Citat:
Ursprungligen postat av TageMan
Hur i hela friden är det stöld av person att slänga ut dem från sin egendom? Du har inte gett något vettigt resonemang till varför det skiljer sig från abort (om man ser foster som en människa) att slänga ut mannen i exemplet från sitt rymdskepp som man har placerat där utan mannens tillåtelse.
Stöld används inte bara för egendom. Men man tvingade mannen dit, alltså stöld. Modern har inte stulit fostret.
Citat:
Va? Vad har troll överhuvudtaget med diskussionen att göra? Är man ett troll så fort man inte håller med dig? Ärligt talat så har många personer här skrivit vettigare argument än vad du har.
Du är inte ett troll, men helt klart andra som vevar samma sak om och om igen och nöjer sig inte med de svar man ger.
Men du kan försöka sätta dig på den här sidan när ett antal personer samtidigt matar fråga på fråga om och om igen och man försöker svar så gått det går. Och så blir ni förbannade när man inte hinner med och börja anta mina ståndpunkter. Huh liksom.
Citat:
Vafan, jag lägger ner, du har inte presenterat något vettigt argument till varför ett foster inte är en människa och du vill inte bemöda dig med att definiera vad en människa är när du prompt säger att foster inte är människor. Helt jävla löjligt, ett människofoster är ett foster av arten Homo sapiens sapiens och ingenting annat.
Tack för debbaten.
Du frågade om en definition av människa, inte när foster blir människa. Det är två olika diskussioner så du införde en helt ny dimension på debatten.
På det första har jag ett svar, men inte ett entydigt svar på det andra för då diskuterar vi något helt annat.
Sen är det så att i diskussionen har det blandats olika namn och defenitioner omrking varandra så det är lite rörigt.
Du verkar tro att när jag skriver människa så menar jag Homo sapiens. Nej, människa används synonymt med individ vilket då avses. Det är klart att fostret är av arten Homo sapiens.