Citat:
Jag vet inte, vilken som helst egentligen.
Eftersom jag har svårt för grainwhisky så skulle jag personligen hålla mig undan blended, men det säger jag helt utan att ha smakat den. En bra blend med högt maltinnehåll kan vara riktigt god, men det är rätt glest mellan dom nu för tiden.
Annars är det inga direkta tunga smakbomber så länge du inte går på de som är på fatstyrka.
Kastanj tycker jag är ganska elegant, samma gäller Singel Malt Rök som jag tyckte var väldigt välintegrerad och precis så man anade att den hade lite rökmalt i sig. Lönnsirapsfat är ganska smakrik och söt men på ett ganska trevligt sätt. Tycker alla är ganska lättdruckna. Är lite sugen att testa Argument Småfat, den tror jag kan vara ganska intressant.
Den bästa jag testat var Samuel Whisky no1 som släptes för ett tag sedan. Vi hade den i en blindprovning med betydligt dyrare, äldre och mer namnkunniga whisky och den stod upp otroligt bra även om man kunde plocka ut den pga av sin ungdomlighet. Där hade Samuel lyckats plocka ut ett ruskigt bra fat!
Ska bli riktigt spännande att se vart det landar för Agitator.
Jag hoppas för all del man inte går samma väg som High Coast och bara räknar pengar, släpper halvliters NAS-flaskor för 1500,- st! HC gör bra whisky, men man har ingenting som rättfärdigar deras prisbild ännu iaf.