Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-21, 11:10
  #13
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leifinator
Brukar återanvända snuset om jag precis tagit en och sedan ska käka till exempel. Portionssnus måste jag tillägga att det är då.

Ja - det är ju en grej. Det gör jag med.
Tycker det känns som en helt annan grej att plocka upp en snus från bjudlocket i ren snålhet eller desperation.
Men visst, skulle jag hamna mitt i skogen utan möjlighet att köpa nytt snus på flera timmar så skulle säkert även jag ta ifrån bjudlocket för att få lite nikotin, men det är ju endast i extrema situationer, det är något jag aldrig skulle göra annars.
Citera
2009-08-21, 11:44
  #14
Medlem
jazzgossens avatar
Vafan, det är ju nästan som att äta bajs när man har slut på mat!
Citera
2009-08-21, 11:57
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
Ja - det är ju en grej. Det gör jag med.
Tycker det känns som en helt annan grej att plocka upp en snus från bjudlocket i ren snålhet eller desperation.
Men visst, skulle jag hamna mitt i skogen utan möjlighet att köpa nytt snus på flera timmar så skulle säkert även jag ta ifrån bjudlocket för att få lite nikotin, men det är ju endast i extrema situationer, det är något jag aldrig skulle göra annars.
Varför kallar man det bjudlocket? Det finns väll inte nån frisk person som bjuder på snus därifrån? Eller tar emot det för den delen.
Citera
2009-08-21, 13:42
  #16
Medlem
putteputte88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Fan vad wt att kalla allting wt. Fan vad less jag är på folk som använder det till exakt allting som är dåligt,medelsvensson eller lite billigare.

...


100 Internets to you sir!

Kan bara minnas att jag tagit en begagnad snus någon gång, då man inte haft
något annat till hands på ett bra tag. Dessa har dock varit såna som inte är helt
"uppsnusade". Alltså en sån snus som man t.ex. tagit ur innan maten, men glömt
bort att man tagit ut.

Det är ju knappast omöjligt att överleva någon timme eller ett par utan snus. Det
känns ju inte så fräscht att slänga in en riktigt uppsnusad snus, helt kladdig och dann..
Citera
2009-08-21, 14:10
  #17
Medlem
Visst har tanken funnits där då och då, men det är inget jag har gjort och jag hoppas inte jag kommer göra det.
Vet inte varför, men det känns bara förjävligt att ens tänka så.
Citera
2009-08-21, 14:13
  #18
Medlem
bluemoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzgossen
Vafan, det är ju nästan som att äta bajs när man har slut på mat!

Din kommentar är väldigt 15-16 årig känsla över.
Citera
2009-08-21, 14:22
  #19
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Varför kallar man det bjudlocket? Det finns väll inte nån frisk person som bjuder på snus därifrån? Eller tar emot det för den delen.

Jag kallar det för det för att jag snusar Lucky Strike då och då och det står bjudlocket på deras "kyrkogård", eller vad man nu ska kalla det. Har för mig att det diskuteras i en annan tråd..
Citera
2009-08-21, 14:30
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
Jag kallar det för det för att jag snusar Lucky Strike då och då och det står bjudlocket på deras "kyrkogård", eller vad man nu ska kalla det. Har för mig att det diskuteras i en annan tråd..
Har en ny lucky strike dosa breve mig här och det står bara ''botten lock'' på den + den vanliga tobaksvarningen.
Citera
2009-08-21, 15:04
  #21
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Har en ny lucky strike dosa breve mig här och det står bara ''botten lock'' på den + den vanliga tobaksvarningen.

Jaså, det var som fan. De jag har köpt på sistone har haft märkningen "Bjudlock".
Citera
2009-08-21, 19:09
  #22
Medlem
Fyfan vad dåligt, skulle aldrig återanvända snus.. :P
Citera
2009-08-22, 00:27
  #23
Medlem
Disco-Mannens avatar
Skulle aldrig få för mig att återanvända snus, är snuset slut så köper man en ny dosa så enkelt är det. Begagnat snus är bara kladdigt och smaklöst
Citera
2009-08-22, 14:51
  #24
Medlem
BuzzBs avatar
Ja varför skulle man inte kunna? Beror såklart på hur mycket Nikotin som finns "kvar" eller hur pass torr den är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback