt skulle få permanenta skador av att röka lite bara för att någon skrev det på FB?

Tja, på 50-talet ansåg man i sverige att arbetarna på Eternitbolaget i Lomma hade en av den modernaste och säkraste arbetsplatsen. Man behövde ju inte ens använde munskydd eftersom "Asbest är en helt ofarlig beståndsdel i det fantastiska materialet Eternit." Du kan ju googla och se hur det gick för arbetarna...
Citera
2008-11-21, 21:54
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Intressant diskussion. Man ska inte tro allt man läser. Här är en annan sida av saken:
http://www.champlegals.co.uk/showthread.php?p=48961

"...all of those mentioned substances are found into snacks, chocolate, booze, meat, cigarettes and in organic combustion by-products.
(quite correct the example of a barbecue: you'll find worse substances there than some cyclohexanone... but it doesnt make it into headlines eh?)..."

Tyska varningen: http://usualredant.de/drogen/spice-g...hnueffeln.html
Senast redigerad av AnnaAndersson 2008-11-21 kl. 22:11. Anledning: Glömde länka den tyska varningen
Citera
2008-11-22, 08:13
Bannlyst
Jag har rökt dagligen i månader och inte märkt några andra bieffekter än de man får av överdrivet cannabisrökande. "Avtändningen" (svettningar, aptitbrist och insomningsproblem) känns också identisk. Tycker ni inte att det är underligt att även bieffekterna är i princip identiska med de man får av cannabis?

SJÄLVKLART RÖR DET SIG OM EN SYNTETISK CANNABINOID!

Ge er nu för fan.
Citera
2008-11-22, 09:35
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Jag har rökt dagligen i månader och inte märkt några andra bieffekter än de man får av överdrivet cannabisrökande. "Avtändningen" (svettningar, aptitbrist och insomningsproblem) känns också identisk. Tycker ni inte att det är underligt att även bieffekterna är i princip identiska med de man får av cannabis?

SJÄLVKLART RÖR DET SIG OM EN SYNTETISK CANNABINOID!

Ge er nu för fan.

Är inte så insatt, men borde det inte då kunna ge falskpositiv (på cannabis alltså) på urinprov?
Citera
2008-12-09, 16:04
Medlem
vickethemans avatar
Hur gick det med det här? Är det någon som verkligen har någon vettig information om vad det innehåller? Har Iallafall lagt spicet åt sidan tills man kan vara 100% på att man inte får alvariga bieffekter av det.
Citera
2008-12-09, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vicketheman
Hur gick det med det här? Är det någon som verkligen har någon vettig information om vad det innehåller? Har Iallafall lagt spicet åt sidan tills man kan vara 100% på att man inte får alvariga bieffekter av det.
Har alltid varit lite skeptiskt till alternativa rökmixar men i brist på annat är man dum. Men jag skulle gärna se ytterligare undersökningar gjorda på Spice och se om det innehåller en THC-analog eller om det bara är olika lösningsmedel som ger ett liknande rus. Ju fler desto bättre!
Citera
2008-12-09, 16:15
Medlem
Nej spice är inte en massa farliga kemikalier som gör dig bäng.

Spice är antingen extrakter från de växter som står på förpackningen, eller några andra. Eller syntetiska cannabinoider.
Citera
2008-12-09, 17:32
Medlem
vickethemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1

Spice är antingen extrakter från de växter som står på förpackningen, eller några andra. Eller syntetiska cannabinoider.

Låter Väldigt bra=)
Citera
2008-12-09, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1

Hur farliga är syntetiska cannbinoider? jag läste lite om det på wikipedia men det stod inte hur farligt det var eller ej?
Citera
2008-12-09, 18:04
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kbroflovski
Hur farliga är syntetiska cannbinoider? jag läste lite om det på wikipedia men det stod inte hur farligt det var eller ej?

Det beror nog på vilken cannabinoid det rör sig om, de har säkert ganska olika egenskaper. Men har de en profil liknande naturliga cannabinoider så är väl "farligheten" ungefär ekvivalent med cannabis. Dvs inte harmlösa men knappast några av de farligare drogerna heller.
Citera
2008-12-09, 18:11
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Haha, ja, den har man ju sett. Skribenten där håller nog på med lite tyngre grejer än Spice, med tanke på hans teorier

Helt jävla galen ju..
Källkritik, vad är det? Fast om man hittar på saker själv och är störd kanske det inte är så lätt..
Citera
2008-12-09, 18:41
Medlem
Pinkskins avatar
Den största anledningen till att en del känner av biverkningar, som seghet dagen efter, rossliga halsar och allt vad det är, beror på att de flesta överdoserar... Att folk trycker i sig hela påsar på en kväll är t ex inte ovanligt! Fullständig idioti, enligt min mening, när det räcker med ca: 0,5 gram för ett rus på dryga 4 timmar (har man tagit ett par bärs så räcker det i praktiken med tre-fyra bloss...). Är man inte nöjd med ett sådant långt rus, anser jag nog att man får skylla sig själv. Vad mer är: Om man är så orolig, som många tydligen är, för att spajset kan vara skadligt........ RÖK DET DÅ INTE! Och undvik alkohol, cb, tobak, felaktiga matvanor, svart kaffe på tom mage, opioider, och allt vad det är. Inget av detta är helt nyttiga för kroppen.

Men... Hur onyttigt än spice kan tänkas vara, så tror jag inte det är värre än det mesta annat. Det finns ett risktagande med allt... Jag var hos en ny benknäckare häromdagen, och vi kom att snacka spajs då jag vet att han är mycket för cb. Han förtäljde mig att sådana här örtmixar är allt annat än nytt för hans del. Det var en period då han flyttade runt i asien då han på egen hand experimenterade med olika (naturliga) örter med liknande effekter som spice mfl. Han har nu inte prövat spice men sade att han inte var det minsta förvånad att olika örter kombinerat ger ett jäkla rus. Nej, så glöm det där med syntetiskt cb osv. Det är inget konstigt att en del örter och blad ger ett jäkla rus - därför har också nästan alla naturfolk använt sig av en eller annan variant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in