Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-20, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Man kan ju hoppas att CAS satt sig in i tidslinjen över Bendiksens och Johaugs story. Hon ringer hem till Bendiksen på söndagen "stora öppna sår och väldigt ont, stor smärta". Bendiksen kommer ned 4 dagar senare, på torsdagkvällen, till Italien men träffar Johaug först till frukost dagen därpå. Trots "stora öppna sår och väldigt ont, stor smärta" går han inte och inhandlar läppsalva förrän dagen därpå.

DÅ har vi inte ens vidrört orimligheterna kring vad som fanns och inte fanns i läkarväskan, vad som fanns och inte fanns i kroniskaläppbesvärsJohaugs neccesär, varför inte Bendiksen hade med sig rätt medicin osv.

Edit: och varför Bendiksen gick till en drugstore och inte till något av de två apoteken i den lilla byn. I synnerhet som de riktiga apoteken hade "rätt" salva....

Precis!:-) Visst är det konstigt:-) Hur många punkter är vi uppe nu i denna historia där allt inte " kuggar ihop".. 40-50 punkter?? Det är väl bara brewingmob som försöker att lappa ihop detta till en sammanhängande, trovärdig historia.😀 PS: Även Heidi Weng hár samma typ av problem som Johaug men hon hade tydligen " glömt" sin hemma😁
Citera
2017-08-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det är ju du som kommer med påståendet att hon inte kunde äta och sova och att hennes tillstånd var akut.
Bevis på detta? En artikel i Expressen som motsäger ditt eget påstående.
Ridå.

Beviset är min skumpa-flaska jag sabrerar på tisdag då det framkommer att Johaug är fri att tävla under OS. Då ska jag skåla med dig och hoppas att du får höra mycket glädjeskrik och se högt uppdragna stringtrosor på henne i vinter.
Citera
2017-08-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Är det någon utanför det norska skidförbundet som kan verifiera händelseförloppet? Vad de säger är ju en partsinlaga som inte är ett piss värd.

Det är ju det den är. Ingen instans har ifrågasatt den.
Citera
2017-08-20, 21:03
Medlem
Discgears avatar
...
Citera
2017-08-20, 21:03
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag vill såklart att Johaug ska ha minst 24 månader straff. Men sett till vad som stämts av i förhören och lagts fram i överklagan så ser jag det dock svårt att det ska bli längre än 13 månader.
Citat:
Beviset är min skumpa-flaska jag sabrerar på tisdag då det framkommer att Johaug är fri att tävla under OS.
Varför ska du fira om domslutet går emot det du vill? Det är viktigare för dig att gissa rätt på fb och "överbevisa" mig och andra än att rättvisa skipas? Och du kallar mig psykopat?
Citera
2017-08-20, 21:04
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Det spelar ingen roll vad du, jag eller psykopaten DikT anser.
På sätt och vis ger jag dig rätt i detta, åtminstone när det gäller domen. Men, en idrottsman/kvinna lever till stor del på allmänhetens ikoniserande av han/henne/hen. I synnerhet Johaugs varumärke har varit starkt. Jag tillmäter åtminstone mina åsikter betydelse i trion du anger ovan. Och om det i någon mån påverkar allmänheten så är i vart fall något vunnit.

Citat:
Instanserna har köpt hennes historia och anser den trovärdig. Det enda det handlar om nu är som sagt om hon är utan ansvar när hon rådfrågade Bendiksen. Hur svårt kan det vara.
Om detta vet du absolut ingenting. Som jag skrev, vi kan hoppas att CAS tar sig an detta i ett vidare perspektiv än att bara rakt av accceptera grundstoryn. Att de intervjuade Johaug tyder på detta.
Citera
2017-08-20, 21:07
Medlem
Citat:
Varför ska du fira om domslutet går emot det du vill? Det är viktigare för dig att gissa rätt på fb och "överbevisa" mig och andra än att rättvisa skipas? Och du kallar mig psykopat?

Ja.
Citera
2017-08-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
På sätt och vis ger jag dig rätt i detta, åtminstone när det gäller domen. Men, en idrottsman/kvinna lever till stor del på allmänhetens ikoniserande av han/henne/hen. I synnerhet Johaugs varumärke har varit starkt. Jag tillmäter åtminstone mina åsikter betydelse i trion du anger ovan. Och om det i någon mån påverkar allmänheten så är i vart fall något vunnit.

Om detta vet du absolut ingenting. Som jag skrev, vi kan hoppas att CAS tar sig an detta i ett vidare perspektiv än att bara rakt av accceptera grundstoryn. Att de intervjuade Johaug tyder på detta.

Har du läst någonstans att de inte tror på henne?
Citera
2017-08-20, 21:15
Medlem
Citat:
Hur suger man utan att använda läpparna? Kan du lägga upp ett youtube-klipp och visa?

Kan man inte äta och sova så är läget akut. De behövde antibakteriell salva och den vanliga fanns inte, då överräckte apotekspersonalen trofodermin. Oavsett om han insåg vad han köpt eller ej så bör ju Johaug vara utan skuld när hon i sin tur försäkrat sig om att hon kan använda den.

Nu börjar du bli lite rolig, finns extremt många vägar att få i sig näring utan att behöva använda läppar, berätta istället varför det är en akut situation att ha ett munsår. Ska jag lägga upp ett youtube-klipp, erkänna vem jag är bara för att du inte har några argument? Tips: testa andas in med stängd mun och ett sugrör, är du inte missbildad räcker det som bevis på att man kan ta in näring trots en sprucken läpp. Tillför lite vatten i sugröret och se att du även kan tillföra det till din kropp om det nu är så besvärligt för dig att tillföra något utan anabola steroider, jag lovar, ni kan lösa det om ni är två (Johaug och Benediksen).

Sova? Finns väl godkända piller för det med? Om man behöver en antibakteriell salva tar man väl inte den okända salvan från Italien som det står "doping" på? Är den ens antibaktriell? Varför undersökte man den inte för antidopinglistan så som man sökte efter ett visst ämne isf? var detta livsviktigt?
Citera
2017-08-20, 21:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vad har CAS att göra med att det var korkat att skriva att hon inte kunde äta och sova och att det var "akut" samtidigt som hon tränade på elitnivå?

* edit eller så kanske du och "brew" har en helt annan innebörd av ordet "akut" än vad jag har. Uppenbarligen avser reglerna inte det ni avser med "akut" utan ett verkligt nödläge.

Det var väl ett sätt att försöka tolka CAS som vederbörande gjorde. Dra inte för långtgående slutsatser om ord och ords nyanser. Det handlar om hur CAS tolkar sakerna. Om någon säger att den tror att CAS kommer att tolka något som »akut« kanske det i sig inte är rätt ord, men det är ju en andrahandstolkning.
Citera
2017-08-20, 21:24
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Har du läst någonstans att de inte tror på henne?
Jag har läst att CAS intervjuade/förhörde Johaug och att hon var mycket nervös inför detta. Om CAS köpt ADNOs bedömning rakt av hade det ju varit fullständigt onödigt att träffa Johaug. Då hade CAS enbart haft att bedöma om det utmätta straffet var i linje med regelverket.

Däremot tror jag tyvärr precis som du, att straffet blir en parodi på det regelverk som är sagt ska gälla. Det är kanske detta du försöker säga med det senaste dygnets mundiarré? Tyvärr så exponerar dina raljerarande och osammanhängande inlägg inget annat än ett relativt grumligt intellekt.
Citera
2017-08-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Nu börjar du bli lite rolig, finns extremt många vägar att få i sig näring utan att behöva använda läppar, berätta istället varför det är en akut situation att ha ett munsår. Ska jag lägga upp ett youtube-klipp, erkänna vem jag är bara för att du inte har några argument? Tips: testa andas in med stängd mun och ett sugrör, är du inte missbildad räcker det som bevis på att man kan ta in näring trots en sprucken läpp. Tillför lite vatten i sugröret och se att du även kan tillföra det till din kropp om det nu är så besvärligt för dig att tillföra något utan anabola steroider, jag lovar, ni kan lösa det om ni är två (Johaug och Benediksen).

Sova? Finns väl godkända piller för det med? Om man behöver en antibakteriell salva tar man väl inte den okända salvan från Italien som det står "doping" på? Är den ens antibaktriell? Varför undersökte man den inte för antidopinglistan så som man sökte efter ett visst ämne isf? var detta livsviktigt?

Andas in maten? Ja om man vill ha in maten i luftrören och dö en plågsam död är det nog ett alternativ. Det kan du ju också visa, du som vet hur det ska gå till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in