2009-12-16, 01:03
Medlem
har försökt läsa igenom tråden nu men hittar ingen förklaring på ruset..
Så...
Kan någon vänlig skäl förklara hur ruset är?
Är det tex. likt tjack med lite meph inslag som jag fått för mej?
Eller rent av som meph fast ennu mer speedighet om de nu går.?

MVH
Citera
2009-12-16, 04:44
Bannlyst
Flour på 4-positionen blockerar nedbrytningen

Citat:
Ursprungligen postat av ExCowboy
Det är verkligen fascinerande hur stor skillnad i effekt det blir av små förändringar på molekylerna. Även om det är lite off topic så kanske du kan förklara lite nämare vad det beror på? Är det lipofiliteten (som ju är avgörande för passagen genom blod-/hjärn barriären vad jag förstår) som är lätt att förändra mycket? Eller är skillnaderna resultat av "laddningsförskjutning" över molekylen? Eftersom exempelvis 4-fluorosubstituerat amfetamin har ungefär samma subjektiva effekt som amfetamin med intakta väteatomer så borde ju inte skillnaden ligga främst i hur bra det passar elektrokemiskt på receptorerna? Enlighten me!

Metabolismen av molekylen påverkas dramatiskt av att atomer tillsätts, som du kanske redan visste. I fallet amfetamin och metamfetamin misstänkte jag innan jag hade kunskap, då jag testat MA en enda gång, att MA bryts ner till A för att sedan brytas ned vidare. Det stämde fullständigt.

Metamfetamin metaboliseras via N-demetylisering, liksom MDMA (MDA bildas men begränsat). MA förlorar sin metylgrupp, varefter det bryts ner delvis till A och delvis utsöndras direkt i urinen. Metabolismen för A sker i huvudsak via para-hydroxylering. Där kommer vi till para-positionen: En atom eller grupp på 4 fördröjer metabolismen... Särskilt om det inte är en väteatom längst ut, då det är väte som börjar brytas ned i fallet med A.

Det har spekulerats om att 4-FA genomgår kroppen utan att metaboliseras över huvud taget. Vad vi vet är att MDMA enligt forskare vid höga doser delvis passerar kroppen utan att metaboliseras alls... Fluor är det mest elektronegativa grundämnet, och blockerar metabolismen från 4.

Molekylens konstitution med grundämnen positionerade vart utgör potentialen mikromolart för om den kan binda till en receptor eller regulatorisk domän, bland annat. En så liten skillnad som en annan isomer av samma molekyl utgör skillnaden mellan vilka receptorer som i första hand stimuleras.
Citera
2009-12-16, 12:45
Medlem
falecs avatar
Skulle ni som fått kunna beskriva pulvret? Alltså rent fysiskt, struktur, färg etc
Citera
2009-12-16, 12:50
Medlem
bluetech123s avatar
Mitt kom idag. För er som undrar ser det ut såhär.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/4-FMA%202.JPG
Citera
2009-12-16, 13:38
Medlem
Proteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
Mitt kom idag. För er som undrar ser det ut såhär.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/4-FMA%202.JPG

Testa det så jag vet vad jag har att vänta på lördag, är du bussig .
Citera
2009-12-16, 14:52
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protege
Testa det så jag vet vad jag har att vänta på lördag, är du bussig .
Vi håller på att testa nu. Vi har fått i oss några hundra milligram oralt och snortat lite smålinor hit och dit. Fyfan vad det gör ont i näsan! Men ändå lite skoj! Vi har kommit upp väldigt mjukt. Skönt som fan just nu.
Citera
2009-12-16, 14:54
Medlem
falecs avatar
BESVIKEN!!!!!

60 mg oralt, ca 30-40 nasalt

Rastlös, motoriskt stimulerad, lite darrig, ofokuserat bäng i huvudet och, framför allt, arg/ilsken/aggressiv.

Dvs effekten mostsvarar ung 4 koppar kaffe, 5 mg mdpv och en örfil. (Ungefär som jag inbillar mig att borde efedrin kännas.) Enda jag kunde sysselsätta mig med var att ta en 5 km promenad och sen dra en skinnbanjo vid hemkomst.

Eufori? Glädje? Ens lätt stämningshöjande? - Glöm det. Fokus/mental skärpa? Skämtar ni?

Mjukt rus? Fan heller.

Hoppas att afterglowen åtminstone ska gå att jobba på, ilskan kanske kan gå att omvandla till motivation om den mentala splittringen lägger sig.

Jag är förmodligen en Alien med en neurokemisk setup helt annorlunda än den övriga mänskliga rasens. Har testat mig igenom det mesta i RC-väg nu och INGET FUNKAR:

GE MIG RIKTIGT AFFE NU!

Blä.
Senast redigerad av falec 2009-12-16 kl. 14:59. Anledning: Mer gnäll.
Citera
2009-12-16, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av falec
BESVIKEN!!!!!

Blä.
Bomba 120mg så kommer du nog bli nöjd.
Citera
2009-12-16, 15:32
Medlem
falecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivalaCoca
Bomba 120mg så kommer du nog bli nöjd.

Tror du det gör nån jätteskillnad i upplevd effekt utom att den blir starkare? Fyllde på med 50mg i anus, men märkte ingen direkt förbättring av ruset, bara mer av samma.
Citera
2009-12-16, 15:44
Medlem
Proteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
Vi håller på att testa nu. Vi har fått i oss några hundra milligram oralt och snortat lite smålinor hit och dit. Fyfan vad det gör ont i näsan! Men ändå lite skoj! Vi har kommit upp väldigt mjukt. Skönt som fan just nu.

Får du de behagliga rysningarna? Testade organics batch när de inne och de gav extrema rysningar, på ett positivt sätt. Jo visst gör det ont i näsan men efter ett tag vänjer man sig .
Citera
2009-12-16, 15:45
Medlem
Proteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falec
BESVIKEN!!!!!

Rastlös, motoriskt stimulerad, lite darrig, ofokuserat bäng i huvudet och, framför allt, arg/ilsken/aggressiv.

Dvs effekten mostsvarar ung 4 koppar kaffe, 5 mg mdpv och en örfil. (Ungefär som jag inbillar mig att borde efedrin kännas.) Enda jag kunde sysselsätta mig med var att ta en 5 km promenad och sen dra en skinnbanjo vid hemkomst.

Eufori? Glädje? Ens lätt stämningshöjande? - Glöm det. Fokus/mental skärpa? Skämtar ni?

Mjukt rus? Fan heller.

Hoppas att afterglowen åtminstone ska gå att jobba på, ilskan kanske kan gå att omvandla till motivation om den mentala splittringen lägger sig.

Jag är förmodligen en Alien med en neurokemisk setup helt annorlunda än den övriga mänskliga rasens. Har testat mig igenom det mesta i RC-väg nu och INGET FUNKAR:

GE MIG RIKTIGT AFFE NU!

Blä.

Låter inte alls behagligt. Har du nån annan batch att jämföra med eller är det första gången på 4-fma? Bomba runt 200 mg så ska du se att det blir behagligt.
Citera
2009-12-16, 16:23
Medlem
EnemyDowns avatar
Så nasalt är ingen höjdare, men rökning borde väl funka bra? Lämplig dos där?

Dessutom borde man väl kunna kombinera med några mg MDPV för att boosta effekten och spara in på 4FMA? Borde bli en intressant rökmix, eller är jag ute och cyklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in