• 1
  • 2
2009-02-08, 10:37
Medlem
Thunderwomans avatar
Jag fick hra hromdan av en killkompis, att vi kvinnor har betydligt strre chans att f ett ragg om vi lter bli att visa fr mycket av vr intelligens och allmnbildning. Han r helt vertygad om att de flesta mn tnder mer p en "dum blondin", som spelar lagom mentalt underlgsen och lter honom skta allt "viktigt". Att mns ego nda sedan apstadiet r skapta s att de vxer nr de fr visa sin manlighet p det sttet. Nr det gller sex, s r det ju vldigt olika. En del mn blir avtnda, andra tnder p alla cylindrar av en kaxig kvinna som kan ta fr sig. Borde det inte vara samma sak nr det gller mental kaxighet?

r majoriteten av mn s oskra i sitt ego s att de knner sig hotade nr jag visar att jag har bde en "traditionellt kvinnlig" utstrlning, och nd inte en dumb blond? Utan att fr den skull ironisera ver att jag ibland vet mer inom vissa omrden n mannen ifrga. Eller r det bara deras ouppfyllda frvntan att jag ska flja traditionella knsmnster som gr att det lser sig fr vissa av de sm liven?
Citera
2009-02-08, 10:42
Medlem
I ett potentiellt frhllande skulle jag ta kvinnan som utmanar mig p ett intellektuellt plan alla gnger ver dumma blondinen som inte har en egen sikt om ngonting : ) .. vad gller ONS, det r inte s petigt!
Citera
2009-02-08, 10:48
Medlem
FetFulElaks avatar
I gifterml r intellektuell kapacitet allt.. i sngen skall kvinnan vara dmjuk och tillfredstlla sin man. Finns inget vrre n kvinnorsom tror de r porrskdisar i sngen.. Som skriker och svankar och sger "knulla mig med dina stora KUK"... Och det dr r signifikant fr dumma blondiner.. Ergo: din vn har fel.

Men allvarligt? Hur svrt, verhuvudtaget, kan det vara fr en kvinna att f ragg om man bara vill knulla..? Gr ju 100 kta killar p varke kvinna som vill ha kuk?
Citera
2009-02-08, 10:50
Medlem
Nyppes avatar
Frgan man br stlla sig r vl snarare om man vill bli uppskattad fr att vara sig sjlv eller ngon annan. Jag anser att man aldrig ska frstlla sig fr att f till ett ligg eller liknande.

ven om jag ogillar att generalisera s finns det skert en hel del mn som anser sig vara jvligt manliga och drfr vill ha stereotypiskt verdrivet "kvinnliga" partners.
Citera
2009-02-08, 11:01
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
I gifterml r intellektuell kapacitet allt.. i sngen skall kvinnan vara dmjuk och tillfredstlla sin man. Finns inget vrre n kvinnorsom tror de r porrskdisar i sngen.. Som skriker och svankar och sger "knulla mig med dina stora KUK"... Och det dr r signifikant fr dumma blondiner.. Ergo: din vn har fel.

Men allvarligt? Hur svrt, verhuvudtaget, kan det vara fr en kvinna att f ragg om man bara vill knulla..? Gr ju 100 kta killar p varke kvinna som vill ha kuk?
Skulle aldrig falla mig in att gra mig till s fr ett halvpackat ragg... Han skulle f veta sin plats!

Och nej, det r inte svrt att f ett ons efter en utekvll. Oftast behver jag som tjej inte g hem ensam om det inte r just det jag har bestmt mig fr.
Citera
2009-02-08, 11:04
Medlem
Sillberts avatar
Bde "dum blondin" och "kaxig bitch" r ju avtndande. Finns inte alternativet "normal kvinna"?
Citera
2009-02-08, 11:09
Medlem
Det r vl som med allt annat, man fr vara lite mttfull. Att sitta och satsa p att vara "mentalt verlgsen" ngon i en hetsig debatt r inte srskilt sexigt. Jag knner bde mn och kvinnor som gr p det sttet.

Var dig sjlv, som ngon skrev. Allt annat blir pinsamt.
Citera
2009-02-08, 11:10
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Bde "dum blondin" och "kaxig bitch" r ju avtndande. Finns inte alternativet "normal kvinna"?
"Normal kvinna"? Har du inte lst min signatur...
Citera
2009-02-08, 11:18
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det r vl som med allt annat, man fr vara lite mttfull. Att sitta och satsa p att vara "mentalt verlgsen" ngon i en hetsig debatt r inte srskilt sexigt. Jag knner bde mn och kvinnor som gr p det sttet.

Var dig sjlv, som ngon skrev. Allt annat blir pinsamt.
Jag fattar ox att den "hetsig debatt" inte r srskilt upphetsande. Den sortens debatt brukar jag inte ha med potentiella lskare/ragg/ons om jag hittar p ett utestlle. Dr gller helt andra kriterier fr umgnget, t.ex. visa sin vnastre, men intellektuella, sida s att de ser att man kan f mig till en viss grns,men att jag har kontrollen ver situationen.

Jag r alltid mig sjlv, och hurdan jag r varierar beroende p tillfllet.
Citera
2009-02-08, 11:36
Medlem
krachons avatar
Sknt att hra...

...att du inte vet svaret men nd slnger in hintar som om du visste precis hur killar fungerar....

Joo!! du ska naturligtvis dlja ditt verlgsna intellekt, s fr du de killar som A. antingen inte frstr det, eller B. inte bryr sig.

Men ska du ragga p ngon utan att frstlla dig, s kan det ju vara s att du blottlgger dig sjlv...(hemska tanke).
Citera
2009-02-08, 11:41
Medlem
Battery6s avatar
Jag tnder inte p dumma blondiner, jag snarare avskyr dom. Speciellt d man mrker att dom spelar dummare n vad dom r, fy fan sger jag.
Citera
2009-02-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Jag tnder inte p dumma blondiner, jag snarare avskyr dom. Speciellt d man mrker att dom spelar dummare n vad dom r, fy fan sger jag.

Vad r vrst egentligen? Blondinen som r totalt urblst, eller den bitchiga tjejen som har lrt sig frn barnsben att man inte behver ha sakliga argument, eller anvnda logik. Det rcker med att ha en riktigt bitchig attityd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in