Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-21, 02:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ture-Torped
Det blir ännu mer intressant när man gräver lite i fup:en. Enligt Cissi befinner hon sig i chock och det är därför hon fnittrar fram att hon legat med Virtanen till sin kompis. Men så berättar hon själv i förhör:

CW: Det finns eh... nej, det är ju efterspelet då med de här smsen
FL: Mm.
CW: Och att jag absolut är ärlig med att jag har svarat på en del och säkerligen kan ha uppfattats som flörtig eller liknande, men eh... det finns ju ingen logik i det här.

Så hon skickar alltså flörtiga svar på Virtanens SMS och det senaste skickas 2 år efter händelsen. Så min fråga är nu, hur jävla länge befann hon sig i chock? Var hon chockad i 2 år?

Sen inser man att Bard faktiskt har haft rätt, det är en kompis(Hanna Fridén) som får henne att inse(eller övertalar henne) att hon blivit våldtagen:

”Och i samma veva slutet på 07, början på 08 så lärde jag känna en tjej som hette Hanna Friden som är (ohörbart), som då hade en väldigt stor blogg och ja... feminist och så här. , , bra, bra tjej liksom.”...
”Så hon berättade om mycket sådana här(äldre mediamän), han är svinig, och honom ska du akta dig för... och så kom hon inpå Fredrik (ohörbart). Och jag berättade min historia kring honom. Och då var det så här att ja, jag gick med honom hem, det kändes. , . inget bra, jag har de här minnesbilderna har kommit nu, han har skickat väldigt mycket äckliga sms, jag, vet inte vad det här är... jag har ändå svarat på smsen... jag, vad är det liksom? Och då fick ju hon mig att förstå att, hon frågade såhär, Ville du någonsin ligga med honom? Nej. Ja, men då förstår du väl att du har blivit våldtagen Cicci?”

Lägligt nog har hon precis börjat få minnesbilder från kvällen, vilka enligt hennes egna förhör är oerhört fragmentariska och kommit en lång tid efter händelsen. Vilket är inte bara ett märkligt sammanträffande utan risken är dessutom stor att det kan vara s.k. falska minnen. Inte minst om man påverkas av andra.

Den som ger redigast intryck i fup:en är faktiskt Cissis kompis(de var nära kompisar när händelsen inträffat men umgås inte speciellt mycket när väl förhöret äger rum). Cissi besökte henne direkt efter att hon varit hos Virtanen. Hon säger:

”De hade varit på krogen. Hon hade följt med honom hem på någon efterfest. lag tror bara det var de två men det vet jag inte. Men hon hade följt med honom. Sedan vet jag inte exakt, hon berättade om själva sexet och det var inte ovanligt mellan oss. Jag minns hon berättade att han var ganska äcklig -men jag vet inte riktigt vad det innebar. Hon sade inte några detaljer. Men detta gäller mot natten/morgonen då de haft någon sexaktivitet. Men sedan på morgonen vaknade hon av att han sticker in sin kuk i hennes mun. Det var inte hon beredd på alls. Jag vet inte om jag fick höra något mer om det. Jag fick själv uppfattningen om att situationen var känslig och fel. Men hon berättade det aldrig som hon utsatts för ett övergrepp.”

Vad som egentligen hände vet ju bara Cissi och Virtanen(om ens de vet, båda har väldigt oklara minnesbilder i förhören) men min högst personliga åsikt är att jag tror det är så nära sanningen vi kan komma. Att sticka in sin kuk i någons mun som inte är beredd är ju om inte brottsligt iaf moraliskt förkastligt. Jag tror att det är denna känsla av att något inte var helt ok som följt med Cissi. Sen har Cissi gradvis förändrat historien(kolla Emmaslemma tidigare inlägg) till att sluta med att Virtanen drogade och våldtog henne. Jag tror säkert hon motiverar uthängningen för sig själv med händelsen(och en del äckliga sms) samt att han varit äcklig mot andra. Ändamålet helgar medlen! Sen får man ju dessutom stå i rampljuset med en hjältegloria...

Tack, du skriver mycket bra.

Man kan dessutom fråga sig vem är är mest störd av CW och HF, att den fd alkoholisten CW verkar vara en extremt lättpåverkad person framgår med oanad tydlighet, hon känns svag som människa och väldigt manipulerbar, kanske är detta ett symptom på en begynnande psykisk sjukdom?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2018-07-21 kl. 02:58.
Citera
2018-07-27, 23:13
Medlem
6ix9iines avatar
Är du säker på att du heter Cissi? Jag menar en stark kvinna med rött hår, kanske du heter Pippi?
Citera
2018-09-20, 18:36
Åtal för grovt förtal kommer antagligen i slutet på nästa vecka
Hon har iaf råd med böterna nu... eller hennes man åtminstone
https://www.expressen.se/nyheter/cis...-grovt-fortal/
Citera
2018-09-21, 01:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar

Varför ska en man betala för hennes snedsteg?

En helt annan man och journalist har redan fått betala för hennes helt obevisade skitsnack.
Citera
2018-09-21, 04:58
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför ska en man betala för hennes snedsteg?

En helt annan man och journalist har redan fått betala för hennes helt obevisade skitsnack.

Mongo. Hon har kass inkomst och hennes man är förmögen. Fast hon kanske kommer att ha fräckheten att crowdsourca pengar till skadeståndet ändå.
Citera
2018-09-21, 07:10
Medlem
Lugalzagesis avatar
Citat:
Det var intressant. Mediastormen som kommer om hon blir fälld lär inte vara nådig.
Citera
2018-09-21, 09:09
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi
Det var intressant. Mediastormen som kommer om hon blir fälld lär inte vara nådig.

Jag är inte så säker på det, medierna har blivit brända och är väldigt försiktiga just nu med allt som har beröringspunkter till Metoo.

Och sedan skriver Karin Olsson i Expressen:
Citat:
Det gick förstås inte att behålla Fredrik Virtanen som feministisk krönikor på Aftonbladets ledarsida, men det var synd att han inte fortsatte höras på någon annan plats i detta stora mediehus.
Virtanen är snart tillbaka i någon ny roll.
Citera
2018-09-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Jag är inte så säker på det, medierna har blivit brända och är väldigt försiktiga just nu med allt som har beröringspunkter till Metoo.

Och sedan skriver Karin Olsson i Expressen:

Virtanen är snart tillbaka i någon ny roll.

Det kan vara att den goda sidan även måste väcka upp de döda. Det börjar bli tunt i leden nu.
Citera
2018-09-21, 09:33
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Det verkar som den moderna häxjakten MeToo blev mindre lyckad till slut. Wallin är bara en i mängden av arga unga kvinnor som såg chansen till ett tjuvnyp på mansgrisarna. Det blir svårt för henne att anmäla fler våldtäkter nu när hon fastnat med fittluddet i brevlådan. Fast det var kanske värt besväret; Virtanen har ju fått lida åtskilligt oavsett utgång av ett förtalsmål.
Citera
2018-09-21, 10:54
Medlem
Det enda vi ser är att Virtanen utnyttjar den lagstiftning som kan åtala ett brottsoffer om den gärning hon blivit utsatt för inte kan styrkas med bevis. En sak som är allt för vanligt i sexualmål. Cissi har varit modig och inte anpassat sig till den lagstiftning där Virtanen sökt skydd.

Val av advokaten Wadstedt säger mycket om vad Virtanen är för filur. "Hilda" och "Ruben" kommer se till att Cissi döms. Tur att det inte drabbar en fattig flicka!

Vi vet alla att Virtanen inte är ett offer för annat än sig egen tölpighet och dåliga omdöme. Det är ingen vanlig familjefar som blev förtalad, om det har betydelse för trovärdigheten.

När Ojsan Cantwell kom tillbaka till Aftonbladet kan vem som helst fatta att han varit på torken. Det framgår också av han senaste krönikor att han nyktrat till. Den klådan Virtanen lider av går inte att bota.
Citera
2018-09-21, 11:03
Medlem
Som jag ser det är det intressant om Virre har blivit frikänd och C W blir fälld. Hur ska vi då se på konsekvenserna som Virre trots allt fått utstå. Jag misstänker att det bara är dom två som vet sanningen? Vi andra kan bara spekulera?
Citera
2018-09-21, 13:04
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det verkar som den moderna häxjakten MeToo blev mindre lyckad till slut. Wallin är bara en i mängden av arga unga kvinnor som såg chansen till ett tjuvnyp på mansgrisarna. Det blir svårt för henne att anmäla fler våldtäkter nu när hon fastnat med fittluddet i brevlådan. Fast det var kanske värt besväret; Virtanen har ju fått lida åtskilligt oavsett utgång av ett förtalsmål.

Ja, skulle hon bli fälld för förtal, så har det ju ingen som helst betydelse i skuldfrågan (om Virtanen begått våldtäkt eller ej) då man även kan fällas för förtal om det man säger är sant..

Så Virtanens heder blir ju inte återupprättad om hon blir fälld, så det är väl bara en form av hämnd från Virtanens sida...

Edit, ser nu att jag uttryckt mig lite klumpigt, då min text antyder att Virtanen hade vågon form av heder tidigare ...
Senast redigerad av Enydrion 2018-09-21 kl. 13:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in