Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-14, 18:30
Medlem
rapans avatar
Nu mste vi reda ut det hr. Och rtta mig grna om jag har fel.
Men varfr r det alltid okej att lyssna p Bruce Springsteen? Han gr liksom hem i alla klasser, alla ldrar, mnniskor som inte r s lngt kommen gllande musik, och musikjournalister. Ingen verkar komma med ngon direkt kritik riktad mot honom? klart han fr kritik, men han ses ju som "the boss" Intesant?
Citera
2009-04-14, 18:33
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Jag tycker att han r grymt verskattad...
Citera
2009-04-14, 18:53
Medlem
whosgotthecracks avatar
jag tycker ocks han r otroligt verskattad. Personligen s tycker jag att de flesta av hans ltar lter ganska s likadant.
Men jag har inget emot han, sg honom live frra ret.
Citera
2009-04-14, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rapan
Men varfr r det alltid okej att lyssna p Bruce Springsteen? Han gr liksom hem i alla klasser, alla ldrar, mnniskor som inte r s lngt kommen gllande musik, och musikjournalister. Ingen verkar komma med ngon direkt kritik riktad mot honom? klart han fr kritik, men han ses ju som "the boss" Intesant?

Sjlvklart gr han inte till alla ldrar och mnniskor, finns skert mnga p flashback som inte gillar honom och mnga unga.

Jag tycker har mnga bra ltar och det r kul att se han Live.

kan hlla med honom med att han r lite verskattat, men han r ju nd grym.

EDIT: Sen har han inte vad jag vet ngra skandaler och han r politiskt engagerad. Han r "good" liksom. antar att folk ser upp till honom.
Citera
2009-04-14, 18:58
Medlem
elimicmats avatar
Jag kr ocks p grymt verskattad. Beror visserligen p att jag har svrt fr hans munspels-musik som r ibland, samt att sen 2000-talet lter det som han fr en rejl elchock innan han gr ut och spelar en konsert fr att kunna klara av att verhuvudtaget kunna f fram dom hesa vsande segdragna ljud han har fr sig nu.

Nja stter bst datum p honom 1984-1995, vilket kommer f alla B.S fantaster hr att rasa. Men dom ltar han har som r bra r dock frbannat jvla bra, som bl.a:

Dancing in the dark
Streets of Philadelphia
Murder Inc.....

....samt ngra till...
Citera
2009-04-14, 18:59
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapan
S fort ngot fr epitetet "klassisker" s kar acceptansnivn i samhllet markant. Vanligt fenomen inom kulturen.
Citera
2009-04-14, 20:05
Medlem
Jag har aldrig frsttt hans storhet heller. Ltar som "Born in the U.S.A" och "Born to Run" r otroligt monotona, textfattiga och intetsgande. Hans nyare tilltalar mig inte heller. Tipsa grna om ldre grejor, d jag r idel ra om han faktiskt gjort ngonting vettigt.
Citera
2009-04-14, 20:13
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Tipsa grna om ldre grejor, d jag r idel ra om han faktiskt gjort ngonting vettigt.
Spirit in the night gillar jag http://www.youtube.com/watch?v=w3quyLpUuhk
Annars r det mesta jag hrt med honom rtt intetsgande, lter likadant det mesta. Ingenting som hetsar upp men heller inget man mste hlla fr ronen fr.
Citera
2009-04-14, 20:38
Medlem
Cryxs avatar
The River r vl den enda som gr att lyssna p. Dock gillar jag hans nya ltar Working on a Dream och The Wrestler r skn. Sen tar det slut fr min del, trots att jag gillar snt dr country/rock-stuk.
Citera
2009-04-14, 20:41
Medlem
4thtimearounds avatar
Atlantic City r grym, dock fredrar jag The Bands cover.
Citera
2009-04-14, 21:52
Medlem
Schnauzers avatar
Han r kass!
Citera
2009-04-14, 22:18
Medlem
rapans avatar
Jag vgar dra slutsatsen att majoriteten av er som yttrat er rrande Springsteen tycker han r bra vilket bevisar att min tes r korrekt och drmed fortfarande ett mysterium.

Fel av mig, vad jag menar r att det r f av er som verkligen ogillar honom, som exempelvis med kent som jag tvivlar stark p att det r ngon av er i vuxen diggar? d blir jag verkligen mrkrdd.
Senast redigerad av rapan 2009-04-14 kl. 22:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in