Citat:
Ursprungligen postat av
U22
Vann ett bud på Tradera för 2 veckor sen, en vara jag verkligen vill ha, betalade samma dag, säljaren fick pengarna dagen efter och sa att han skulle skicka samma dag.
En vecka senare hör jag av mig och frågar varför jag inte har fått varan, säljaren skyller på att han haft "fullt upp", men lovade att han skulle skicka den dagen efter.
Ännu en vecka går och jag skriver igen och frågar vart skiten är nånstans. Han skyller på att han varit sjuk. Jag svarar och säger att jag är på gränsen att anmäla detta, för efter 2 veckor bör han ha haft tid att skicka den NÅN gång.
Inget svar sen dess. Vad kan jag göra om det visar sig vara bedrägeri? Säljaren hade bara positiva recensioner men inget hindrar honom från att börja luras förr eller senare...
Ska jag skriva till Tradera om jag inte får varan? Kommer jag få pengarna tillbaka i så fall? Mvh
anmäl honom, att han har fullt upp skiter du fullständigt i, knappast en ursäkt. Vad har du köpt ens och hur mycket ? tror 2 veckor är rätt så länge vänta på att nån ska bemöda sig att skicka iväg nåt han sålt... såna muppar ska inte få sälja på tradera.
så 2 veckor och inte skickat varan sorry han är inte seriös för fem öre. anmäl han idag om han inte skickar iväg varan och ger dig ett kolli id som bevis.