Flashback bygger pepparkakshus!
Idag, 06:01
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Om ni var rättsläkare och gjorde ett jobb vid sidan av, på en helg. skulle ni använda jobbets system för att dumpa resterna eller Skulle ni lägga resterna i säckar och lägga under en bro?

Eller skickades avfallet till det externa krematoriet direkt efter obduktion, så att extrajobb inte var möjliga?
Citera
Idag, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costa-mop
Jag vet inte om anhöriga per automatik får tillgång till en avliden släktings journaler hos socialtjänsten. I dagsläget får anhöriga ta del av sina döda släktingars medicinska journaler, men med vissa förbehåll.

Det kanske är troligast att Catrines journaler kommer från polisen, vilket som sagt är anmärkningsvärt.

Catrine och rättvisan kan inte ha haft en redaktör med någon form av yrkesheder. Förutom att Olsson citerar sekretessbelagda uppgifter lyckas hon även felcitera Mariannes S:s dagbok.

Den ursprungliga texten är skriven som man kan förvänta sig, med slanguttryck och stavfel. I Olssons version är den "tvättad", stavfelen rättade och slanget har översatts till formellt språk. Resultatet blir rent bisarrt, där pundaren Marianne S påstås ha nedtecknat den fullt naturliga meningen: "Tog en spruta heroin."

För övrigt, vilken heroinist skriver i en dagbok att hon tagit en sil + fisksymbol 🤓?

Ingen i hela världen.
Citera
Idag, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Ja Palme låg med Catrin, vilket ju är åt helsike, så säpo mördade Catrin, så skiten inte skulle läcka ut, sen mördade Catrins portugisiske pojkvän Palme i ren o skär hämnd! så nu har jag löst 2 mordgåtor på en gång!

Lisbeth ska väl ha skrikit något på utländska enligt vittnet i gränden..
Citera
Idag, 07:35
Medlem
costa-mops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Om det verkligen stämmer är det synnerligen anmärkningsvärt att Vinof förbisågs i utredningen 1999, såvida inte GW en helt annan bild av honom. Å andra sidan känns Vinof som en mytoman. Men det skulle ju lätt kunna gå att kontrollera genom att fråga GW.
Förmodligen ansåg sig Vinof känna en hel del människor...

Ett rimligt scenario kunde vara att V och GW stötte ihop med varann på Café Opera eller dylikt. GW insåg nog inte Vinofs roll i da Costa-fallet, men visst studsar man till. Vinof menar ju i förhöret att GW på något sätt ska gå i god för honom.

Att man inte hörde Vinof på nytt 1999 är en oerhörd fadäs och det är snudd på oförklarligt att han återigen lyckades falla mellan stolarna.
Citera
Idag, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfloden
Jag har tänkt på det också. Det är inte konstigt att det fanns torskar som fick känslor för Catrine för när hon såg bra ut så såg hon verkligen oerhört bra ut. Fantastiska drag. Nu har jag aldrig sett henne i rörelse men jag kan verkligen tänka mig att hon kunde röra sig graciöst och kvinnligt också, och använda sitt blickspråk, sin utstrålning m.m.

De flesta män runt henne tyckte nog att hon var het som ett grillgaller, innan drogerna förstörde henne. Ja hon var jättesnygg och hade ett charmigt, busigt leende och var rolig att umgås med, har jag förstått. Hade hon inte knarkat, hade hon varit en populär brud med flyt i livet.

Att hon kunde linda män runt lillfingret, råder det ingen tvekan om. Addera en skopa kvinnlig sårbarhet, en skvätt tårar och akut hjälpbehov, så kom snubbarna rusande....

Att vi kom in på det här, är inte så konstigt, eftersom da Costas "looks" blev en del av dramaturgin på åttiotalet.

Det är väldigt snaskigt alltihop. Osmakligt.

Hade BO var en skallig, överviktig man i medelåldern, hade en del av det mediala spinnet försvunnit.

En sådan person hade inte blivit ikonisk som da Costa.

Det är också symtomatisk att den mest kända bilden av da Costa INTE visar den mindre attraktiva person som avled på sommaren 1984.

Man får förmoda att det fanns bättre bilder att använda...

Da Costa måste ju ha fotats mellan 1982 och 1984...

Om inte annat av anhöriga.
Senast redigerad av Eremona2.0 Idag kl. 09:37.
Citera
Idag, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
För övrigt, vilken heroinist skriver i en dagbok att hon tagit en sil + fisksymbol 🤓?

Ingen i hela världen.
Sil= sill ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in