Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-23, 13:54
Medlem
Trelleborg
Totalt har arton "barn" försvunnit i år.Ingen vet var.
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...ransithem.html
Citera
2010-12-23, 17:41
Medlem
Crow31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor
Vad är detta för bluffenomen? Bara termen "ensamkommande flyktingbarn" är ju high alert PK.

Era erfarenheter om detta fenomen?

Var bor de?

Hur ser dessa boenden ut?

Vilka jobbar där?

Vad göra dessa "ensamkommande flyktingbarn" på dagarna?

Var kommer de ifrån?

Hur mycket kostar detta kommunerna?

Är detta det sista sättet för sossarna att ösa in ÄNNU mer "asylinvandrare" dvs bidragstagare?

Hur tar sig dessa individer ända till Sverige?

Vilka finansierar detta?

Hur kontrolleras dessas ID? DNA-tester? Fingeravtryck?

Vilka myndighetspersoner sköter denna kontroll?

Hur ser kontrollkedjan ut?

Uppföljning på verksamheten? Vart tar dessa vägen? Vad jobbar de med?

Hur ser sökningsfrekvensen hos detta klientel ut?

Generellt är ett "ensamkommande flyktingbarn" i 25-30 års åldern och med muslimsk bakgrund. Det vet alla, tom Mona.

Men hur lyckas dessa bluffasylanter söka ett gratisliv i Sverige?

Hur är det möjligt?

Skitsnack. Min mor jobbar på ett sånt hem i Kallebäck här i Göteborg. Har besökt henne där vid ett par enstaka gånger, och jag kan lova dig att dessa 25-30 åringar är barn i 10-16årsåldern. Förekommer några enstaka 17-18åringar, men det där du skriver är skitsnack. Men å andra sidan är du en rasist och skitsnack är ditt motto.
Citera
2010-12-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crow31
Skitsnack. Min mor jobbar på ett sånt hem i Kallebäck här i Göteborg. Har besökt henne där vid ett par enstaka gånger, och jag kan lova dig att dessa 25-30 åringar är barn i 10-16årsåldern. Förekommer några enstaka 17-18åringar, men det där du skriver är skitsnack. Men å andra sidan är du en rasist och skitsnack är ditt motto.
Trivs din Mor i turistnäringen ?
Citera
2010-12-23, 17:57
Medlem
Crow31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Trivs din Mor i turistnäringen ?

Hon träffar nya barn hela tiden. Vissa är trevliga, vissa är idioter. Som tur är så är hon sträng, och ger barnen direkt en bild över vad som är rätt och fel. Sen så har hon jobbat där i 2 år nu, så jag får väl anta att hon trivs.
Citera
2010-12-23, 18:09
Medlem
Citat:
Hon träffar nya barn hela tiden. Vissa är trevliga, vissa är idioter. Som tur är så är hon sträng, och ger barnen direkt en bild över vad som är rätt och fel. Sen så har hon jobbat där i 2 år nu, så jag får väl anta att hon trivs.
Det låter bra att hon inte mjäkar med utan pekar med hela handen.
Citera
2010-12-23, 19:49
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Då måste hon jobba på ett boende som är specialicerat på yngre ungdomar. Vi som jobbar på "normala" boenden träffar ganska ofta ungdomar som med all sannolikhet passerat 20 år. Självklart är det idiotiskt att dra alla över samma kam, och självklart är det många som faktiskt är under 18 år. Det enda sättet att få någon ordning på detta är ålderstester, vilket jag propagerat länge för.

Du kan ju gärna läsa igenom länkarna i min signatur om du vill lära dig mer.
Citera
2010-12-23, 21:01
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Trelleborg
Totalt har arton "barn" försvunnit i år.Ingen vet var.

Hela denna sjuka cirkusen med dessa "barnen" är genomrutten. 18 "barn" försvinner från ett boende.

Givetvis så vet personalen ingenting.
Det är ett jäkla skämt att dessa vuxna män benämns såsom barn i "svensk" media.
Citera
2010-12-25, 10:17
Medlem
Konrad Haifas avatar
Högsäter i Dalsland upplever ynnesten och Bohusläningen skriver en hyllning. Nio pojkar bor där nu, åtta afghaner och en vitryss(!!!), som vanligt inga flickebarn.
Citat:
– En del har föräldrar som troligtvis är döda, andra har blivit ivägskickade av sina föräldrar för att undslippa de risker som faktiskt föreligger. Kontakten med föräldrarna har ofta brutits. Barnen har haft oerhört tuffa förhållanden, som vi överhuvudtaget inte kan förstå.

Det är väl ännu tuffare för de som är kvar i Afghanistan, om föräldrarna inte har råd att betala smugglingen!? Men eftersom batikkärringen inte får gulla med dom så är de oviktiga.

http://bohuslaningen.se/nyheter/dals...nen-firade-jul
Citera
2011-01-05, 16:51
Medlem
spoilers avatar
Amir berättar:

"Han har varit på väg till Sverige i minst ett halvår. I tre månader befann han sig i Grekland.

Sverige är så bra och det visste alla jag träffade i Grekland, säger han."

"Här på transitboendet finns 56 pojkar just nu, de flesta har varit här ett par veckor och de flesta kommer från Afghanistan."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...nkarrdquo.html
Citera
2011-01-06, 09:09
Medlem
Sverige invaderas av “barn”

Citat:
Tidigare i år rapporterades det att många av dessa försvunnit, hela 69 stycken, från boenden i Malmö.

Cirkusen fortsätter

Se bild på "två av barnen"
http://politisktinkorrekt.info/2011/...deras-av-barn/#
Citera
2011-01-06, 09:30
Medlem
Golonkas avatar
Citerar sign Irishrage från en kommentar på PI:

Citat:
"En av mina bästa vänner som jobbade på ett transitboende för ensamkommande flyktingbarn berättade för mig att hela grejen med dessa barn var en stor asylbluff. Flera av barnen hade berättat i förtroende för honom att ingen av de 25 som bodde på boendet var under 22 år. När han frågade varför de valde just Sverige svarade de att myndigheterna gjorde ålderstester i alla andra europeiska länder. Min vän berättade också att det var kaos varje dag med våld och hot mot personal, sextrakasserier mot kvinnlig personal och ständiga klagomål på maten och på att de inte fick tillräckligt med pengar. Nästan hundra procent av "barnen" var män från Irak, Somalia, Afghanistan och Eritrea. Flera var tunnhåriga och gråhåriga och nästan alla var analfabeter. Allra värst var tydligen kurderna från Irak som var otroligt aggressiva och ställde till ett himla liv om de inte fick som de ville. Boendet kostade enorma pengar för samhället då det var minst 10 heltidsanställda som jobbade där med bemanning dygnet runt plus extrapersonal. Det var också stormöten varje vecka med barnen då alla möjliga tolkar kallades in. Förutom personal och tolkar sprang det också dagligen runt en massa gode män på boendet. Barnen fick också gå till läkaren och tandläkaren varje vecka för minsta lilla. Personalen blev också tvungna att tillkalla polis flera gånger till boendet på grund av stora slagsmål."
Citera
2011-01-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Citerar sign Irishrage från en kommentar på PI:
Snälla Herr Golonka låt oss ha kvar den sista illusionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in