Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-17, 14:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Lite märkligt att du påstår att jag är låst vid endast ett scenario när det är jag som påstår att vi inte vet vad som hänt Max. Han kan ha blivit mördad, det kan ha skett en olycka, det kan vara ett frivilligt försvinnande eller suicid. Det är i nuläget omöjligt att veta.

Den som är låst vi ett scenario är ju faktiskt du. Du är helt utan bevis övertygad om att Max lever och mår bra. Oerhört naivt och enkelspårigt.

Skillnad på att blivit mördad och mördad av sina vänner. Blanda inte ihop korten! Det är väldigt osannolikt att hans vänner mördat honom.

Jag påstår också att vi inte vet. Men jag kan urskilja sannolikhet för olika saker.

Nej jag är inte övertygad om att han lever och mår bra. Sluta upp med den omoraliska retoriken genast! Men det är väl allt du har att komma med? Jag tror starkt på att han försvann frivilligt. Men inte övertygad. Jag tror han lever idag. Men inte övertygad. Sedan har jag nämnt att han nog inte mår bra. Han verkar ha tex ett skadat ben rota i sopor, vara förvirrad osv.

Sluta tala för mig! om du inte kan komma med bevis där jag nämner att han mår bra. Men du skiter ju fullständigt i bevis uppenbarligen. Kan man inte uteslutas är man huvudmisdtänkt verkar det som. Vännerna var 100 mil bort, inte setts på 2 veckor, inget motiv, inget som pekar mot de, troligen Max på Postkontoret osv osv. Bara för att de inte kan uteslutas... Jag hoppas du stannar vid Flashback-utredare bara. För du imponerar inte.

Du sa att du skulle släppa det om jag förklarade varför. Jag har gjort det även om vännerna inte kan frias till 100 %.
Senast redigerad av 400Ben 2022-05-17 kl. 14:25.
Citera
2022-05-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Skillnad på att blivit mördad och mördad av sina vänner. Blanda inte ihop korten! Det är väldigt osannolikt att hans vänner mördat honom.

Jag påstår också att vi inte vet. Men jag kan urskilja sannolikhet för olika saker.

Nej jag är inte övertygad om att han lever och mår bra. Sluta upp med den omoraliska retoriken genast! Men det är väl allt du har att komma med? Jag tror starkt på att han försvann frivilligt. Men inte övertygad. Jag tror han lever idag. Men inte övertygad. Sedan har jag nämnt att han nog inte mår bra. Han verkar ha tex ett skadat ben rota i sopor, vara förvirrad osv.

Sluta tala för mig! om du inte kan komma med bevis där jag nämner att han mår bra. Men du skiter ju fullständigt i bevis uppenbarligen. Kan man inte uteslutas är man huvudmisdtänkt verkar det som. Vännerna var 100 mil bort, inte setts på 2 veckor, inget motiv, inget som pekar mot de, troligen Max på Postkontoret osv osv. Bara för att de inte kan uteslutas... Jag hoppas du stannar vid Flashback-utredare bara. För du imponerar inte.

Du sa att du skulle släppa det om jag förklarade varför. Jag har gjort det även om vännerna inte kan frias till 100 %.

Du skrev: ”Jag gör en annan bedömning. Han försvann frivilligt.” Inte mycket utrymme för andra teorier där inte. Dessutom är det ju du som lagt ord i min mun. Jag har aldrig varit övertygad om att vännerna är inblandade i detta. Tvärtom vet jag ingenting, men utesluter ingenting.

Du har fortsatt inte övertygat mig om vännernas oskuld. Om en människa faller offer för dödligt våld är det vanligaste att offret känner sin gärningsman. Det är den rätta änden att börja leta i.
Citera
2022-05-17, 19:20
Medlem
johnthedickholmess avatar
Fast om någonting ser ut som en anka...låter som en anka...och går som en anka...tja...då är det nog en anka...

Vill han försvinna i Aussie behöver kan inte mycket...han kan lifta...bo ute...men han behöver ha några kronor till vatten åtminstone...även några kronor till ev. gräs...några kronor till ev. käk...varför i gösse namn skulle han skicka sina sista överlevnadspengar tillbaka till Sverige om han behöver dem? Stämmer ju inte. Iofs. han kan ju ha blivit helt galen men han är ju ändå så pass klar att han klarar att tigga till sig vatten...och besöka postkontor, dvs orientera sig...

njet...han ville inte leva längre av någon anledning. Tragiskt då hans pappa blev så förtvivlad...usch och fy...
Citera
2022-05-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Fast om någonting ser ut som en anka...låter som en anka...och går som en anka...tja...då är det nog en anka...

Vill han försvinna i Aussie behöver kan inte mycket...han kan lifta...bo ute...men han behöver ha några kronor till vatten åtminstone...även några kronor till ev. gräs...några kronor till ev. käk...varför i gösse namn skulle han skicka sina sista överlevnadspengar tillbaka till Sverige om han behöver dem? Stämmer ju inte. Iofs. han kan ju ha blivit helt galen men han är ju ändå så pass klar att han klarar att tigga till sig vatten...och besöka postkontor, dvs orientera sig...

njet...han ville inte leva längre av någon anledning. Tragiskt då hans pappa blev så förtvivlad...usch och fy...

Ja, det är väl dit jag också lutar. Suicid. Men finns ingen anledning att inte undersöka andra scenarion.
Citera
2024-08-13, 14:24
Medlem
hawk-tuahs avatar
Vet man något mer om Max? Är han bekräftat död? Någon som kan sammanfatta allt?

Jag skulle tro han fortfarande är vid liv. Hemlös/nomad med något litet community med likasinnade.
Citera
2024-09-21, 22:51
Medlem
Johnankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawk-tuah
Vet man något mer om Max? Är han bekräftat död? Någon som kan sammanfatta allt?

Jag skulle tro han fortfarande är vid liv. Hemlös/nomad med något litet community med likasinnade.

Kom att tänka på detta idag då jag växte upp i samma område som Max. Han var ett antal år äldre så kände honom inte men var mer tjenis med hans far.

Jag har inget nytt om Max. Det kanske har kommit upp tidigare, men Max far avled för ett par år sedan. Iom att han var drivande tror jag att vi inte kommer få klarhet kring Max.

Tragiskt.
Citera
2024-09-28, 22:41
Medlem
Så fruktansvärt tragiskt att hans pappa dog utan att få veta vad som hade hänt hans son...
Citera
2024-09-29, 17:25
Medlem
Kan nog vara så att han tog livet av sig själv. Dränkte sig själv i vattnet tror jag, men hoppet finns ju alltid att han kan vara vid liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in