Citat:
Ursprungligen postat av
Bengt-Erik
Ja, lite så. Men då vill jag vara noga med att påpeka att jag inte vet ett skit om detta försvinnande (i stort sett) och att den spekulationen är ordentligt ogrundad.
Det vore därför bra om någon kunde komma fram med något tydligt bevis på att Max levde när vännerna lämnade Australien.
Ja, det är en väldigt ogrundad spekulation du bör skrota omedelbart av flera anledningar.
1. Max kom ensam till postkontoret i Warrnambool när han lämnade in de mystiska paketen till Sverige med avskedshälsningar och diverse tillhörigheter. Arbetarna där har bekräftat detta.
2. Innan paketen skickades hade han splittat med sina två fd resekompanjoner och varit ensam i flera veckor.
3. Sannolik siktning så sent som Maj (han skickade paketet i Mars) vid Kenneth River av vägarbetare, se:
https://www.tapatalk.com/groups/used...vic-t6206.html
4. Det är tämligen osannolikt att hans resekompanjoner skulle haft ett motiv att skada eller döda honom. Jag känner hela gänget men har inte haft kontakt med dem på många år. Såvitt jag vet, så var det en klassisk upplevelseresa med småjobb som komplement många gör efter gymnasiet. Men något spårade ur med Max på slutet när han ville ha några veckor för sig själv.
Det är lönlöst att spekulera alltför mycket men tror 50-50 på antingen levande i alternativcommunity eller död i olycka - ramlat i öknen eller biten av en orm; jag har växt upp med Max och sist jag kände honom var han något av en adrenalinjunkie/risktagare som uppskattade att vandra på smala klippavsatser eller klättra på en husvägg, det är väl ungefär det jag grundar det sista på.