Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-21, 09:57
  #1
Medlem
*Sökte efter liknande tråd men hittade inte, rätta mig om jag har fel*

Så som rubriken säger, återanvända snus. Då menar jag inte lös utan portions snus. Jag vet inte vad ni brukar göra men när jag har snusat hela dosan och orkar inte gå och köpa nytt så brukar jag ta redan använda portions snus och lägga upp.

Tänkte fråga vad händer om man gör det? Kan det uppkomma mögel eller liknande i snusen när den ligger avsides, torkar i 1dyng och sedan återanvänds? Kan man bli sjuk osv osv osv

Upplys mig om era erfarnheter!
Citera
2009-08-21, 10:07
  #2
Medlem
fremis avatar
Det kan väl inte vara någon direkt hit, blaskigt och smaklöst.
Eller är du den typen som byter prilla varje halvtimma?
Citera
2009-08-21, 10:21
  #3
Medlem
Gwildors avatar
Beror väl på om du plockar den från papperskorgen eller om du lagt ut den i dosan =)

Nämen, det är nog ingen fara.. När jag snusade brukade jag göra så ibland. T.ex. när man vaknade upp en bakissöndag och upptäckte att dosan var helt tom, sånär som på 3 utlagda små rackare. Bara att torka dem lite med hushållspapper så känns de som nya!
Citera
2009-08-21, 10:30
  #4
Medlem
serbers avatar
Jag försöker undvika detta fenomen, är fan hellre snuslös än att tar en beg idag.
Nej det är inte farligt så länge prillan inte legat framme i 10år, smakar inget och så glider den ur gropen under läppen konstant så jag ser ingen mening utan en bit bröd funkar nog bättre.
Citera
2009-08-21, 10:31
  #5
Medlem
Masingas avatar
Fan vad WT att återanvända.
Citera
2009-08-21, 10:32
  #6
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Fan vad WT att återanvända.

Vem bryr sig?
Citera
2009-08-21, 10:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Fan vad WT att återanvända.
Fan vad wt att kalla allting wt. Fan vad less jag är på folk som använder det till exakt allting som är dåligt,medelsvensson eller lite billigare.

Varför skulle man vilja återanvända snus? Man snusar ju upp snusen tills den är slut, såvida man inte lägger ut den innan maten eller dylikt.
Citera
2009-08-21, 10:55
  #8
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Fan vad wt att kalla allting wt. Fan vad less jag är på folk som använder det till exakt allting som är dåligt,medelsvensson eller lite billigare.

+1000.000.000


Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Varför skulle man vilja återanvända snus? Man snusar ju upp snusen tills den är slut, såvida man inte lägger ut den innan maten eller dylikt.

Grejen är att man inte direkt vill göra det, men för mig var det iallafall så att jag ibland, på grund av dålig planering, fann mig själv helt snuslös utan möjlighet att köpa nytt på flera timmar, och är man då en riktig sucker för beroendet så blev det till att återanvända någon portionssnus som lagts ut i "utläggningslocket" några timmar tidigare. Kändes lite ofräscht, men vafan
Citera
2009-08-21, 10:57
  #9
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor

Varför skulle man vilja återanvända snus? Man snusar ju upp snusen tills den är slut, såvida man inte lägger ut den innan maten eller dylikt.

Precis.
Känns ganska meningslöst att lägga in en snus igen, knappt så jag känner någon nikotinmässig effekt första gången jag använder den, om jag skulle stoppa in den igen skulle det bara kännas slemmigt..
Citera
2009-08-21, 11:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor


Grejen är att man inte direkt vill göra det, men för mig var det iallafall så att jag ibland, på grund av dålig planering, fann mig själv helt snuslös utan möjlighet att köpa nytt på flera timmar, och är man då en riktig sucker för beroendet så blev det till att återanvända någon portionssnus som lagts ut i "utläggningslocket" några timmar tidigare. Kändes lite ofräscht, men vafan
Ja nöden har ju ingen lag. Är ju bara att lägga in 3 stycken använda prillor så får man säkert lite nikotin i sig, vill man att det ska bränna lite så kan man ju klippa ut en tepåse eller stoppa upp lite peppar där.

Själv har jag inte brukat tobak så länge att jag inte klarar mig utan ett tag.
Citera
2009-08-21, 11:08
  #11
Medlem
Leifinators avatar
Brukar återanvända snuset om jag precis tagit en och sedan ska käka till exempel. Portionssnus måste jag tillägga att det är då.
Citera
2009-08-21, 11:08
  #12
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Ja nöden har ju ingen lag. Är ju bara att lägga in 3 stycken använda prillor så får man säkert lite nikotin i sig, vill man att det ska bränna lite så kan man ju klippa ut en tepåse eller stoppa upp lite peppar där.

Själv har jag inte brukat tobak så länge att jag inte klarar mig utan ett tag.

Mjo, men i ärlighetens och placebons namn har det nog en hel del med att bara få ha något under läppen att göra. Då hade det ju egentligen också funkat med en bit papper, men det blir inte samma sak när man vet att det inte är the real deal.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback