Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-04-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willysplus
Som nybörjare inom whisky, vad ska man börja med först inom Agitator sortimentet? 😊

Jag vet inte, vilken som helst egentligen.
Eftersom jag har svårt för grainwhisky så skulle jag personligen hålla mig undan blended, men det säger jag helt utan att ha smakat den. En bra blend med högt maltinnehåll kan vara riktigt god, men det är rätt glest mellan dom nu för tiden.

Annars är det inga direkta tunga smakbomber så länge du inte går på de som är på fatstyrka.
Kastanj tycker jag är ganska elegant, samma gäller Singel Malt Rök som jag tyckte var väldigt välintegrerad och precis så man anade att den hade lite rökmalt i sig. Lönnsirapsfat är ganska smakrik och söt men på ett ganska trevligt sätt. Tycker alla är ganska lättdruckna. Är lite sugen att testa Argument Småfat, den tror jag kan vara ganska intressant.

Den bästa jag testat var Samuel Whisky no1 som släptes för ett tag sedan. Vi hade den i en blindprovning med betydligt dyrare, äldre och mer namnkunniga whisky och den stod upp otroligt bra även om man kunde plocka ut den pga av sin ungdomlighet. Där hade Samuel lyckats plocka ut ett ruskigt bra fat!

Ska bli riktigt spännande att se vart det landar för Agitator.
Jag hoppas för all del man inte går samma väg som High Coast och bara räknar pengar, släpper halvliters NAS-flaskor för 1500,- st! HC gör bra whisky, men man har ingenting som rättfärdigar deras prisbild ännu iaf.
Citera
2023-05-02, 19:40
Medlem
någon som har tips på en billig whisky/whiskey som funkar bra om man gillar att blanda med tex sprite?
Citera
2023-05-02, 19:42
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
någon som har tips på en billig whisky/whiskey som funkar bra om man gillar att blanda med tex sprite?

Lär dig att uppskatta en bra whisky/whiskey som den är istället, ger så mycket mer..
Citera
2023-05-04, 14:47
Medlem
Kan rekommendera Balcones Brimestone Whisky om man vill testa något nytt (finns hos Urban Drinks). Det är en 100% majs whisky från Texas (ej bourbon då bara majs) som påminner om en bourbon men med en tydlig rökighet som påminner mer om tjära/tjärpastill/tjärad fiskebod i solvärme än torv rök. De har nån speciell metod att röka whiskyn istället för råvaran. Värd att testa om man gillar det som är lite rökigt.
Citera
2023-05-11, 16:44
Medlem
Jag köpte denna till helgen, så man kan få chansen att jämföra billig mot dyrare variant
https://www.systembolaget.se/produkt...le-malt-36309/
Är dom bra? Dricker inte whisky
Citera
2023-05-11, 20:39
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
Jag köpte denna till helgen, så man kan få chansen att jämföra billig mot dyrare variant
https://www.systembolaget.se/produkt...le-malt-36309/
Är dom bra? Dricker inte whisky
Det är väl bara att testa om de är bra nu när du köpt dem? Bara du kan veta vad du gillar

Loch Lomond är enligt min mening en av de mer prisvärda av icke-rökig skotsk maltwhiskey. 18-åringen i det där paketet är väldigt rund och fin i smaken.
Citera
2023-05-21, 21:17
Medlem
Nån här som har testat Agitator single malt och vill dela med sig av sina upplevelser? 😊
Citera
2023-05-21, 21:27
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Nån här som har testat Agitator single malt och vill dela med sig av sina upplevelser? 😊
Hade en flaska för ett tag sen. Helt okej men inget som sticker ut. Minns inte några detaljer, tyvärr. Prisvärd, helt klart.
Citera
2023-05-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Hade en flaska för ett tag sen. Helt okej men inget som sticker ut. Minns inte några detaljer, tyvärr. Prisvärd, helt klart.
Okej men tack för svar 😊👍
Inte omöjligt att det blir en flaska inom snar framtid iaf, nyfiken 😊
Citera
2023-05-22, 23:16
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Kör på något billigt amerikanskt istället, alltså inte ÄKTA whiskey. Men billigare, coolare och samma alkoholmängd.
Tycker det funkar att dricka rakt ur flaskan. Får man inget svinn heller.
Citera
2023-05-23, 10:55
Medlem
Citat:

Agitator är helt klart en aktör att hålla ögonen på i framtiden. Har provat ett par av deras utgåvor och alla har varit väldigt bra om än ganska olika!
Dom experimenterar en hel del med sädesslag, destillering, fattyper, mm, så förvänta dig inte att allting skall hålla samma stil.
Att domäven har lite mer humana priser än vissa andra är inte heller så dumt.
Hoppas innerligt att det bara blir bättre framöver så vi inte får en ny Mackmyra eller High Coast!
Citera
2023-05-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Agitator är helt klart en aktör att hålla ögonen på i framtiden. Har provat ett par av deras utgåvor och alla har varit väldigt bra om än ganska olika!
Dom experimenterar en hel del med sädesslag, destillering, fattyper, mm, så förvänta dig inte att allting skall hålla samma stil.
Att domäven har lite mer humana priser än vissa andra är inte heller så dumt.
Hoppas innerligt att det bara blir bättre framöver så vi inte får en ny Mackmyra eller High Coast!

Onekligen verkar de spännande med tanke på hur de tar ut svängarna samt gör på sitt sätt.
Köper nog deras single malt nu vid löning😊
Vad menar du med de inte ska bli en ny Mackmyra eller High Coast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in