2009-09-09, 01:03
Citat:
Ursprungligen postat av philoman
Absolut inte. Skillnaden är den att män generellt sätt klär sig på ett mer representabelt sätt. Detta innebär att användandet av adidas-tröja och keps skulle placera mig i en underordnad kategori, där jag skulle framstå som sämre klädd.
Skillnaden är att den generella normen hos tjejer i Sverige har försämrats avsevärt. Gympadojor verkar numera inte placera in en tjej i en underordnad kategori, eftersom det är så många tjejer som har det idag... Det som är irriterande; att modet har spritt sig till vanliga befolkningen, vilket lett till att generella normen sänkts, och att det numera är okej att klä sig i det som "känns skönt". Kvinnorna mödar sig inte att klä upp sig inför män.
Skillnaden är att den generella normen hos tjejer i Sverige har försämrats avsevärt. Gympadojor verkar numera inte placera in en tjej i en underordnad kategori, eftersom det är så många tjejer som har det idag... Det som är irriterande; att modet har spritt sig till vanliga befolkningen, vilket lett till att generella normen sänkts, och att det numera är okej att klä sig i det som "känns skönt". Kvinnorna mödar sig inte att klä upp sig inför män.
vilket sverige lever du i? skulle svenska män klä sig "mer representabelt" än svenska kvinnor? kom igen men visst att man får höra mycket men nu får du ju backa lite här, svenska män klär sig riktigt kasst överlag (undtantag yngre människor i huvudstäderna och ja det är en generallisering men ta 100 från stockholm och 100 från åmål så kommer stockholmarna garanterat klä sig bättre)
Sen att modet skulle börja bli mer könsneutralt sånt går ju i vågor hela tiden. Och vad är de som säger att converse är en manlig sko?
Sen får du gärna tycka att högklackat är det absolut sexigaste som finns på en kvinna, det är din åsikt och det är fine men komma och påstå att det är feminismens fel var bland de mest korkade jag hört! Så du menar att genom att motverka diskriminering pga. kön etc har tjejer nu blivit "sunkiga" för att uttrycka det som du gör.
Ne du gå in på vilket genomsnittligt kontor du vill i sverige och rada upp personalen. hittar du nått kontor(undantaget typ Kings redaktion kanske) där männen klär sig bättre än kvinnorna förtjänar du stående ovationer!