Jag har inte tid att renskriva och dubbelkolla denna post nu så det kan finnas lite fel iden
Här har ni lite svar samt sammanfattning på matnyttiga tips vid bruk av Amfetamin. Med reservation för fel, svara gärna med om något är galet så ändrar jag.
Jag har även skrivit LÄTTLÄST information LÄNGST NER av inlägget med de viktigaste sakerna att tänka på för de som inte är intresserade.
Gör er kropp basisk
Som jag förstått det så bryts Amfetamin ner i urinet. Om urinet är surt (lågt pH) så kommer nedbrytningen att ske mycket fortare. Det är därför mycket viktigt att försöka få och biheålla en sådant basiskt pH som möjligt i både magsäck samt urin samt ev. njurar (är inte helt 100 på denna).
Hur gör man då detta? Jo, man skippar allt surt; Coca cola, Kaffe, Öl, Juicer mm.
Du ökar pH genom att inta saker med högre pH; Vatten, Grönt te, tomat, kyckling mm.
Googlar ni på sur/basiska mat så hittar ni massor.
För att optimera och göra det hela enkelt för er så finns ett enkelt tips; Ta 1-2 matskedar bikarbonat (Bakpulver) på tom mage, drick vatten och vänta 20-60 min och ta sedan din bomb, kapsel med Amfetamin.
Magnesium potentierar effekten ytterligare
Magnesium ökar din förmåga att kvarhålla Amfetaminet kraftigt. Amfetamin gör även att magnesiumnivåerna i blodet ökar vilket försämrar magnesium-kalciumration i blodet som är viktig att bibehålla för att du inte ska bli dålig.
För optimerad effekt; Ta magnesium kvällen innan när du lägger dig och även direkt när du vaknar. Då biotillgänglighet varierar mycket kraftigt för olika magnesium så är det viktigt att använda en som är potent, här följer några; Magnesiumglycinat (80%), Magneisumkarbonat (30-40%), Magnesiumoxid (4%).
Själv så brukar jag ta 3 tabletter av apotekets Magnesium 120mg (tror jag den heter) och det fungerar bra.
Grapefruktjuice
Expertisen är delad om grapefrukt gör urinet mer eller mindre basiskt. Dom egenskaperna som gör grapefrukt vid Benzo gäller inte för Amfetamin.
Din enskilt STÖRSTA fiende är Vitamin C
Det här är mycket viktigt, Vitamin C ökar nedbrytningen av Amfetamin kraftigt! Att ta öl eller annat man tycker om till ska man givetvis inte backa för helt, bara skippa de onödiga saker men Vitamin C (kosttillskott, fruktjuice) bör man undvika helt.
Dock så medför detta ett mycket användbar effekt! När du känner att det är dags att sova; Drick ett halvt till ett glas med Apelsin juice (eller ett mycket bättre alternativ är Tranbärsjuice), helst ca 1-2 timmar efter senaste intag av Amfetamin och du kommer snabbt känna att amfetaminet lämnar dig. Jag skulle tom. våga mig på att påstå att efter 1-2 timmar så bör du inte ha några problem alls att somna. (Varsågod!) Skippar benzon och alkohol alltså.
Levodopa/L-tyrosine
I vetenskapliga studier har man funnit att L-tyrosine, L-DOPA och andra substanser som ökar dopaminnivåerna har en negativ verkan på din centralstimulerande effekt. Ta därför INTE dessa under ditt rus eller dagen innan. Dagarna innan det och efter bruk kan det dock vara en god idé med L-tyrosine. L-DOPA vill jag varna för vid all användning för syftet att öka Dopamin.
[b]Litium
Litium kan hämma den aptitnedsättande och stimulerande effekten av ditt Amfetamin.
Vitamin B6
Vid speciellt långvarigt bruk av Amfetaminer så är det vanligt att man får en brist på Vitamin B6, detta kan leda till att man får ångest och utvecklar tvångsmässigt beteende vilket om balansen inte återställs kan vara i upp till ett par veckor efter bruk.
Så alltså, det är mycket viktigt att äta kosttillskott med Vitamin B6 (akta er för kombinationer som har massa andra ingredienser och då åter igen SPECIELLT Vitamin C).
Vid behandling av låga nivåer av B6 så bör man ta mer än rekommenderad maxdos. Upp till 100mg bör vara bra och då givetvis vid ett tillfälle per dag, ca 1-2 timmar sista intag samt dagen innan påbörjat amfetaminbruk. Det är också fördelaktigt att inta B6 tiden innan man kör sitt race.
L-Tryptofan/5-HTP
Dessa två har i kliniska studier visat sig ha en positiv påverkan på Amfetaminanvändaren. Dom har både minskat användarens risker för störningar i tankarna (mindfuck) och hallucinationer. 5-HTP kan även minska ångest och göra det enklare att sova.
Man ska dock aldrig ta 5-HTP tiden innan eller samtidigt med stimulanter som ger euforiska (serotogena) rus då detta kan komma att kraftigt minska dessa effekter, detta har påvisats gång på gång av personer som har forskat kring dom fysiologiska resultatet på råttor.
Utan jag skulle nog rekommendera att ta 100-200mg 5-HTP en timme efter avslutat intag samt dagarna därpå.
Alkohol
Alkohol ökar hjärtfrekvensen och syreupptaget vilket kan leda till negativa effekter. Men Alkohol kan minska nedbrytningen av Amfetamin och gör därför att potensen ökar på Amfetaminet. Viktigt är dock att det är bättre att dricka basiska drycker med alkohol om möjligt.
Det här är uppenbart inte en bra idé på något vis, SPECIELLT om du vet att det finns hjärtsjukdom i din släkt. Om ni dricker, drick måttligt.
Koffein
Då koffein bara ger dig stimulans i kroppen så är det mer sannolikt att koffein ger dig negative än positiva effekter. Jag är även osäker på om inte den urindrivande effekten gör att amfetaminet snabbare går ur din kropp.
Enligt dom egna forskningsresultat jag sitter på så har det dock visats att min råtta fick ökade positiva effekter av måttligt med koffein och genom att låta råttan konsumera koffeintabletter istället för (surt) kaffe så minskade dom eventuella negativa effekterna.
Då råttan uppskattar varma drycker så gav jag honom te tillsammans med en koffeintablett.
Resultatet visade även att koffein ger bara en positiv verkan vid ett (1) tillfälle per dag, efter det så gick det utför.
Örter som kan ge farliga biverkningar tillsammans med Amfetamin
Astragalus, kattmynta, Dong Quai, Mattram, Fo-Ti, Guarana, Kava, Kelp växt, guckusko lavendel, lind, Lobelia, Marigold, passionsblomma, kamomill, hala alm, johannesört, och Yohimbe.
Eukalyptus ökar nedbrytningen av Amfetamin i din kropp.
Ephedra (Effedrin)
Ephedra har visat sig ge en positiv verkan på personer som har ADD/ADHD vid användning tillsammans med Amfetamin. Dom positiva effekterna har varit minskade risker för huvudvärk samt problem med syn.
Jag ge en fingervisning om att det kan vara optimalt med intag 1-2 ggr per dag och då givetvis hellre än lägre än högre dosering.
Optimal dosering
Har vi inte alla tagit en extra dos någon gång bara för att märka att effekten försämras?
Om en dos som brukar ge dig en bra effekt inte fungerar efter ett intag är det rent slöseri och onyttigt att inta mer direkt efter i förhoppningen att detta skulle förbättra effekten. Detta gäller såklart mer efter längre tids användning.
LÄTTLÄST
Öka/boosta/förbättra effekten: 1-2 teskedar Bikarbonat 30 min innan första intaget. Undvik att äta sura saker innan/under rus, ät basiskt. Några tabletter Magnesium kvällen innan intag samt under intag ökar effekten.
Undvik L-tyrosine och för allt i världen C-Vitamin (alla juicer).
När du vill sova: Ät surt, tranbärsjuice kommer snabbt få dig att kunna somna, om du inte har det hemma så går apelsinjuice också bra.