Citat:
Ursprungligen postat av
peatedsoul
Hehe... iofs...
Men har man som jag samlat på sig sånna löjliga mängder med god whisky så behöver man kanske inte oroa sig för att det tar slut i skåpen.
Nu dricker jag kanske inte för att supa skallen av mig oavsett vad jag dricker. Fyllan kommer som en oönskad bieffekt av whiskyn tycker jag. Eller ja, lite lullig är ju trevligt att vara, men inte drängfull. Att bli så full är bara orutinerat!
Den dagen, den sorgen // fattig student.
Tillbaks till ämnet. Jag språkades lite idag med en av SBs anställda rörande bäst baswhisky för drinkar och frågade vilken han tyckte var bäst. Jag sa att jag generellt haft svinbillig blended scotch hemma (typ Latitude) eller irländsk (typ Jamesons) i en karaff som i 10 fall av 10 blivit typ en sour eller annat och han blev helt ställd. "Vadå, du kan ju inte ha scotch i en drink?..".
Min fråga är alltså: Visst fan kan man ha billig scotch eller irländsk whisky i en drink? Jag vet att man kanske
bör ha annat, men så jävla konstigt är det väl ändå inte? Tycker inte det är så jävla stor skillnad på att ha en bourbon för 240 i drinkar eller en irländsk.
Jag pratar liksom inte om den drinken man gått och suktat efter i 24 dagar på att den utrotningshotade muskotnöten från Australien man köpt ska komma till en, så man kan blanda en "Old new Melbourne tripple sour". Jag pratar om drinken man vispar ihop lördag kväll 23-jävla-30 innan man slänger på You only live twice för tolfte gången och öppnar en påse jävla ostbågar eller skär upp en ölkorv från Garant. Det ska inte nödvändigtvis vara äckligt, men ni fattar. Är det så weird? Jag tycker inte det. Låt mig ha Latitude i den drinken din systembolagsfjant.
Bjudwhiskyn, helt enkelt.