Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Sedan kan det dock hända att man gosar lite med någon manlig kamrat (jag är också man) för att skoja till det lite
Jo, skojkramas kan man ju göra. Det är väl i storts ett det enda jag fixar också.
Citat:
Ursprungligen postat av paint
För alla andra blir jag stel som en pinne, häcken ut och lätt klappande på kramarens rygg med 3 fingrar och den andra armen hängande död längs sidan. Allt i ett fruktlöst försök att inte få kramaren att känna sig nobbad.
Det känns inte naturligt för någon av oss.
Häromdagen fann jag mig själv kramandes med en manlig bekant på en fest. Ni vet en sån där gangstakram, vänskapligt manlig. Kruxet var bara det att den varade alldeles för länge, jag satt ned, han stod upp och jag fick hans långa hår i munnen väl medveten om att denne man är känd för att inte tvätta skallen särskilt ofta. Resten av vårat samtal blev krystat eftersom jag var tvungen att spotta ut hundratals brutna hårtoppar en lång stund efteråt. Jag får stark ångest när jag tänker på hur det förmodligen såg ut. Jag har ingen böjnoja, men detta var för mycket...
Citat:
Ursprungligen postat av Brunsax
En del kramar med tjejkompisar och ex blir det dock. Du tror inte att det kan vara så att folk tycker om att kramas, att de tror att samhället och hela världen för den delen skulle må bättre av lite mer kramar.
Tjejkramarna är de allra värsta. Att ge någon gammal bekant som man inte sett på länge en kram skadar la inte, men när någon kvinnlig arbetskamrat som jag ser varje dag vill komma fram och klänga blir det bara för mycket.
Förmodligen är kramarna bra sådan synpunkt att man kommer närmare varandra som vänner, men jag känns inte naturligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
En mycket bra idé, han lär dock hamna utanför alla socialacirklar på så sätt
Där är jag ändå. Hur tror du annars att jag har tid att hänga på detta forum dagarna i ända?