Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-07, 18:41
  #1
Medlem
Spelar detta spel just nu men har fastnat och har inte lyckats hitta hjälp via allehanda walkthroughs.

Det jag undrar är hur man får trollkarlen i "New Kasuto" att ge en trollformeln. Det ända han säger är ju: "Come back when you are ready.."

Jag undrar också vad "Sacred water" används till och vad den lilla blå diamanten nere i hörnet när man trycker på start står för?
Citera
2009-01-07, 20:06
  #2
Medlem
IRMEs avatar
http://www.gamefaqs.com/console/nes/game/563487.html
Citera
2009-01-07, 21:22
  #3
Medlem
Har varit inne på denna länk och tittad där också men även denna var oanvändbar. Jag vet inte varför, men guiderna på internet hoppar alltid över just mina frågor. De säger tex att den vise mannen ger en en trollformel, inte att han svarar "Come back when you are ready" som det händer för mig.

Vad gäller de andra två frågorna är det något som man också alltid tycks strunta i i guiderna. Jag förstår om de ses som en smula oväsäntliga. Det verkar också som att alla guider är samma fast med ändrade meningar.

Så jag undrar om det är någon HÄR som klarat spelet som vet?
Citera
2009-01-07, 21:30
  #4
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Har varit inne på denna länk och tittad där också men även denna var oanvändbar. Jag vet inte varför, men guiderna på internet hoppar alltid över just mina frågor. De säger tex att den vise mannen ger en en trollformel, inte att han svarar "Come back when you are ready" som det händer för mig.

Vad gäller de andra två frågorna är det något som man också alltid tycks strunta i i guiderna. Jag förstår om de ses som en smula oväsäntliga. Det verkar också som att alla guider är samma fast med ändrade meningar.

Så jag undrar om det är någon HÄR som klarat spelet som vet?

Precis som i 1:an till NES när du ska hämta Master Sword så behöver du ett visst antal hjärtan som bevis på att du är stark nog och rätt person att använda det. Det är bara att levla upp lite till och bli starkare helt enkelt!
Citera
2009-01-07, 21:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Precis som i 1:an till NES när du ska hämta Master Sword så behöver du ett visst antal hjärtan som bevis på att du är stark nog och rätt person att använda det. Det är bara att levla upp lite till och bli starkare helt enkelt!

Ahaaaaaaaaaaa! Det låter rimligt nu när du säger det. Har tänkt tanken men viftat bort den. Det handlar nog om hjärbitar och liknande för jag har väldigt hög level. Tack så mycket .
Citera
2009-02-15, 22:07
  #6
Medlem
superKings avatar
Liten bump, har samma problem som TS. Måste man hitta alla jävla hjärtkontainers eller? Är maxxad level på allting, har 7 hjärtboxar och 6 magiboxar, men han säger ändå bara "come back when you're ready". Jävla skitgubbe
Undrar hurfan jag klarade av det här som liten, man får fan inga ledtrådar alls av spelet
Citera
2009-02-15, 23:43
  #7
Medlem
Diamanten visar bara hur många slott du har kvar att klara, som du säkert märkt sätter man ju en diamant i statyn efter varje boss. Sacred water ska du ge till en kvinna i en by (byn där man måste fixa med en bro), kommer dock inte ihåg vad den heter men efter det så får du följa med in i huset så får du en ny spell av en trollkarl. Länge sedan jag spelade spelet nu men har för mig ni måste ha mer mana, inte lönt att ge er en spell om ni inte kan använda den. (:
__________________
Senast redigerad av kr0owe 2009-02-15 kl. 23:49.
Citera
2009-02-16, 13:18
  #8
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Diamanten visar bara hur många slott du har kvar att klara, som du säkert märkt sätter man ju en diamant i statyn efter varje boss. Sacred water ska du ge till en kvinna i en by (byn där man måste fixa med en bro), kommer dock inte ihåg vad den heter men efter det så får du följa med in i huset så får du en ny spell av en trollkarl. Länge sedan jag spelade spelet nu men har för mig ni måste ha mer mana, inte lönt att ge er en spell om ni inte kan använda den. (:

Aaahhhhh, så det är bara springa runt å leta efter mana flaskor som man missat då alltså? Helt sjukt att jag inte klarar något nu som 22åring när jag klarade av det som en fem åring... droger å sprit, aj aj aj.
Citera
2009-02-16, 14:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Aaahhhhh, så det är bara springa runt å leta efter mana flaskor som man missat då alltså? Helt sjukt att jag inte klarar något nu som 22åring när jag klarade av det som en fem åring... droger å sprit, aj aj aj.

Ja det ska vara flaskor som gäller men ett tips är att levla manan till i alla fall lvl 7.
Citera
2009-02-16, 16:49
  #10
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Ja det ska vara flaskor som gäller men ett tips är att levla manan till i alla fall lvl 7.

Vart maxad lvl i allting ett bra tag, så inget problem.. hittade den saknade mana flaskan, den fanns utanför borgen där man får skorna så man kan gå på vatten eller va det är :P

Klara ut skiten också, fan va shadow link är dryg.. tog fan 15min eller nåt.
Citera
2009-02-16, 18:39
  #11
Medlem
Frostnatts avatar
-->Retro
/moderator
Citera
2009-02-16, 19:56
  #12
Medlem
Bäckahästs avatar
Fy vad jag hatar Zelda 2. Och inte bara för att det var en besvikelse jämfört med ettan, då de tog konsolens mest orginella spel och gjorde om det till ännu en sidescroller i högen av tusen; även om man bortser från ettan är spelet usch. Det sämsta i spelet är dom där riddarna med sköldar som man måste slå högt eller lågt för att besegra, det är ren flax om du får in en träff eller inte. Man måste typ gå förbi skölden och hugga väldigt långt in, men även om man lyckas så blockar riddaren 70% av gångerna så du måste bara slå som en fåne tills du kommer förbi hans tjockskalliga kodning. Senare i spelet så är templena fyllda med dessa irriterande fiender och alla tar så jäkla många hugg att det bara blir parodi av det.

Vill ni ha ett tips på en bra sidescroller rpg, spela Faxanadu. Det är som Zelda 2, bara det att den gör allting rätt; grafiken är riktigt najs med en mörkare, gotisk stil som ger spelet redigt med atmosfär. Musiken är bland det bästa spelmusiken på NES(exempel), fienderna är mer varierande och överlag är spelet bara mycket mer underhållande än styggelsen som är Adventure of Link. Så spela det istället!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback