Citat:
Ursprungligen postat av
51Ersa
Betyg från universitetet?
På SU lämnade man alltså bara ut denna inskrivningsuppgift vid detta tillfälle. De sa inte att detta var allt om Bosse i deras gömmor. Men om jag minns rätt ville de ha mer info om Bosse från mig för att underlätta deras letande i sina arkiv, eller nåt sånt. Jag nöjde mig med inskrivningen denna gång.
Jag vet inte om någon annan senare har fått besked om att han inte tog några betyg? Om inte så har vi här en viktig uppgift att ta itu med 2015!
Har du något minne av vad det var för info dom ville ha av dig för att söka vidare ?
I övrigt har det intensiva skrivandet under de senaste dagarna knappast reulterat i något nytt förutom den i och för sig intressanta informationen om kusinen. Den grälsjuke skriver massa inlägg med plattityder och självklarheter på sitt styltiga språk, flera riktar meningslös kritik mot Haglind etc. Dock har bilden att Bosse hade lite kontakt med släkten kanske stärkts.
Jag har ställt frågan ett flertal gånger till agentromantikerna, dock aldrig fått något svar, så därför kanske någon av dessa kan ta sig tid så här i slutet på året och förtydliga på vilket sätt ett eventuellt agentande från Bosse skulle förklara försvinnadet ?
Vi har haft skribenter som hävdat att svensk säkerhetstjänst mördade Bosse, dock utan att närmare förklara varför. Hoxha hävdade att CIA plockade ut Bosse och lät honom börja ett nytt liv någonstans i världen, dock oklart varför. Andra har hävdat att Bosse försvann för att hindra en internationell jätteskandal av sällan skådat slag, oklart bara hur och varför en sådan skandal skulle uppstå.
Det jag har problem med med agentteorin är bl.a att den överhuvudtaget inte förklarar varför Bosse försvann. En agent kan förolyckas, ta livet av sig, bli mördad eller frivilligt försvinna.
Agenromantikerna ger intryck av att koppla Bosses eventuella agenteri till att han också utsattes för våld pga av sin verksanmhet. Så det vore intressant att få ta del av hur ni resonerar där.