Skulle vilja veta era åsikter angående den, enligt mig, negativa utvecklingen av feministiskt mode. Nog med det att feminister allt klätt sig underligt, så har detta numera utvecklats och spritt sig till den vanliga svenska befolkningen.
Detta, har enligt mig, lett till att ungdomstjejerna i Sverige i allt lägre grad bryr sig om sitt utseende. Nyligen hemkommen från Italien är jag väldigt besviken på kvinnomodet i Sverige.
Vad jag främst syftar på är att nästintill alla tjejer går runt med dessa oerhört fula Converse-skor, samt liknande gympaskor. Detta är oerhört okvinnligt. Högklackat ska det vara!
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multim...e1_544706a.jpg
Det värsta är snygga, smala, unga tjejer som går runt med såna skor. Användningen av såna skor leder till att jag uppfattar dessa tjejer som icke-attraktiva och avtändande.
Kalla det vad ni vill... men kvinnor skall enligt mig vara KVINNLIGA och FEMININA! Och således inte se ut som militärer. Skillnaden mellan dam- och herrmodet tycks hålla på att suddas ut här i Sverige.
Att vara kvinna - och inte klä sig feminint som en kvinna, är enligt mig, att inte bry sig om sitt utseende. Argumentet att "det är skönare" för fötterna håller inte. Vill man vara fin får man lida pin. Och precis som jag rakar mig varje morgon 365 dagar om året och klär mig såsom man förväntar sig att en representabel man ska klä sig, så förväntar jag mig samma från kvinnor. Att de ska klä sig KVINNLIGT!
Det verkar som att modet håller på att bli könsneutralt här i Sverige. Mer och mer tjejer går runt i kläder som är "sköna att gå runt i", och således skiter i sitt utseende. Ska jag också börja skita i mitt, och gå runt orakad med Adidas-overall och keps? Det vore faktiskt skönt......
Så det jag undrar är om det finns någon mer som har märkt att feministmodet håller på att bli standardmodet bland tjejerna här? Vad tycker ni om det?