Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2003-10-10, 20:47
Medlem
Bitmasters avatar
Jag läste nånstans på forumet att det fanns en oanvänd tunnelbanelinje mellan Mörby C och Täby, men jag kan ej hitta den tråden igen, så jag skriver en ny.

Är det nån som vet hur man kommer ned där? vart är ingången/utgången?

Finns det något där nere? är det bara en tom tunnel, eller finns det spår, eller finns det strömskena, eller är det en tunnel med ojämnt golv? Bevakning? Bevakas tunneln? Jag vet att en del av den används som "tågparkering", och den borde vara övervakad, men resten då?
Citera
2003-10-10, 21:14
Medlem
Finns det verkligen en tunnel till Täby? Det tvivlar jag på.
Som du säger finns det en uppställningsplats efter Mörby C, men mer än så lär det ju inte vara.
Citera
2003-10-10, 21:28
Medlem
En gång i tiden fanns det planer på att lägga ner Roslagsbanan och ersätta den med en tunnelbanelinje ut till Täby, genom en förlängning av Mörbygrenen. Så skedde dock aldrig, utan tunnelbanan fick sluta i Mörby. Det är nog de planerna du har hört talas om. Den del av tunneln mot Täby som började byggas gjordes istället om till uppställningsplats för tåg på röda linjen. Det är rejält larmat där, och det rör sig folk där av och till under hela dygnet, så det är nog inte något vidare lämpligt ställe för stärkande promenader.
Citera
2003-10-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rötkål
Finns det verkligen en tunnel till Täby? Det tvivlar jag på.
Som du säger finns det en uppställningsplats efter Mörby C, men mer än så lär det ju inte vara.

detta diskuterades i en tråd som nu verkar vara borttagen... enligt vad någon skrev där så fortsätter tunneln en bra bit bort mot Roslags Näsby..
Citera
2003-10-13, 14:26
Medlem
precis,för ngra år sedan så ville det byggas ut en linje till täby men det röstades ner totalt eftersom det skulle komma mer "fientliga personer" och folk som skulle göra området osäkert.Det blev aldrig nånting,men mörby centrums uppställningsplats är nog något av det mest välbevakade ställen inom tunnelbanan tror jag.Kameraövervaknig flera typer av sensorer..höga larm tysta larm...Men avlopp och skit kanske det finns som förbinder..
Citera
2003-10-15, 11:22
Medlem
Det är rätt vällarmat där inne och sitter kameror i taket lite
här och var, bland annat vid nödutgången. Men jag har iaf
stått där i en halvtimme o kladdat utan att få problem så
det är inte hysteriskt.
Citera
2007-08-17, 19:26
Medlem
firres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cytech
detta diskuterades i en tråd som nu verkar vara borttagen... enligt vad någon skrev där så fortsätter tunneln en bra bit bort mot Roslags Näsby..
Bullshit. Har vart där nere. Uppst plats för tuben och den är ca 500m djup från stationen. ar där 1990. Nu är det larmat som fn....
Citera
2007-08-17, 22:11
Medlem
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=12566&highlight=m%F6rby

http://www.ss.se/forum/viewtopic.php...hlight=m%F6rby
Citera
2007-08-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drowned
precis,för ngra år sedan så ville det byggas ut en linje till täby men det röstades ner totalt eftersom det skulle komma mer "fientliga personer" och folk som skulle göra området osäkert.

Låter som Täby, inavel hela kommunen.
Citera
2007-08-17, 23:23
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtt1974
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php...hlight=m%F6rby

Vill se bilder!
Citera
2007-11-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Jag läste nånstans på forumet att det fanns en oanvänd tunnelbanelinje mellan Mörby C och Täby, men jag kan ej hitta den tråden igen, så jag skriver en ny.

Är det nån som vet hur man kommer ned där? vart är ingången/utgången?

Finns det något där nere? är det bara en tom tunnel, eller finns det spår, eller finns det strömskena, eller är det en tunnel med ojämnt golv? Bevakning? Bevakas tunneln? Jag vet att en del av den används som "tågparkering", och den borde vara övervakad, men resten då?
Det finns en linje mellan Mörby och Täby c (oöppnad)
hört rykten om en ingång som ska finnas vid galopp fältet
Citera
2007-11-21, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av By_the_way
Det finns en linje mellan Mörby och Täby c (oöppnad)
hört rykten om en ingång som ska finnas vid galopp fältet

Precis som Egil sade, kan göra en citering för eder bekvämlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Egil
En gång i tiden fanns det planer på att lägga ner Roslagsbanan och ersätta den med en tunnelbanelinje ut till Täby, genom en förlängning av Mörbygrenen. Så skedde dock aldrig, utan tunnelbanan fick sluta i Mörby. Det är nog de planerna du har hört talas om. Den del av tunneln mot Täby som började byggas gjordes istället om till uppställningsplats för tåg på röda linjen. Det är rejält larmat där, och det rör sig folk där av och till under hela dygnet, så det är nog inte något vidare lämpligt ställe för stärkande promenader.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in