Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-15, 15:43
Bannlyst
Varför får vi sällan läsa eller höra om hur det gått för något "barn" efter 3-4-5 år i Sverige?

Vi har 27% ungdomsarbetslöshet. Hur tror ni det går för majoriteten av dessa "barn" som kommer från Somalia, Afghanistan och Irak?

Samma öde som Amir?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/svar...nder-ytan.html

Citat:
Amir berättar för oss om Mohammads öde. Själv kom han till Sverige som ensamkommande flyktingbarn. När vi träffar Amir jobbar han i en jourbutik i närheten av Möllevångstorget, 13 timmar om dagen, sju dagar i veckan. Lön: 200 kronor om dagen, alltså 15 kronor i timmen.

Jag tror stenhårt majoriteten på skäggbarnen kommer hit och utnyttjas är att dumpa lönerna för vår egen ungdomsarbetslöshet är så dyr!
Citera
2011-07-15, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RockNRollAngel
Jag kom till Sverige när jag var 14, 6 år sen.
Blev placerad på ett "barnhem/villa" där sådana som mig bodde och massa personal vakade över oss.
Där jobbar både svenskar och invandrare.Personliga assistenter.
De finns inte ett skit att göra, går i skolan och lär språket, annars hänger vi bara med varandra.
Man fick 700kr i månaden (de var 2005)
Hur man tar sig till Sverige? De väldigt olika, men jag åkte i lastutrymmen i en lastbil.
Polisen tar finger avtryck och kontroller papper + intervju i ca 3-7h....
Jag har gymnasium utbildning, jobbar som snickare och funderar på att gå på högskola.

Jag hoppas att jag har besvarat dina frågor

Om detta stämmer

Vet du att du utnyttjats som "flyktingbarn" Att någon tjänat 10.000 kronor på dig? Att du och dina polare används som bytesvara?

Tror du själv på jobb när vi har skyhög arbetslöshet hos unga?

Anser du att du särbehandlas jämfört med etniska svenskar i din ålder?

Känner du till andra som har lägre utbildning än dig som kommit hit?
Citera
2011-07-15, 16:37
Medlem
Asylsökande/ensamkommande stjäl som korpar i Mariannelund

http://politisktinkorrekt.info/2011/...-mariannelund/

Som sagt inte är det några flyktingar i dess riktiga bemärkelse vi får hit inte.
Citera
2011-07-15, 17:05
Medlem
RockNRollAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detharot
Om detta stämmer

Vet du att du utnyttjats som "flyktingbarn" Att någon tjänat 10.000 kronor på dig? Att du och dina polare används som bytesvara?

Tror du själv på jobb när vi har skyhög arbetslöshet hos unga?

Anser du att du särbehandlas jämfört med etniska svenskar i din ålder?

Känner du till andra som har lägre utbildning än dig som kommit hit?

Ja detta stämmer och ja, jag har bott i en del jour familjer som skiter fullständigt i hur du mår eller vad du gör, bara de får sina pengar.

Jag har aldrig fått någon speciell särbehandling, bara de att jag fick gå om ett klass i högstadiet för att lära mig språket och svenska lärare var inte lika hårda mot mig

jag hade tyvärr ingen utbildning när jag kom hit, jag var bara 14 år och har gått i klass 4-7 (men jag har läst på rätt mycket hemma)
Jag kanske har missuppfattad den sista frågan, jag fick min gymnasium utbildning här i Sverige, men så klart finns det "drop-outs". Du får gärna förklara den för mig om du söker ett annat svar
Senast redigerad av RockNRollAngel 2011-07-15 kl. 17:09.
Citera
2011-07-15, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ja detta stämmer och ja, jag har bott i en del jour familjer som skiter fullständigt i hur du mår eller vad du gör, bara de får sina pengar.

Jag har aldrig fått någon speciell särbehandling, bara de att jag fick gå om ett klass i högstadiet för att lära mig språket och svenska lärare var inte lika hårda mot mig

jag hade tyvärr ingen utbildning när jag kom hit, jag var bara 14 år och har gått i klass 4-7 (men jag har läst på rätt mycket hemma)
Jag kanske har missuppfattad den sista frågan, jag fick min gymnasium utbildning här i Sverige, men så klart finns det "drop-outs". Du får gärna förklara den för mig om du söker ett annat svar

Man kan ju undra hur många det är som inte lyckas lika bra som dig? Är det inte konstigt media inte skriver hur det "gått" för er? Ni är ju ändå 1000 tals nu.

Vill du veta hur mycket dina "jour familjer" tjänat på dig?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ba...na_3797297.svd

Citat:
För Migrationsverket som betalar är familjehemsplaceringar betydligt billigare; cirka 12000 kronor per barn och månad plus 5000 kronor i omkostnader jämfört med drygt 50000 kronor per barn och månad i gruppboenden.

En svensk förälder får ca 1000kr i barnbidrag för sin svenska unge

Tror du någon skulle bry sig om invandrarna om man inte "tjänade" på er?

Är du arbetslös nu?
Citera
2011-07-15, 19:36
Medlem
RockNRollAngels avatar
Citat:
Man kan ju undra hur många det är som inte lyckas lika bra som dig? Är det inte konstigt media inte skriver hur det "gått" för er? Ni är ju ändå 1000 tals nu.

Vill du veta hur mycket dina "jour familjer" tjänat på dig?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ba...na_3797297.svd

En svensk förälder får ca 1000kr i barnbidrag för sin svenska unge

Tror du någon skulle bry sig om invandrarna om man inte "tjänade" på er?

Är du arbetslös nu?

Jo, de finns en del som har inte lyckats alls, men jag tycker inte synd om dem, de flesta flyktingbarn jag känner brydde sig inte alls om skolan eller språket.

Ja, jag vet att de tjänade en del. Jag har bott i 6 familjer innan jag flyttade hem till min bästa kompis och hans föräldrar. De finns inte så mycket gott jag kan säga om foster familjer, ännu mindre om jour...

I dagens läge är jag 20 år, jag får inte tag på mitt eget boende och bor kvar hos min väns familj. Sen jag gick ut skolan har de inte fått någon bidrag, men jag kommer väldigt bra överens med dem och får bo kvar så länge jag vill.
De finns folk som bryr sig, de är inte många och jag hade tur att hitta dem.

Nej, jag är inte arbetslös, för nuvarande jobbar jag som slipare/glasmästare på en fönster firma.

Hur gammal är du?
Har du haft någon kontakt eller relation med flyktingbarn?
Du verkar vara intresserad av ämnet
Citera
2011-07-15, 20:47
Bannlyst
Citat:
I dagens läge är jag 20 år, jag får inte tag på mitt eget boende och bor kvar hos min väns familj. Sen jag gick ut skolan har de inte fått någon bidrag, men jag kommer väldigt bra överens med dem och får bo kvar så länge jag vill.
De finns folk som bryr sig, de är inte många och jag hade tur att hitta dem.

Nej, jag är inte arbetslös, för nuvarande jobbar jag som slipare/glasmästare på en fönster firma.

Hur gammal är du?
Har du haft någon kontakt eller relation med flyktingbarn?
Du verkar vara intresserad av ämnet

Jag är intresserad av konspirationen av media och politiker som ljuger

Du får inte tag på ditt eget boende. Lycka till! Generationen ovanför dig har också svårt! Hur har då inte majoriteten "barn" det?

Jag är nog en av få som ställer mig frågan

När majoriteten är 16-18 år, lågutbildade och analfabeter vad händer om 2-3 år närdom ska vara självförsörjande och ha egen bostad?

Jag har inte haft någon kontakt med "flyktingbarn" med det är orimligt att 5000 "barn" ska kosta 5 miljarder när 220.000 fattiga barn I Sverige "bara" ska kosta 15 miljarder

Så det är ju något som är väldigt sjukt med den första kostnaden

Vår riksdag ljuger nämlingen för FN Barnkonvention, dessa "barn" är bara en ursäkt att ta in invandrare när 40-talisterna går i pension

Era öden när ni är "vuxna" verkar media inte bry sig om
Citera
2011-07-15, 20:52
Medlem
sirenss avatar
RockNRollAngel: Tack för att du berättar, det är mycket värdefullt med förstahandsberättelser.
Citera
2011-07-15, 21:37
Medlem
RockNRollAngels avatar
Citat:
Jag är intresserad av konspirationen av media och politiker som ljuger

Du får inte tag på ditt eget boende. Lycka till! Generationen ovanför dig har också svårt! Hur har då inte majoriteten "barn" det?

Jag är nog en av få som ställer mig frågan

När majoriteten är 16-18 år, lågutbildade och analfabeter vad händer om 2-3 år närdom ska vara självförsörjande och ha egen bostad?

Jag har inte haft någon kontakt med "flyktingbarn" med det är orimligt att 5000 "barn" ska kosta 5 miljarder när 220.000 fattiga barn I Sverige "bara" ska kosta 15 miljarder

Så det är ju något som är väldigt sjukt med den första kostnaden

Vår riksdag ljuger nämlingen för FN Barnkonvention, dessa "barn" är bara en ursäkt att ta in invandrare när 40-talisterna går i pension

Era öden när ni är "vuxna" verkar media inte bry sig om

Alla barn är barn, svenska barn eller invandrare, de spelar ingen roll. Jag förstår vad du menar.
Media skiter definitivt i våra ödet, de skiter i svenska barns öde också för den delen. " Erik / Ahmed växte upp utan föräldrar och har ingen framtid" de låter inte som material för Aftonbladet

Dock är jag tacksam viss personal på socialtjänsten som hade ansvar för mig, och kollade till mig då och då.
Citera
2011-07-15, 21:37
Medlem
RockNRollAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirens
RockNRollAngel: Tack för att du berättar, det är mycket värdefullt med förstahandsberättelser.

Tack själv, de alltid kul att dela med sig
Citera
2011-07-19, 00:14
Medlem
Keruacs avatar
Grattis Falsterbo!

"Falsterbo får boende för ensamma flyktingbarn".
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...ktingbarn.html

Som vanligt så ska den fräcka lögnen bankas in i Svenne Banans huvud att - "För skattebetalarna i Vellinge innebär varken de ensamkommande "flyktingbarnen" eller det planerade gruppboendet någon extra kostnad efter som Migrationsverket betalar".

Denna del av texten är numera obligatorisk när våra s.k "journalister" ska skriva om dessa "barnen".
Det börjar närmast likna ett heligt mantra - Inga skattekostnader för Svenne Banan Migrationsverket betalar, Inga skattekostnader för Svenne Banan Migrationsverket betalar.
Citera
2011-07-19, 01:37
Medlem
Keruacs avatar
Alltid samma sak!
Bara med somliga omskrivningar.

Grattis Mönsterås!
http://www.barometern.se/nyheter/mon...ar(2851525).gm
"Staten kommer att täcka kommunens kostnader för mottagandet när verksamheten är i gång".

Är det inte staten så är det Migrationsverket..

Folk måste vakna nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in