Citat:
Ursprungligen postat av
Bengt-Erik
Lite märkligt att du påstår att jag är låst vid endast ett scenario när det är jag som påstår att vi inte vet vad som hänt Max. Han kan ha blivit mördad, det kan ha skett en olycka, det kan vara ett frivilligt försvinnande eller suicid. Det är i nuläget omöjligt att veta.
Den som är låst vi ett scenario är ju faktiskt du. Du är helt utan bevis övertygad om att Max lever och mår bra. Oerhört naivt och enkelspårigt.
Skillnad på att blivit mördad och mördad av sina vänner. Blanda inte ihop korten! Det är väldigt osannolikt att hans vänner mördat honom.
Jag påstår också att vi inte vet. Men jag kan urskilja sannolikhet för olika saker.
Nej jag är inte övertygad om att han lever och mår bra. Sluta upp med den omoraliska retoriken genast! Men det är väl allt du har att komma med? Jag tror starkt på att han försvann frivilligt. Men inte övertygad. Jag tror han lever idag. Men inte övertygad. Sedan har jag nämnt att han nog inte mår bra. Han verkar ha tex ett skadat ben rota i sopor, vara förvirrad osv.
Sluta tala för mig! om du inte kan komma med bevis där jag nämner att han mår bra. Men du skiter ju fullständigt i bevis uppenbarligen. Kan man inte uteslutas är man huvudmisdtänkt verkar det som. Vännerna var 100 mil bort, inte setts på 2 veckor, inget motiv, inget som pekar mot de, troligen Max på Postkontoret osv osv. Bara för att de inte kan uteslutas... Jag hoppas du stannar vid Flashback-utredare bara. För du imponerar inte.
Du sa att du skulle släppa det om jag förklarade varför. Jag har gjort det även om vännerna inte kan frias till 100 %.