Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
I det hela, är det inte ganska lustigt att Direktören valde att inte köpa Norra skiftet när Bulvanen först försökte sälja det till honom?

Ajaj här blev inga kontanter till exekutiva villan i Brissund inte.

Direktörn förklara att endast södra skiftet var av intresse för honom. Och ev mellan skiftena.

Och sim sallabim var det Södra Skiftet kort därefter plötsligt till salu. Och senare även några av tomterna i mellersta skiftet, allt via Bulvanens kreativa falskkontrakt.

Och stora villan i Brissund kunde därefter ropas in och betalas kontant.

Märkligt har inte hört något från Hjördis i alla intervjuerna med henne vart deras kontantinsats på 1.2 m (vart det väll) till Brissund kom ifrån..

Men den enes bröd den andres död.

Frågan är om hon löste ur Bulvanen ur kåken sen jag antar det. Det där vet vi egentligen inget om men det är risk att hon till viss del har levt på Sven sjögrens pengar instoppade i villan om hon nu inte betalt ut 100% av värdet till Bulvanen då. I Det fallet har han levt vidare på pengarna.
Jag har förvånats över att han Bulvanen kunde släppa villan till henne men det visade ju sig senare i kalla fall podden att han fått stryk av fransmannen och inte vågade annat än att lämna stället.
Citera
2022-10-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordstrem
Frågan är om hon löste ur Bulvanen ur kåken sen jag antar det. Det där vet vi egentligen inget om men det är risk att hon till viss del har levt på Sven sjögrens pengar instoppade i villan om hon nu inte betalt ut 100% av värdet till Bulvanen då. I Det fallet har han levt vidare på pengarna.
Jag har förvånats över att han Bulvanen kunde släppa villan till henne men det visade ju sig senare i kalla fall podden att han fått stryk av fransmannen och inte vågade annat än att lämna stället.
Menar du att han mördar SS för att få villan och sen ger bort den för fransmannen. 🤔
Citera
2022-10-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Menar du att han mördar SS för att få villan och sen ger bort den för fransmannen. 🤔

Ger och ger... han fick skallen krossad med ett baseballträ!

Jag vill minnas att han blivit tvungen att skriva över hela ägandet på Hjördis pga att kronofogden var honom i hasorna.
Citera
2022-10-09, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordstrem

Ja vilka lirare! Han försökte väl undkomma kronis och skrev över hela villan på henne. Vet de tog Norra skiftet vid tillfälle och föga förvånande köpte Direktör Mink det.

Någon som vet om detta är den slagfärdige fransosen, Yv*s D*latte? Driver tydligen något hälsotillskottsföretag i Finland ”Biolatte”.

https://gofile.io/d/aFGG9I
Senast redigerad av viperstyle 2022-10-09 kl. 01:44.
Citera
2022-10-09, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Ger och ger... han fick skallen krossad med ett baseballträ!

Jag vill minnas att han blivit tvungen att skriva över hela ägandet på Hjördis pga att kronofogden var honom i hasorna.
Varför sitter då hon och hennes dotter och gråter över lite möbler i dokumentären.
Patetiskt och ett pålitlig vittne som är nyckeln till förgitningsteorin verkar det som om man läser här.
Citera
2022-10-09, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad är det som folk "hittar på"?

Jag är säker på att farfar Nils om bulvanen blivit överbevisad och dömd för mordet på SS skulle fortsatt att älskat sin son.
Nils skulle varit väldigt arg och skämts å ena sidan, å andra sidan skulle han ursäktat och försvarat sin son med bortförklaringar.
Det är så föräldraskap och kärlek fungerar.
Är det en generalisering ?.
Citera
2022-10-09, 10:27
Medlem
Citat:
Varför sitter då hon och hennes dotter och gråter över lite möbler i dokumentären.
Patetiskt och ett pålitlig vittne som är nyckeln till förgitningsteorin verkar det som om man läser här.

Det är nog inte sakerna i sig hon gråter över utan livstraumat och dåligt samvete över sina barn som kommer över.
Nu var väl dottern från tidigare förhållande 8 år vid uppbrottet från B (deras son 2 år) och har gått igenom en hel del våld i nära relation över åren. Vi pratar om psykisk och fysisk våld som barn är vittne till, hot om att gå och dränka barn, upprepad hustrumisshandel, vandaliserade boendemiljöer, utslängda ur sitt hem, vapen, slagsmål etc.

Hjördis är inte stabil person och har förmodligen aldrig varit det. Att de träder fram och pratar är väldigt starkt och en del av läkningsprocessen.

Att Bulvanen höll sig borta från huset och familjen var väl för att Yves sen gifte sig med Hjördis lillasyster kan man tänka.
Senast redigerad av viperstyle 2022-10-09 kl. 10:42.
Citera
2022-10-09, 12:03
Medlem
Citat:
Är det en generalisering ?.
Att du påstår att folk "hittar på" är en grov generalisering.
Citera
2022-10-09, 12:46
Medlem
Citat:
Det är nog inte sakerna i sig hon gråter över utan livstraumat och dåligt samvete över sina barn som kommer över.
Nu var väl dottern från tidigare förhållande 8 år vid uppbrottet från B (deras son 2 år) och har gått igenom en hel del våld i nära relation över åren. Vi pratar om psykisk och fysisk våld som barn är vittne till, hot om att gå och dränka barn, upprepad hustrumisshandel, vandaliserade boendemiljöer, utslängda ur sitt hem, vapen, slagsmål etc.

Hjördis är inte stabil person och har förmodligen aldrig varit det. Att de träder fram och pratar är väldigt starkt och en del av läkningsprocessen.

Att Bulvanen höll sig borta från huset och familjen var väl för att Yves sen gifte sig med Hjördis lillasyster kan man tänka.
Vem är deras son?. Vad heter han.
Citera
2022-10-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Att du påstår att folk "hittar på" är en grov generalisering.
Och att bulvanen är en mördare
Citera
2022-10-09, 12:49
Medlem
Citat:

You wish.
Citera
2022-10-09, 12:56
Medlem
Citat:
Vem är deras son?. Vad heter han.

Jag vet inte men det är din kusin!

Vet inte du??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera