2016-10-23, 13:49
Medlem
Intressant, etablerad media säger att det lilla barnet är fött i Sverige, medans han påstår motsatsen på Facebook.

Vem ska man lita på?
Citera
2016-10-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskvadd
Intressant, etablerad media säger att det lilla barnet är fött i Sverige, medans han påstår motsatsen på Facebook.

Vem ska man lita på?

Det finns ingen etablerad media som säger någonting om var den här killen är född. Det är inte ens frågan, såvitt du tror att alla personer som är födda utanför Sverige saknar födelsebevis och id-handlingar. Vidare har ingen påstått att han är "det lilla barnet". Han fyller 16 år om två månader och ser ut som en kille i den åldern. Om jag gjorde en åldersbedöming på Ekeroth utifrån hans bild så skulle jag säga att han inte genomgått puberteten.
Senast redigerad av nantale 2016-10-23 kl. 14:19.
Citera
2016-10-23, 14:21
Medlem
https://pbs.twimg.com/media/Cvc2EZsW8AAK-h4.jpg

Lustigt att detta kan få så mkt luft i sociala medier.
Citera
2016-10-23, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det finns ingen etablerad media som säger någonting om var den här killen är född. Det är inte ens frågan, såvitt du tror att alla personer som är födda utanför Sverige saknar födelsebevis och id-handlingar. Vidare har ingen påstått att han är "det lilla barnet". Han fyller 16 år om två månader och ser ut som en kille i den åldern. Om jag gjorde en åldersbedöming på Ekeroth utifrån hans bild så skulle jag säga att han inte genomgått puberteten.
Snarare än att den utlandsfödde snubben ser gammal ut, tycker jag att de andra barnen ser väldigt unga ut för sin ålder. Därav blir kontrasten ännu tydligare.

Vi hade massa turkar när jag gick i skolan som såg ut att vara mycket äldre än sina klasskamrater. Mycket tack vare skäggväxt.
Citera
2016-10-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Snarare än att den utlandsfödde snubben ser gammal ut, tycker jag att de andra barnen ser väldigt unga ut för sin ålder. Därav blir kontrasten ännu tydligare.

Vi hade massa turkar när jag gick i skolan som såg ut att vara mycket äldre än sina klasskamrater. Mycket tack vare skäggväxt.
Om du hade kollat på filmen så hade du förstått att de inte går i samma klass. Vissa går i sjuan, andra i åttan och nian. Killen som Ekroth inte gillar går i nian.
Senast redigerad av nantale 2016-10-23 kl. 14:34.
Citera
2016-10-23, 14:34
Medlem
Arthass avatar
Angående gentlemannen hos Fridolin som ser mycket äldre ut, men som alla säger är lika gammal som de andra är min åsikt detta:

- Vissa med ursprung i mellanöstern mognar snabbare än västerländska barn. Så var det när jag växte upp också. När vi svenskar inte fått fjun på ballen än så hade vissa som gick i samma idrottsförening eller klass med redan rätt mycket skägg, var längre och mer "vuxna". Några år senare växte vi dock om dem, i alla fall på längden.

- Eftersom vi har tusentals vuxna som ansöker som barn, eftersom chansen är större att få stanna, så hamnar de som är legitima "skäggbarn (riktiga barn fast med skägg ) i kläm. Slutsatsen är alltså att han mkt väl kan vara den riktiga åldern, men att åldersbluffandet gjort att det ironiseras över alla som ser äldre ut än vad det är.
Citera
2016-10-23, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om du hade kollat på filmen så hade du förstått att de inte går i samma klass. Vissa går i sjuan, andra i åttan och nian. Killen som Ekroth inte gillar går i nian.
Nej, det är korrekt. Jag hittade ingen länk i TS.

Det jag såg var den bilden som postades här ovan, Länk, där det står att samtliga av barnen på bilden antingen går i åttonde eller nionde klass, och utifrån denna drog jag slutsatsen i mitt första inlägg.
Citera
2016-10-23, 15:16
Medlem
LaScalas avatar
Dagens nyhet från barnkammaren:

http://www.expressen.se/nyheter/17-a...-aldre-kvinna/

Kvinnan, som är i 80-årsåldern, ska ha attackerats i sitt hem, strypts flera gånger till den grad att hon svimmade och även våldtagits.
Brotten inträffade i Lille i Frankrike och den misstanke gärningsmannen - en 17-årig pojke - greps nyligen i Hudiksvall.
Tingsrätten har nu beslutat att han ska utlämnas till Frankrike.

Han försvaras av advokat Catrin Listad som vid häktningsförhandlingen berättade att pojken sökte asyl i Sverige i somras, och att han har en flickvän här som han väntar barn med.
I förhör med svensk polis har pojken berättat att han är medborgare i Algeriet, men att han tidigare uppgett att han är från Marocko "för att inte bli utvisad av fransk polis". Han har vidare berättat att han befunnit sig på olika platser i Frankrike, bland annat Lille, för att försöka ta sig till England.

Ja, vad ska vi diskutera här då?
En ljuspunkt i eländet är att han förvaras på låst boende.
Citera
2016-10-23, 15:19
Tja, nu kanske mångkulturalisterna fattar att åldersbedömning inte kan vara upp till asylsökarna själva. Vad i helvete är det ens för ett system där du kan välja om du vill delta eller inte och där du kan påstå absurda saker utan att ifrågasättas? Så fort det handlar om asylindustrin åker silkesvantarna på och den personliga integriteten blir plötsligt viktigare än allt annat. Tänk vad kränkande det är för brottslingar att bli dömda eller få handfängsel på sig. Vi kan lägga ner helt om man ska följa asylindustrins BS.

Hur många sitter i Sverige med UT/PUT som de har fått på helt felaktiga grunder, där lögnerna har premierats av en svagsint myndighet som agerat på känslor i stället för med sitt sunda förnuft?
Citera
2016-10-23, 15:36
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
I förhör med svensk polis har pojken berättat att han är medborgare i Algeriet, men att han tidigare uppgett att han är från Marocko "för att inte bli utvisad av fransk polis".

Nu passar det att ändra åsikt om ursprunget.

Hej då. Lämna gärna en deposition och uppge din adress, så vi kan lita på att ungen får sitt underhåll.
Citera
2016-10-23, 19:35
Medlem
era dumma, dumma jävlar. min bror (vi har ursprung från mellanöstern) är 15:år gammal och han har skäggväxt och ser fan äldre ut än jag. det är fullkomligt normalt. detta är resultatet av ålderstestpsykosen som svenskarna har fått. hur fan kan man ge sig på en oskyldig 15:åring? rasistkräken förvånar aldrig.
Citera
2016-10-23, 19:42
Citat:
Ursprungligen postat av Halalala
era dumma, dumma jävlar. min bror (vi har ursprung från mellanöstern) är 15:år gammal och han har skäggväxt och ser fan äldre ut än jag. det är fullkomligt normalt. detta är resultatet av ålderstestpsykosen som svenskarna har fått. hur fan kan man ge sig på en oskyldig 15:åring? rasistkräken förvånar aldrig.

Din bror till trots, all statistik från våra grannländer visar hur utbrett fusket är angående ålder bland asylsökande. Att det skulle vara annorlunda i Sverige är föga troligt. Svenskarna har rätt att säga ifrån i sitt eget land, givetvis. Och de som jobbar inom t ex MV och på HVB-hem är överens om att detta är ett jätteproblem. Som det inte går att blunda för, för att en(1), eller några, person(er) faktiskt visade sig vara barn. Lyft blicken från din bror och se på frågan ur ett större perspektiv. Dels trovärdigheten för myndigheterna och våra system men också de gigantiska kostnader som är resultatet av detta fusk. Det är inte rätt att pengar ska strös över människor som ohämmat ljuger om allt, i princip. Det är ett modernt lands förbannande skyldighet att ifrågasätta påståenden. Asylsökarna ska inte vara ett undantag.

Att din bror har hamnat i skottgluggen är olyckligt. Men så blir det med kaosiga system och politiker som visar noll vilja att komma tillrätta med problemen. Och svenskarna har knappast fått en ålderstestpsykos, utan det är en naturlig reaktion av att ha varit förda bakom ljuset så länge där särskilt svensk media har burit fram en absurd lögn och gett den näring, år efter år. Oundvikligen kommer enstaka individer att hamna i kläm då. Det är inte vanliga svenskar du ska rikta din ilska mot, det är mot politikerna och framförallt media du ska vara skitförbannad på.
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-23 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in