2011-02-13, 13:53
Medlem
fraKturs avatar
Jag föreslår dig att kolla igenom vad du länkar, det står ju klart och tydligt att det går till "utbildning inom äldrevården".

edit: TS, kolla min signatur.
Senast redigerad av fraKtur 2011-02-13 kl. 13:56.
Citera
2011-02-13, 13:54
Medlem
Ettan^s avatar
För att förtydliga: Det satsas alltså inte 150 miljoner TOTALT på äldrevården (tror du verkligen det?).

Det är 150 miljoner EXTRA för att utbilda inom äldrevården för att de äldre ska få det bättre. "...den innebär att kommunerna ska få ersättning av staten om personalen inom äldreomsorgen vidareutbildar sig."

Och de 3,3 miljarderna till ensamkommande flyktingbarn är TOTALT.

Så, realiteten:

Ökade bidrag till äldrevården: 150 miljoner (i år)
Ökade bidrag till ensamkommande flyktingbarn: 105 miljoner (i år)
Senast redigerad av Ettan^ 2011-02-13 kl. 13:57.
Citera
2011-02-13, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
Du kanske missade att man ska satsa 1 miljard på utbildning inom äldrevården?

Det var mer intressant att uppysa om de FÖRSTA 150 miljonerna detta år jämfört med de 3000 med skäggbarnen

Du anser ändå att 3 miljarder på 3000 är ekonomiskt hållbart jämfört me 1 miljard på tiotusentals äldre??
Citera
2011-02-13, 13:55
Medlem
UAAs avatar
Politik handlar om prioriteringar.
Citera
2011-02-13, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Jag föreslår dig att kolla igenom vad du länkar, det står ju klart och tydligt att det går till "utbildning inom äldrevården".

Ja? Och med skäggbarnen är personalen överbemannad, det "skapas arbetstillfällen"?

I Kristianstad ska man ta emot 4 skäggbarn med 5 anställda, dygnet runt service

I Hofors har man tagit emot 30 skäggbarn och har 25 anställda med dygnet runt service

Visa mig ett äldreboende som har något liknande!
Citera
2011-02-13, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheYellowKid
De gamla är förverkade, invandrarna är framtiden som ska finansiera statens utgifter. Således är de objektivt sett värda mer.

Min klena tröst är att asylvänstern och svenskhatare redan nu blir drabbade!

https://www.flashback.org/t1453462

Och

https://www.flashback.org/t1454219

Detta kommer ingen asylvänster eller svenskhatare att erkänna så länge SD existerar som parti och i riksdagen!

Hoppas dom ser fram emot att jobba mer längre och få mindre i pension år 2050 och få mindre än vad Mohammed får idag

Hoppas dom ser fram emot att ingen tvättar rumpan och byter den nedbajsade blöjan på dom

Hoppas dom ser fram emot att bli bortglömda i timmar om dom inte har en släkt som kan ta hand om dom!

Det är min klena tröst!

Jag förstår detta nu redan år 2011

Asylvänsstern och svenskhatarna kommer inte fatta det förrän 2050!
Citera
2011-02-13, 13:59
Medlem
dag-ottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheYellowKid
De gamla är förverkade, invandrarna är framtiden som ska finansiera statens utgifter. Således är de objektivt sett värda mer.

Hoppas att du är ironisk. Annars hoppas jag att DU får ligga i ditt eget exkrement med liggsår hela dagar utan att bli omskött. Hoppas att DU får svälta. Hoppas också att DU får se dina föräldrar bli behandlade på samma vis, så att du vet vad som komma skall när det är dags för dig! Fyfa, ibland undrar jag om inte judarna hade det bättre i fånglägrena. De fick iaf röra på sig utomhus.
Citera
2011-02-13, 14:04
Medlem
spoilers avatar
Fler brådmogna barn.

"Hassan och Ramadan kom till Sverige runt månadsskiftet mars-april förra året. De placerades vid flyktingmottagningen i Rimbo, och sedan dess har de varit vänner. Om flyktvägar och flyktingskäl berättar de inget, de väntar på besked om sina ansökningar, och vill inte störa handläggningen av sina ärenden."

http://www.unt.se/heby/hebys-flyktin...s-1245064.aspx
Citera
2011-02-13, 17:33
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Trådar sammanfogade, OT raderat.

/Mod
Citera
2011-02-14, 08:30
Medlem
Citat:
-Många gånger har dessa ungdomar blivit förespeglade att Sverige är det förlovade landet. Kommer de bara hit regnar det guld, bilar och lägenheter över dem. Sedan upptäcker de att det inte fungerar så. Eller så måste vi förklara det för dem, säger Myrna Lopez.

Asyl industrin tjänar miljarder på den villfarelsen och Sverige hjälper gärna till så mycket man kan.

http://politisktinkorrekt.info/2011/...ensamkommande/
Senast redigerad av ascheberg 2011-02-14 kl. 08:32.
Citera
2011-02-14, 11:04
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Fascinerande att man redan efter tre månader kan uttala sig så svepande och generaliserande. Jag känner igen vissa saker sedan man var "ung och grön" i yrket, men med erfarenhet jag har nu så ser vissa av punkterna som lätt naiva.Sen är jag lite nyfiken över systemet med fickpengar - det måste vara något som ligger utöver den dagersättning man får från Migrationsverket, eftersom den summan går rakt in på ungdomens konto utan möjlighet för någon att göra avdrag.
Citera
2011-02-14, 12:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
"- Ovissheten om de får uppehållstillstånd eller inte är otroligt jobbig för dem. De är nervösa och nojiga. En pojke trodde på fullt allvar att poängsystemet vi använder för att motivera dem påverkar hans chanser att få uppehållstillstånd i Sverige."

Det är så här det borde fungera. Skötsamma får ökade chanser att få uppehållstillstånd jämfört med de som missköter sig. Men ack nej. Så fungerar det inte i Sverige. En skitstövel anses lika värdefull som världens hyggligaste person som sköter sig exemplariskt.

Citat:
"- Många gånger har dessa ungdomar blivit förespeglade att Sverige är det förlovade landet. Kommer de bara hit regnar det guld, bilar och lägenheter över dem. Sedan upptäcker de att det inte fungerar så. Eller så måste vi förklara det för dem, säger Myrna Lopez."

Man undrar hur mycket detta påverkar deras vilja att fly till Sverige egentligen. Kan det rentav vara så att detta är den största motivationsfaktorn till att göra den långa resan till Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in